Kehäradan silta Koivukylässä

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
Tilus
Viestit: 330
Liittynyt: Touko 18, 2011 17 : 27

Kehäradan silta Koivukylässä

Viesti Kirjoittaja Tilus »

Mukava sumu oli. Kaks ekaa Ricoh GR ja kaks vikaa Oly OM-D E5 + 45mm

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jiihaa2
Viestit: 909
Liittynyt: Marras 22, 2011 11 : 25

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

Nämä on jees, mukavan synkeitä :) mutta tuleeko tästä settinä hiukka toistoa? Toimisiko vaikka 2 ekaa kuvaparina paremmin - molemmat on radan vierestä, toinen sisältä ja toinen ulkoa?

Ehkä kolmas menisi mukaan kanssa kivasti - alta. Mutta tunaisin sitä jyrkemmäksi kontrastiltaan että visuaalisesti rimmaisi paremmin kahden ekan kanssa.
Maffer
Viestit: 23324
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Mä pidän näistä kahdesta viimeisestä, ai että kun olisi saanut tuon hiippailijan tohon kolmanteen ruutuun! Tämmönen fallout-tunnelma näissä.
Rockford
Viestit: 7332
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Viimeiseen hitunen vielä kakkosen tyylistä synkkyyttä sävyihin niin onpa todella upea tunnelmakuva. Tuosta tulee juuri sellaiset fiilikset kuin parhaista Anton Corbijn:in musiikkivideoista 80-luvulta (Depeche Mode, Front 242).
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Myötäilen Mafferia - kaksi viimeistä ovat tunnelmaltaan vahvat ja hienot. Kolmas kuva on tästä sarjasta mielestäni paras.
Sapere aude.
---
flickr
OlyT 75
Viestit: 255
Liittynyt: Tammi 30, 2015 20 : 43

Viesti Kirjoittaja OlyT 75 »

Varmaan samoilla linjoilla kun moni muukin. Ykkönen on hieno, itselle välittyy yksinäisyys. Kolmoseen jos saisi vielä ykkösen sävymaailmaa mukaan (jyrkkyyttä ja tummaa päätä), niin nousisi uudelle tasolle. Jalankulkija on myös hieno lisä, mutta silti tunnelmaltaan ykkönen ja kolmonen ovat iskevät itselle parhaiten,

Tuttuja kulmia, hienoja otoksia.
Tuukka1978
Viestit: 420
Liittynyt: Touko 14, 2009 13 : 57

Viesti Kirjoittaja Tuukka1978 »

Ensimmäisenä tulee mieleen, että millä luvalla liikuit alueella?

-Nikon D800
-Nikon D3200
-Nikkor AF-S 14-24/2.8 (FX)
-Nikkor 18-55 AF-S II (dx)
-Nikkor 35-70/2.8 AF (FX)
-Nikkor AF-S 50/1.4 (FX)
-Nikkor AF-S 70-200/2.8 VR (grey) (FX)

-Nikon TC-20e III
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Viesti Kirjoittaja emerik »

Viimeisessä voisi toimia kuva niinkin että rajaisi tuon ylhäältä kaiteen pois. Hyvä tunnelma noissa kaikissa kuvissa on kyllä.
Tilus
Viestit: 330
Liittynyt: Touko 18, 2011 17 : 27

Viesti Kirjoittaja Tilus »

Tuukka1978 kirjoitti:Ensimmäisenä tulee mieleen, että millä luvalla liikuit alueella?
Ihan omalla luvalla :) Ei vaan ei kait tuo mitenkään kielletty paikka ole. Lenkkipolku menee sillan alta ja junatkin alkaa kulkea vasta heinäkuussa.

Kiitosta kommenteista. Ihan hyviä ja perusteltuja näkemyksiä.
moonshine
Viestit: 1312
Liittynyt: Heinä 27, 2010 21 : 08

Viesti Kirjoittaja moonshine »

Maffer kirjoitti:Mä pidän näistä kahdesta viimeisestä, ai että kun olisi saanut tuon hiippailijan tohon kolmanteen ruutuun! Tämmönen fallout-tunnelma näissä.
Tämä. Käsittely on vielä piste i:n päällä.
Tuukka1978
Viestit: 420
Liittynyt: Touko 14, 2009 13 : 57

Viesti Kirjoittaja Tuukka1978 »

Tilus kirjoitti:
Tuukka1978 kirjoitti:Ensimmäisenä tulee mieleen, että millä luvalla liikuit alueella?
Ihan omalla luvalla :) Ei vaan ei kait tuo mitenkään kielletty paikka ole. Lenkkipolku menee sillan alta ja junatkin alkaa kulkea vasta heinäkuussa.

Kiitosta kommenteista. Ihan hyviä ja perusteltuja näkemyksiä.
En suosittele jatkossa menemään. Tuolla on kuitenkin sepelinajoa TKA:lla, mittausajoa EMMA:lla, muuta työmaa-ajoa (tukemiskoneet, lankavaunut, ym.) ja koeajoa SM5:lla.

Lisäksi maadoitukset eivät välttämättä ole vielä kunnossa ainakaan kaikilta osin.

