Studiokuvaukseen harmaa vai musta tausta?

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
villesep
Viestit: 6
Liittynyt: Joulu 28, 2009 2 : 32

Studiokuvaukseen harmaa vai musta tausta?

Viesti Kirjoittaja villesep »

Tarkoitus olisi hankkia kotistudioon kokoontaittuva tausta. Väri vaan mietityttää. Tässä vaiheessa olisi tarkoitus harjoitella potrettikuvien ottoa käyttäen max. kahta salamaa irti kamerasta. Potrettihommissa olen vielä aivan aloittelija.

Kysynkin nyt, että kuinka helposti harmaata taustakangasta käytettäessä saa taustan jäämään täysin mustaksi? Etenkin, kun käytettävä tila on melko pieni - noin 4x3m huone niin kuvattavaa mallia ei monen metrin päähän taustasta millään saa. Mustalla kankaalla ongelmia ei ole, mutta tuo harmaa mahdollistaisi vähän useampia vaihtoehtoja jatkossa kuvaamisen harjoitteluun. Mustaksi jäävä tausta on tässä vaiheessa kuitenkin ehdoton vaatimus.

Näitä olen katsellut:
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... kuvatausta

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... kuvatausta

Kokoontaittuva siksi, että sen saa tarvittaessa otettua kuvausreissulle mukaan.

Kumpi väri kannattaisi valita? Paras tapaus olisi tietenkin löytää taiteltava kangas, jossa toinen puoli olisi musta ja toinen valkoinen, mutta niitä en alle sadan euron hintaan mistään löytänyt.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Mun kokemusten mukaan se rajottaa tosi paljon valojen asettelua jos haluaa valkosen taustan tummaksi sillon kun tilaa on vähän ja lisäksi pienessä huoneessa valot heijastuu millon mistäkin. En missään nimessä ottaisi valkoista jos haluat mustaa taustaa.

Minä kyllä laittasin sellasen kaksivärisen vaikka hinta menis hitusen yli hunttiin jos vaan sellanen löytyy. Kannattaa ostaa kerralla kunnollinen.
Rockford
Viestit: 7275
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »