Laseri työntää sutta ja sekundaa

Printterit, skannerit, online-tulostukset
Jovala
Viestit: 615
Liittynyt: Marras 19, 2010 13 : 26
Paikkakunta: Espoo

Laseri työntää sutta ja sekundaa

Viesti Kirjoittaja Jovala »

Mulla on kotikäyttöön joskus halvalla hommattu mustavalko-laseri: Samsung ML-1640 monochrome - laser (Max Resolution ( B&W ): Up to 1,200 x 600 dpi effective output).

Viimeinen peruspaperi on ollut HP:n HOME & OFFICE nimistä 80g/m2. Sen pinta on kuitenkin pehmeä ja aika karkea, joten laserin musta tahtoo hieman levitä siinä (kun tarvitaan hyvin tarkkaa jälkeä).

Tänään hommasin parempaa paperia HP PROFESSIONAL LASER PHOTO PAPER 200 GLOSSY. Tämä on sileäpintaista, melkein kiiltävää ja tukevaa paperia ja vaikutti siltä että voisi saada niin tarkkaa jälkeä, kuin mun laserista irtoaa.
Mutta pah, tulosteeseen tuli kohtia, joissa väri ei ole edes kunnolla tarttunut. Tässä skannattu kuva pahimmista paikoista:

Kuva

Tulostin 2 paperia ja kummassakin viat samassa paikassa.

Onkohan vika itse laserissa, väriaineessa vai paperissa? Vai onko toi paperi liian paksua tolle koneelle? En löytänyt mistään mainintaa, kuinka paksua toi ML-1640 hyväksyy eikä siinä ole myöskään paksun paperin syöttöaukkoa.

Onkohan hommattava parempi tulostin.
Satunnainen kuvailija. Järki järkeistää käyttäytymistäni kuin lobbari.
Negatiiveista positiiveja: VMP Värillisen Maskin Poistaja.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jiiällä
Viestit: 435
Liittynyt: Tammi 11, 2003 21 : 02

Laser

Viesti Kirjoittaja jiiällä »

Ekana tuli mieleen, ettei paksu paperi kuumene riittävästi ja väri hilseilee. Löytyisikö printterin asetuksista "paksu paperi" tai "kiiltävä paperi" tai jotakin muita vaihtoehtoisia asetuksia. Syöttönopeus saattaa muuttua ja silloin lämpö ehtii sulattaa värin kiinni paremmin. Muitakin syitä voi olla.
bugi
Viestit: 231
Liittynyt: Loka 27, 2003 12 : 38
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja bugi »

Ja tulihan paperi oikein päin? Ainakin jotkin paperit kun ovat sileitä vain toiselta puoleltaan. Eikä paperi ole ehtinyt imeä kosteutta ilmasta?

Vanha väriainekasetti? (Ja yleensä samalla myös vanha "rumpu" kasetissa)

Voi toki olla ihan "vanhuus" ja sitä kautta esim. se kuumentava osa ei vain kuumenisi tarpeeksi.

Ja: "halvalla ei saa hyvää"... Itsellä Samsung ML-2950 sarjaa, jolla toisella reunalla tulostus venyy about 2mm pidemmäksi kuin toisella. (Ei niinkuin mitään hajua kuinka tuo on edes mahdollista, mutta niin vain tapahtuu.) Oli tarkoitus tehdä piirilevyihin kalvot, mutta ei noilla epätarkkuuksilla.
Pan
Viestit: 1456
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Viesti Kirjoittaja Pan »

Mulla tuli vanhalla Tektronixin värilaserilla vastaavaa, kun Transfer belt tuli käyttöiän päähän. Se oli erillinen moduli, jonka olisi pystynyt vaihtamaan, jos jostain vaan olisi sellaisen saanut. Mutta Tektronix myös kertoi asiasta virhekoodilla lcd-ruudullaan. En tiedä onko (nykyisissä) mv-lasereissa vastaavaa osaa
Vastaa Viestiin