Canon PRO-10 tulostus Lightroomista

Printterit, skannerit, online-tulostukset
kaapoA
Viestit: 251
Liittynyt: Helmi 03, 2005 14 : 47
Paikkakunta: Oulu

Canon PRO-10 tulostus Lightroomista

Viesti Kirjoittaja kaapoA »

Hommasin juuri Canoni PRO-10 tulostimen. Tulostus onnistuu hienosti kun Värien hallinat on printterillä, mutta kun tulostan profiilia käyttäen tulos on lievästi violettinen.

asetukset ovat seuraavasti:

Canon PRO-10 series properties

Päävalikko-- Tulostin materiaali : Photo Paper plus semi gloss
Päävalikkö -- Väri/voimakkuus -- Manuaalinen -- Aseta --Sovitus -- Ajurin sovitus



Ligtroom Print Module
Color management Profile: managed by Printer

Näillä siis kohtalaista jälkeä, muuta kun otan profiilin käyttöön

Canon PRO-10 series properties

Päävalikko-- Tulostin materiaali : Photo Paper plus semi gloss
Päävalikkö -- Väri/voimakkuus -- Manuaalinen -- Aseta --Sovitus -- ei mitään

Ligtroom Print Module
Color management Profile: canon PRO-10 <sg> 3 photo paper plus semi-gloss

Kuvasta tulee vieolettinen jo esikatselu kuvassa sen huomaa.

Eli värien hallinat ei ole päällä. Onko jossain vielä jokin täppä mikä pitäisi olla päällä ? Muilla samaa ongelmaa ollut.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Martti P.
Viestit: 79
Liittynyt: Maalis 09, 2011 21 : 52
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Martti P. »

Onko samanlaista ongelmaa jollain toisella paperilla?

Nopeesti vilkastuna näyttäis, että sulla on asetukset kyllä ihan oikein. Koita käyttää parempaa profiilia samasta paperista. Löytyykö siitä erikseen 1/2 tai 1 alkunen profiili?

Mulla on itellä pixma pro-1 ja oon huomannut, että se vähän huonoa jälkeä tolle paperille. Hahnemühlella tulee paljon parempaa jälkeä.
kaapoA
Viestit: 251
Liittynyt: Helmi 03, 2005 14 : 47
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja kaapoA »

Kokeilin muutamalla paperilla Esikatseluun saakka ja kyllä kaikilla sama juttu, kun värien hallinta on LR:llä niin yleisväri violetti. myös Hahnemühlella

Tein tukipyynnön Canonille ja sieltä sain seuraavanlaisen vastauksen:

"Jos pyydät Adobe Lightroom -ohjelmaa hoitamaan värienhallintaa niin ajurin asetuksilla ei ole mitään väliä. Lightroom poistaa ajurin asetukset käytöstä eli et voi vaikuttaa lopputulosta ajurin asetuksilla niin kauan kun Lightroom hoitaa värienhallinnan."

Miten sinä tulostat ? Samahan se jos prntteri hoitaa värihallinnan, paperivalikoima oli vai aika suppea mm. tuo Hahnemühle puuttui.
Martti P.
Viestit: 79
Liittynyt: Maalis 09, 2011 21 : 52
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Martti P. »

Mulla on noi samat asetukset käytössä. Tulostimen asetuksista värienhallinta pois ja lightroomista oikea profiili käyttöön.

Onks sulla kalibroitu näyttö? Se voi sotkea tota...

Avaatko esikatselut Photoshoppiin vai mihin ohjelmaan?

Onks sulla xps ajuri vai tavallinen?
kaapoA
Viestit: 251
Liittynyt: Helmi 03, 2005 14 : 47
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja kaapoA »

Näyttö on kalibroitu. Ja katselen esikatselu kuvia siitä avautuvasta ikkunasta kun driverista on ruksi kohdassa Esikatsele ennen tulostamista. Voisiko tuo sotkeaa ?? Ja käytössä on XPS ajuri ja kummalakin olen kokeillut.
kaapoA
Viestit: 251
Liittynyt: Helmi 03, 2005 14 : 47
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja kaapoA »

Vika olikin tuossa esikatselussa. Siitä täppä pois niin värit näyttää paremmalta printeissä. Kiitos vinkeistä.

Mitä paperia olet käyttänyt ja mistä hankkinut ?
Martti P.
Viestit: 79
Liittynyt: Maalis 09, 2011 21 : 52
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Martti P. »

Aika erikoista että toi vaikutti, mutta hyvä että selvisi!

Olen tulostanut Hahnemühle Photoragille ja Cansonin photosatin premiumRC:lle. Canson on aika perus paperi. Ei mitenkään erikoinen, mutta ei huonokaan. Hahnemühle on loistava! Sitä kannattaa ehdottomasti kokeilla. Canonin peruspaperit oon kanssa koittanut. Ihan jees nekin.

Paperia ja väriä oon hommannut telefotosta, mutta sun kantsii hakea varmaan jostain lähempää :)

Ainakin noista Hahnemühleista on testipaketteja olemassa. Niillä voi testailla vähän järkevämpään hintaan. Näkee vähän mikä on mitäkin. http://www.telefoto.fi/tuotteet/1033/tu ... stipaketit

Ite aion testata seuraavaksi Cansonin Baryta Photographique paperia. Kuulemma kokeilemisen arvoinen.
Vastaa Viestiin