Toki omalla vastuullahan voi mennä vaikka moottoritielle kävelemään.

-Nikon D800
-Nikon D3200
-Nikkor AF-S 14-24/2.8 (FX)
-Nikkor 18-55 AF-S II (dx)
-Nikkor 35-70/2.8 AF (FX)
-Nikkor AF-S 50/1.4 (FX)
-Nikkor AF-S 70-200/2.8 VR (grey) (FX)

-Nikon TC-20e III
Tilus
Viestit: 330
Liittynyt: Touko 18, 2011 17 : 27

Viesti Kirjoittaja Tilus »

Tuukka1978 kirjoitti:
En suosittele jatkossa menemään. Tuolla on kuitenkin sepelinajoa TKA:lla, mittausajoa EMMA:lla, muuta työmaa-ajoa (tukemiskoneet, lankavaunut, ym.) ja koeajoa SM5:lla.

Lisäksi maadoitukset eivät välttämättä ole vielä kunnossa ainakaan kaikilta osin.

Toki omalla vastuullahan voi mennä vaikka moottoritielle kävelemään.
Kiitos huolenpidosta. Asun tässä lähellä ja alue on siltä osin hyvin tuttu. Rata on periaatteessa valmis liikenteeseen eli sepelit ja vastaavat on ajettu jo aikoja sitten. Kuvaajana en rajoita itseäni vallitseviin lakeihin/asetuksiiin vaan siihen mikä tuntuu oikealta ja turvalliselta.
Tuukka1978
Viestit: 420
Liittynyt: Touko 14, 2009 13 : 57

Viesti Kirjoittaja Tuukka1978 »

Tilus kirjoitti:
Tuukka1978 kirjoitti:
En suosittele jatkossa menemään. Tuolla on kuitenkin sepelinajoa TKA:lla, mittausajoa EMMA:lla, muuta työmaa-ajoa (tukemiskoneet, lankavaunut, ym.) ja koeajoa SM5:lla.

Lisäksi maadoitukset eivät välttämättä ole vielä kunnossa ainakaan kaikilta osin.

Toki omalla vastuullahan voi mennä vaikka moottoritielle kävelemään.
Kiitos huolenpidosta. Asun tässä lähellä ja alue on siltä osin hyvin tuttu. Rata on periaatteessa valmis liikenteeseen eli sepelit ja vastaavat on ajettu jo aikoja sitten. Kuvaajana en rajoita itseäni vallitseviin lakeihin/asetuksiiin vaan siihen mikä tuntuu oikealta ja turvalliselta.
Jep, eipä mitään.

Olen virkani puolesta ajoittain käynyt tarkastamassa rataa allejääntien jäljiltä ja etsimässä ruumiinkappaleita rata-alueelta. Eli toivottavasti ei joku kerta tarvitse todeta että nyrkin sisältä löytyi Ricohin rungon osia.

Se että asuu lähellä ja alue on tuttu, ei tarkoita sitä että pärjäisi radalla. Sitä varten on jokainen käynyt vuosittain pätevyyskurssin, vaikka työkokemusta olisi kymmeniä vuosia rataympäristössä. Asiat ja olosuhteet muuttuvat. Esim. Kehäradalla on vasemman puoleinen liikenne, toisin kuin muilla rataosuuksilla. Tuosta kuvauspaikastasi sen verran että edes raideammattilaiset eivät saa mennä silloille, ei edes turvamiehen turvaamana, ilman ratatyölupaa (ts. raidevarausta) liikenteenohjaajalta.

Vaikkei allejääntiä kävisikään, näkevät kuljettajat tilanteet usein eri tavalla kuin mitä maastossa liikkuva asian kokee. Jos SM5 (Flirt) tekee 120 km/h nopeudesta hätäjarrutuksen, on se kerrasta sorvauskeikka Ilmalan ratapihalla. Yhden rungon pyöräkertojen sorvaus kustantaa helposti 20 000€. Kyllä näitä äkkiä lähdetään vahingonkorvausten muodossa perimään alueille kuulumattomilta.

Ei muuta kuin rattoisaa kuvailua, mutta koeta hieman harkita tuota rata-alueilla liikkumista. LiVi ja VR on nykyisellään painottanut poliisille että olisivat tarkkoina rata-alueiden suhteen. Noissa ei aina selviä pelkällä nuhtelulla.

Tässä vielä yksi ratatyöaiheinen kuva viime kesältä, UIC60 -kaarikiskon katkaisua Käpylä-Oulunkylä välillä läntisellä keskiraiteella, kiskonvaihtourakkaa, noheva ratatyöntekijä sahailemassa :)

KuvaUIC60 -rail cutting

-Nikon D800
-Nikon D3200
-Nikkor AF-S 14-24/2.8 (FX)
-Nikkor 18-55 AF-S II (dx)
-Nikkor 35-70/2.8 AF (FX)
-Nikkor AF-S 50/1.4 (FX)
-Nikkor AF-S 70-200/2.8 VR (grey) (FX)

-Nikon TC-20e III
Vastaa Viestiin