Benro C2580T/C3580T Carbon jalusta + kuulapää

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Hyvän/mieluisen kuulapään hankinta ei välttämättä ole yksinkertaista.

Benrossa mulla on "hyvä" Siruin kuulapää, mutta enemmän kuitenkin tykkään käyttää simppeliä vanhaa Cambon kuulaa.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
panman
Viestit: 717
Liittynyt: Helmi 13, 2011 20 : 44

Viesti Kirjoittaja panman »

Kai jollakin on kokemusta / tietoa noista "halvoista" kiinan kuulapäistä?
Kuvien mukaan hyvinkin asiallisen tuntuisia ja kun ymmärtää/muistaa että laatu ei varmaankaan ole 10 kertaa kalliimman veroinen. Mutta onko oikeasti käyttökelvottomia?
Digitaalinen kuvanmuodotusväline
ttuplai
Viestit: 1040
Liittynyt: Helmi 17, 2013 14 : 19
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

On kokemusta halvoista kiinapäistä - mulla on ollut triopo ja vieläkin löytyy yks mallia Beike. Beike ei asetu aivan millilleen siihen mihin haluais toisin kuin mun manfrotto, mutta silti toi Kiinaversio on useimmin käytössä. Massassa ottavat hivenen takkiin vastaaviin "parempiin" kuuliin. Kameroina esim. 7D ja 6D ja putkina ollut 70-200 2.8 - kuvattu pidempiä (muutama minuutti) valotuksia ja timelapseja. Sanoisin et asiansa ajaa ja välillä *sensuroitu* - esim. Beikessa kitkasäätö ja lukitus eri ruuveilla mut käytännössä noi ovat identtisiä. Kitkasäätö ei ole kalliimpien veroinen. AS yhteensopiva, mulla pari levyä ja L-kisko - nekin Kiinasta.
fieroman
Viestit: 139
Liittynyt: Heinä 17, 2011 23 : 28

Viesti Kirjoittaja fieroman »

ttuplai kirjoitti:On kokemusta halvoista kiinapäistä - mulla on ollut triopo ja vieläkin löytyy yks mallia Beike. Beike ei asetu aivan millilleen siihen mihin haluais toisin kuin mun manfrotto, mutta silti toi Kiinaversio on useimmin käytössä. Massassa ottavat hivenen takkiin vastaaviin "parempiin" kuuliin. Kameroina esim. 7D ja 6D ja putkina ollut 70-200 2.8 - kuvattu pidempiä (muutama minuutti) valotuksia ja timelapseja. Sanoisin et asiansa ajaa ja välillä *sensuroitu* - esim. Beikessa kitkasäätö ja lukitus eri ruuveilla mut käytännössä noi ovat identtisiä. Kitkasäätö ei ole kalliimpien veroinen. AS yhteensopiva, mulla pari levyä ja L-kisko - nekin Kiinasta.
Mulla on Beiken kiikku eli gimbal eli wimberleyhead. Toimii loistavasti ja ainoa ero benron kiikkuun on yhdessä tulpassa oleva kompassi.
panman
Viestit: 717
Liittynyt: Helmi 13, 2011 20 : 44

Viesti Kirjoittaja panman »

Menkööt vaikka siemenperunat, mutta kinopää tuli tilattua. Nyt vermeet alkavat olla kohdallaan.
Digitaalinen kuvanmuodotusväline
panman
Viestit: 717
Liittynyt: Helmi 13, 2011 20 : 44

Viesti Kirjoittaja panman »

Benro C3580T Carbon jalusta tuli nyt, kesti vain viikon tilauksesta...
Jalusta on liki yhtä tukevan tuntuinen kuin parisataa kalliimpi Sirui, jota kuolasin kameramessuilla. Kuitenkin riittävän tukeva käyttööni ja hiilikuitu on mukavampi kanneskella. Tämä näkemättä tehty ostos meni ihan putkeen, Benron pienempi malli olisi varmaan ollut vähemmän sopiva ostos. Kinopäätä odotellaan vielä, sekin pitäisi olla ainakin kohtuulaatuinen.
Kiitos kaikille neuvoista ja vinkeistä.
Digitaalinen kuvanmuodotusväline
Vastaa Viestiin