Putouksen alku ja päivän valo

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Putouksen alku ja päivän valo

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Vaikka keskipäivän valo tapaa olla voimakas, se siivilöityy kauniisti metsän läpi putouksen alkulähteille. Yhdelle niistä.

Kuva
A Spring Stream in Midday Sun by Mika Latokartano, on Flickr
Sapere aude.
---
flickr
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
hassel
Viestit: 3703
Liittynyt: Tammi 18, 2013 21 : 24

Viesti Kirjoittaja hassel »

Hienosti sommiteltu, klassisen kaunis maisemakuva, pidän.
Itse vetäisin saturation bluen nopeasti miikka sataseen koko kuvan osalta, pilvien sinisyys ei näyttäisi ca:lta, eikä katse kiinnittyisi liikaa niihin, vaan tärkeimpään etualaan.
Erittäin toimiva näinkin.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

hassel kirjoitti: Itse vetäisin saturation bluen nopeasti miikka sataseen koko kuvan osalta, pilvien sinisyys ei näyttäisi ca:lta, eikä katse kiinnittyisi liikaa niihin, vaan tärkeimpään etualaan.
Ilmeisesti laitoin tämän kuvan jakoon liian väsyneenä kun en kiinnittänyt huomiota tuohon. Olet aivan oikeassa, asialle pitää tehdä jotain.
Sapere aude.
---
flickr
0201346
Viestit: 258
Liittynyt: Heinä 06, 2006 9 : 04
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 0201346 »

hassel kirjoitti:Hienosti sommiteltu, klassisen kaunis maisemakuva, pidän.
Itse vetäisin saturation bluen nopeasti miikka sataseen koko kuvan osalta, pilvien sinisyys ei näyttäisi ca:lta, eikä katse kiinnittyisi liikaa niihin, vaan tärkeimpään etualaan.
Erittäin toimiva näinkin.
Täältä saa aika mielettömän hyviä vinkkejä, itse katsoin kuvaa ensin että ompa älyttömän hieno. mut piti kokeilla tuota saturaatiohommaa muutamassa omassa vastaavassa kuvassa ja huh. muuttuupa ilme! luultavasti monille perushuttua, mut ite opin joka päivä kyl kun pitää silmät auki ja korvat höröillään. kiitti hassel (peukku!)

kryptos:
tosiaan todella hieno kuva taas! valo tulee tosiaan hienosti esiin maltillisesti puitten lomasta.
tsekkaa--->Kuvat.fi
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

Pidän, hyvä valo ja tunnelma. Voisi toimia myö neliöformaattina.
moonshine
Viestit: 1312
Liittynyt: Heinä 27, 2010 21 : 08

Viesti Kirjoittaja moonshine »

nomad kirjoitti:Pidän, hyvä valo ja tunnelma. Voisi toimia myö neliöformaattina.
Uskoisin, että kroppaamalla kuva paranee reilusti, pääsee tunnelma paremmin esiin.

Plussaa käsittelystä. Onnistunut olematta platku tai överi.
Matti_JH
Viestit: 12068
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Nätti. Ylhäältä hiukan pois, neliörajaus tai 4/3?
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Kiitos kommenteista ja hyvistä huomiosta. Kuten monet ehdottivatkin, kuva paranee croppaamalla. Yläosa vie huomiota pääkohteelta. Kiitos ehdotuksesta. Olin jumissa tuohon kuvasuhteeseen.

Neliöformaattiversio ohessa.

Kuva
A Spring Stream in Midday Sun (Square crop version) by Mika Latokartano, on Flickr
Sapere aude.
---
flickr
JuhaM
Viestit: 2886
Liittynyt: Tammi 09, 2003 21 : 38
Paikkakunta: Kurikka (Jurva)

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Vielä kun annat puhkipalaneiden kohtien vähän palaa puhki, näyttää paljon paremmalta kuin väkisin korjattu.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Raakakuvissa ei ollut lähellekään puhkipalaneita kohtia, eikä mitään tarvinnut vääntää väkisin. Mitkä kohdat häiritsevät?
Sapere aude.
---
flickr
JuhaM
Viestit: 2886
Liittynyt: Tammi 09, 2003 21 : 38
Paikkakunta: Kurikka (Jurva)

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Aika mielenkiintoista jos kaatuneen rungon kaarnalle ja roiskuvalle vedelle ei ole tehty mitään? Jospa kuitenkin vedit highlights säädön täysille?
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

En ole sanonut etteikö kuvalle olisi tehty mitään. On toki. Olen tehnyt aluekohtaisia säätöjä sen mukaan, mikä tuntui hyvältä kuvaa käsitellässeni. Virtaveden kohdalla on korostettu huippuvaloja, mutta maltillisesti. Sanottakoon, että kuva on neljän kuvan focus stack, ja jälkikäsittely on Lightroom + Photoshop. Käsittely voi olla laadullisesti vaatimatonta, koska kokemusta on vasta rajallisesti.
Sapere aude.
---
flickr
JuhaM
Viestit: 2886
Liittynyt: Tammi 09, 2003 21 : 38
Paikkakunta: Kurikka (Jurva)

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Kun jälki tuollaista kirkkaissa kohdissa, en puhuisi maltillisesta säädöstä.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Täytynee palata kuvaan ja katsoa sitä palautteesi valossa. Hieman tarkempi kuvaus ongelmakohdista ja mitä niille kenties voisi tehdä toki auttaisi.
Sapere aude.
---
flickr
JuhaM
Viestit: 2886
Liittynyt: Tammi 09, 2003 21 : 38
Paikkakunta: Kurikka (Jurva)

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

Jos kirkkaat kohdat menee harmaaksi mössöksi on menty liian pitkälle. Vähän pakkia säätöjen kanssa.
Olen opetellut itse sellaisen tavan että kun säädän jotakin mistä en ole ihan varma, niin tulen vähän takaisin siitä missä luulen sen olevan hyvä.
Vastaa Viestiin