Sofia, 2v (lapsikuvia)

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Neon Valo
Viestit: 2927
Liittynyt: Joulu 07, 2008 15 : 20

Sofia, 2v (lapsikuvia)

Viesti Kirjoittaja Neon Valo »

Muutama viikko takaperin kävi kuvattavana reipas ja vauhdikas sofia tyttö kera lampaan :)

Kuvia tuli varmaan joku 100kpl joista reilu 50 onnistui ja lopuissa tyttö oli jo liikkunut sen verran ettei ollut tarka tai muuten asento oli huono.
Tässäkin mentiin hyvin lapsen ehdoilla, kuvattiin kun sattui olemaan hetkenkin paikallaan :D

Nämä on valaistu kolmella salamalla:
Päävalona: Godox wistro ad360 + 120cm octa kameran edestä ylhäältä.
Fillinä ja kelaa valaisemassa: pikkusalama + 80cm läpiampuva varjo.
Tausta / hiusvalo: pikkusalama metrisellä valkoisella heijastavalla sontikalla takaa siten että osuu hiuksiin ja taustaan hieman. Taustaa ei ollut tarkoituskaan polttaa puhki.

5Dmk3 + tamron 24-70 aukolla f8.0 ja iso 400 ja 1/200

Mielipiteitä haetaan jälleen! :)

Kuva

Kuva

Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Jovala
Viestit: 615
Liittynyt: Marras 19, 2010 13 : 26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Jovala »

Mä en tiedä mitään kanoonista henkilökuvauksesta, mutta mua ihmetyttää valkoinen tausta, kun kuvan kohteet on niin vaaleita.

Muuten kuvat vaikuttaa hyviltä.
Satunnainen kuvailija. Järki järkeistää käyttäytymistäni kuin lobbari.
Negatiiveista positiiveja: VMP Värillisen Maskin Poistaja.
alsalus
Viestit: 1421
Liittynyt: Elo 17, 2009 13 : 50

Viesti Kirjoittaja alsalus »

Vähän hassut rajaukset, ei mitenkään älyttömän tiukat, mutta silti tuntuu että katkee paikat vähän ahtaanoloisesti. Ykköskuvassa lapsi ei katso suoraan kameraan mutta melkein, minkä taikia kuva ei saa hänestä kauheasti irti.

Vika kuva on näistä mun mielestä paras. Elämänilo ja luonnollisuus pursuavat läpi hienosti.

Kameraa olisi ehkä voinut inahduksen laskea - nyt kuvat ovat ylhäältäpäin kuvattuja, ja kun muksu ei katso kameraan, kuvista jää intensiteetti pikkasen vajaaksi.

Mutta hyviä kuvia! Kaikki perushommat on lapasessa hienosti.
Rockford
Viestit: 7275
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Mukavia kuvia. Mulle ykkönen toimii parhaiten kokonaisuutena kun isompana katsoin. Eikä tunnu omaan silmään ylhäältäpäin kuvatulta, mutta vähän tosiaa tuntuu että vanhempi taustalla vie lapsen huomion kuvaajalta.

Kolmosessa varsinkin kela saa hiukan turhan paljon painoarvoa kun tausta on noin vaalea ja lapsen vaatteet värittömät. En osaa sanoa mikä tausta noilla vaatteilla toimisi, mutta Jovalaa kompaten minusta tausta ja vaatevalinta ei toimi erityisen hyvin. Tai sitten olen vain allerginen kermanvaalealle taustalle. :-) Lisäksi hiukan häiritsee 2/3 kuvissa kun tuo lampaankarva häviää oikealla lähes taustaan enemmän kuin vasemmalla.

Samantyylistä settiä pitäis itsekin taas joskus kummitytön kanssa harjotella. Ei ole helppoa todellakaan kun itse tekee.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
puuhapete
Viestit: 3591
Liittynyt: Tammi 27, 2005 8 : 24

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

Hiukan oudon värinen iho....varsinkin varjokohdissa. Onko shdowseja jouduttu nostamaan kuvankäsittelyssä ja highligtseja laskemaan kuinka rankasti?
*Valokuvaeversti Suur-Sawon valokuvamarsalkka Spegen armollisella ylennyksellä*

www.hvahamaa.com
Neon Valo
Viestit: 2927
Liittynyt: Joulu 07, 2008 15 : 20

Viesti Kirjoittaja Neon Valo »

Ihosävyt ollu aina mulle kauhean vaikea paikka, en osaa niitä kunnolla kattoa, luotin näissäki vaa harmaakortin antamiin arvoihin kun muutaman kerran kortista otin värit pipetillä ja kattelin niistä mikä näyttäisi parhaalta.

En muista kyllä nyt tähän hätään, mutta mielestäni namiskoita ei kovin paljoa ole tullut väänneltyä??
Vastaa Viestiin