Metsästäjän koju ja uhrit

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
-Antti-
Viestit: 1362
Liittynyt: Tammi 08, 2006 15 : 23
Paikkakunta: Helsinki

Metsästäjän koju ja uhrit

Viesti Kirjoittaja -Antti- »

Haahkan kevätmetsästystä viime viikonlopulta. :-)

Kuva

Kuva

Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
-Antti-
Viestit: 1362
Liittynyt: Tammi 08, 2006 15 : 23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -Antti- »

...ja kysehän oli siis kamerametsästyksestä, aseina 100-400 ja 500/4. Kun ei kukaan mitään kommentoi, niin kiusataan vielä muutamalla saman saaristopyörähdyksen kuvalla. :-)

Tylli
Kuva

Merimetso
Kuva

Yks lisää...
Kuva

Ja kotisataman västis
Kuva
Sakke_K
Viestit: 7548
Liittynyt: Heinä 21, 2005 18 : 00

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Peruspönö eli ykkössetin kolmonen on jostain syystä mulle toimivin, levollinen ja sävykäs! Ehkä pientä "kroppaamisen fiilistä" jäänyt pariin muuhun, vaikka en olekaan varma onko kropattu :-)
--------
Aves!
-Antti-
Viestit: 1362
Liittynyt: Tammi 08, 2006 15 : 23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -Antti- »

Sakke_K kirjoitti:Peruspönö eli ykkössetin kolmonen on jostain syystä mulle toimivin, levollinen ja sävykäs! Ehkä pientä "kroppaamisen fiilistä" jäänyt pariin muuhun, vaikka en olekaan varma onko kropattu :-)
Sama näistä itsellekin mieluisin, kuin myös Nikonilla otettu ensimmäinen telttakuva. :-) Kolmonen on otettu juuri ennen auringonlaskua suoran valon jo kadotessa, siitähän ne sävyt. Ainut jossa hieman kroppausmeininkiä on tylli, ehkäpä olisi noita muita pitänyt julkaista vähän isompina tai terävöittää enemmän. :-)
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

-Antti- kirjoitti:, ehkäpä olisi noita muita pitänyt julkaista vähän isompina tai terävöittää enemmän. :-)
Kieltämättä koetin avata useampaakin kuvaa suuremmaksi. Varsinkin tuo telttakuva jää aika vaisuksi näin pienenä ja vaalealla pohjalla katsellessa.
plrbr
Viestit: 619
Liittynyt: Marras 23, 2009 20 : 26

Viesti Kirjoittaja plrbr »

Telttakuvassa on fiilistä, ja itse asiassa kaikki haahkakuvat omalla tavallaan hienoja. Varsinkin eka, taitaa kuvastaa aika hyvin nykyistä sukupuolijakaumaa. Kävelykuva myös hauska vaikka valo on vähän tylsä.
-Antti-
Viestit: 1362
Liittynyt: Tammi 08, 2006 15 : 23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -Antti- »

plrbr kirjoitti:Telttakuvassa on fiilistä, ja itse asiassa kaikki haahkakuvat omalla tavallaan hienoja. Varsinkin eka, taitaa kuvastaa aika hyvin nykyistä sukupuolijakaumaa. Kävelykuva myös hauska vaikka valo on vähän tylsä.
Juu kiitos, tosiaan iso osa naaraista hautoo jo ja rantaviivoja pitkin pitää kävellä vältellen pelästyttämästä hautojia saarien sisemmissä osissa kun liikuskelee. Kuka on tuota haahkojen mouruamista kuullut saa ehkä enemmän kuvasta fiilistä, vaikka video kai eniten tekisi oikeutta. Kävelijä meni teltan takaa, kuulin eka ääntä, naarashan siellä paineli saaren sisään ensin ja koiras perässä, ehdin sen teltan liepeen alta yhyttää liveviewllä, hyvin onnistui tarkennus. 7D2 oli kamerana.
AnHa
Viestit: 1766
Liittynyt: Elo 04, 2009 17 : 33
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnHa »

Yritys hyvä 10, mutta vois olla paljon väljempiä rajauksia.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

AnHa kirjoitti:Yritys hyvä 10, mutta vois olla paljon väljempiä rajauksia.
Ajattelin aivan samaa. Kiinnostaa myös mitä ykköskuvassa on, mutta ei siitä oikein ota selvää. Ehkäpä kuvankäsittely auttaisi?
-Antti-
Viestit: 1362
Liittynyt: Tammi 08, 2006 15 : 23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -Antti- »

Ykköskuva on yökuva jätin aika naturelliksi eli pimeäksi. :-) Pikkupakkokin oli, kuvankäsittely mahdollisuuksia rajoittaa se, että kävi Nikonin kanssa moka, kun suurentelee takatelkkarin kuvaa, niin sain karvaasti kokea että sopivasti sitä säheltäessä kamera vaihtaakin RAWista jpg kuvaan... Väljistä rajauksista olen vähän eri mieltä, niille on toki paikkansa, mutta säästellen, kun tausta on tasainen, niin silloin on kyse potretista, eli kohde vaan esiin mahd. täysillä.
Aika lähellä oli paikka siihen "The" väljään kuvaan, kuu laski aamulla noiden mouruavien haahkojen taakse, mutta ei ihan ollut oikeaa kulmaa, että olisi saanut järkevästi sen taustalle. Jäi kyllä mieleen, katsotaan jos pystyisi toteuttamaan. Mutta se olisi jo erittäinkin väljä rajaus, mun mielestä haahkaryhmäkuva ja kävelevä haahka ovat jo väljiä rajauksia, en mä sellaisia tiplukohde rosotausta kuvia halua suoltaa, joko siellä taustassa on jotain oikeasti järkevää, tai sitten keskitytään kohteeseen. :-)
Vastaa Viestiin