Lexarin muistikorttien luotettavuus?

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
Vastaa Viestiin
vilsu
Viestit: 74
Liittynyt: Joulu 27, 2006 22 : 09
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Lexarin muistikorttien luotettavuus?

Viesti Kirjoittaja vilsu »

Onko muilla ollut ongelmia Lexarin muistikorttien kanssa? Minä olen ymmärtänyt, että ne olisivat Sandiskin jälkeen lähes yhtä luotettavia.

Minulla oli kaksi - nykyisin kolme - kyseisen merkin korttia: Lexar Professional 1000x 32 GB CompactFlash UDMA 7. Ensimmäinen kortti on hankittu kameran kanssa syksyllä 2012 ja toinen joskus vuoden 2013 aikana. Nyt minulla on kuitenkin viimeisen puolen vuoden aikana hajonnut molemmat kortit. Tämä on tapahtunut vielä siten, että minulla on ollut kamerassa pitkään käytössä toinen kortti, ja toinen kortti kameralaukussa asianmukaisesti suojattuna ja pakattuna. Kuvausreissun jälkeen en ole ihan heti ehtinyt alustaa käytössä ollutta korttia ja olen laittanut kameralaukusta uuden kortin kameraan, mutta se ei olekaan toiminut enää. Kamera ei suostu lukemaan korttia lainkaan, eikä myöskään kortinlukija tunnista sitä. Mistähän tämä voisi johtua, ja onko muilla kokemuksia asiasta.

Taitaa nyt tuo seuraavan kortin osto mennä kyllä Sandiskille, vaikka ensimmäisen hajonnen korvasinkin vielä Lexarilla...

Kamerana minulla on Canon 5D Mark III, johon kyseisten muistikorttien olen ymmärtänyt olevan paras valinta.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Lay
Viestit: 594
Liittynyt: Kesä 08, 2010 20 : 23

Viesti Kirjoittaja Lay »

Lexar Professional kortteja käyttäny 2-3 vuotta ilman yhtään ongelmaa. Lexar kortinlukija käytössä, johon asentelin uuden firmiksen alussa. Firmis toi tuen nopeammille korteille. Muistaakseni joillakin oli tullut ongelmia, jos ei päivitystä ollut asennettuna lukijaan.

Kamerana juurikin 5D III

Edit: Valmistajan sivuilta " For older Lexar Professional USB 3.0 Dual-Slot Card Readers, a firmware download is essential for CF 1000x card functionality."

Mikä kortinlukija oli käytössä?
vilsu
Viestit: 74
Liittynyt: Joulu 27, 2006 22 : 09
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vilsu »

On juurikin tuo dual-slot reader käytössä. Firmistä en tosin ole päivitellyt, enkä kyllä edes tiennyt sen mahdollisuudesta.

Ei tässä ole kuitenkaan kyse vain siitä, että kortinlukija ei lue tuota korttia, kun kamerakaan ei sitä tunnista. Aiemmin molemmat ovat pelittäneet ilman ongelmaa.

Onko kukaan koittanut nuita valmistajien lupaamia takuita? Lexar lupaa mm. 5 vuotta näille korteille.
Lay
Viestit: 594
Liittynyt: Kesä 08, 2010 20 : 23

Viesti Kirjoittaja Lay »

Muistelen, että foorumeilla epäiltiin kortinlukijan rikkoneen kortteja, kun korttia tukeva firmis ei ollut asennettu. Kyllä se tunnistaa vanhallakin firmiksellä kortin. Ainakin rikkoutumiseen asti...
hattumies
Viestit: 559
Liittynyt: Maalis 11, 2012 11 : 57

Viesti Kirjoittaja hattumies »

Mulla on jo kaksi Lexarin Professional korttia mennyt, 800x nopeus ja toinen cf ja toinen sd.

32gb kapasiteetilla. Näkyy kortinlukijassa koneella, mutta ei voi tehdä mitään, ei edes alustaa. Fyysisesti jotain rikki kuulemma.

Sandiskit pelaa.
mremonen
Viestit: 9185
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Huolestuttavaa shittiä... itse olen pitänyt juurikin Lexaria laatumerkkinä jopa ohi Sandiskin. Mulla on yksi 800x/64GB ja 1066x/32GB CF:inä ja taitaa olla yksi 32GB SDHC.

Yksi Lexarihan meni tehtaan kautta vaihtoon, kun se ei toiminut D810:ssä ollenkaan. Eli jotain kummalllista niissä on...

Onkohan tästä enemmän kommentteja/kokemuksia ulkomailta? Pitäisiköhän heittää dprevjuuhun ketju?

Kortinlukijana on milloin mitäkin. Koneessa taitaa olla Sandiskin USB3-lukija. Formatoitteko aina kortit käytön jälkeen koneessa?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

mremonen kirjoitti: Kortinlukijana on milloin mitäkin. Koneessa taitaa olla Sandiskin USB3-lukija. Formatoitteko aina kortit käytön jälkeen koneessa?
Siirrän kuvat kamerasta usb-kaaplia pitkin, en irroita korttia kamerasta. Ei ainakaan unohdu kortti lukijaan, mutta ei myöskään tarvitse rasittaa fyysisesti korttia tai kameran korttipaikkaa. Fyysisetkin vauriot voivat aiheuttaa ongelmia.

Pääasiassa tästä syystä formatoin kortin kamerassa. En välttämättä joka kuvaussession ja kuvien siirron jälkeen, koska kuvat kortilla ovat kuitenkin varmuuskopio, mikäli USB-levy jolle tallennan kuvani jostakin syystä päättäisi kilahtaa per heti ennen sen varmuuskopiointia Time Capsuleen tai rsyncillä vielä toisellekin varalevylle. Henkselit ja vyö. Ja kontaktiliimaa vielä varmistukseksi. Ja silti housut tippuu jossakin vaiheessa.

Formatointi on joka tapauksessa pelkkää poistamista parempi tapa, koska samalla kortin file allocation table kirjoitetaan uudestaan, eikä tiedostojärjestelmä ole pirstaloitunut. Formatoiko kortin kamerassa vai tietokoneessa lienee samantekevää, vaikka joidenkin näkemysten mukaan kamerassa formatoiminen maksimoisi yhteensopivuuden. Mahdollisesti. Voihan alustusrutiineissa olla jonkinlaisia eroja, mutta tosiasiallisesti en tiedä.
Sapere aude.
---
flickr
mvuori
Viestit: 2725
Liittynyt: Marras 29, 2003 13 : 50

Re: Lexarin muistikorttien luotettavuus?

Viesti Kirjoittaja mvuori »

vilsu kirjoitti:Onko muilla ollut ongelmia Lexarin muistikorttien kanssa? Minä olen ymmärtänyt, että ne olisivat Sandiskin jälkeen lähes yhtä luotettavia.
Yksi mahdollisuus ongelmien taustalla on se, että kortit ovat väärennöksiä, eivätkä oikeita Lexareita. Käsittääkseni esim. eBay:ssä myydään kohtalaisen paljon kehnolaatuisia kortteja, jotka on väärennetty Lexareiksi.
Matti Vuori
mremonen
Viestit: 9185
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Kryptos kirjoitti:Siirrän kuvat kamerasta usb-kaaplia pitkin, en irroita korttia kamerasta.
Olen polttanut yhden (video)kameran emolevyn, kun siirsin dataa fw-kaapelia pitkin. Vaikka USB:n ei pitäisi pystyä moiseen, niin siihen loppui minulla kameran kytkeminen yhtään mihinkään.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Lay
Viestit: 594
Liittynyt: Kesä 08, 2010 20 : 23

Viesti Kirjoittaja Lay »

Kopioin aina kuvat kortinlukijalla, jonka jälkeen alustan kortin kamerassa. Kortit Lexaria ja Sandiskia, eikä kertaakaan hajonnut *kop kop*. Tärkeissä kuvauksissa kuvat menee 2 kortille. Vanhimmat Sandiskit varmaan 13-15 vuotta vanhoja. Lexarit 2-3 vuotta... 1000X 32gb ja 1066X 64gb.
Vastaa Viestiin