Edistyneelle harrastelijalle digijärkkäri HD videolla!?

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
anna-alexa
Viestit: 2
Liittynyt: Maalis 30, 2015 14 : 31

Edistyneelle harrastelijalle digijärkkäri HD videolla!?

Viesti Kirjoittaja anna-alexa »

Olen harrastelijakuvaaja, mutta en aloittelija, haluan edistyä jatkossa, mutta ammattilaiseksi en tavoittele.

Olen ollut innokas vanhanajan filmikuvaaja ja -kehittäjä. Kuvannut harrastelijana Canon kinokoon T90 filkkakameralla. Digipuolella olen hankinut joskus Canonin S95 Powershot pokkarin matkoille, pokkari ei kuitenkaan täytä toiveitani, vaikka parempi se kuin ei mitään. Canon Legria HD videokamerasta haluan nyt eroon ja yhdistää video-/amatööriminileffojen teon uuteen digikameraani.

Nyt haluaisin hankkia laadukkaan, kestävän, aikaa kestävän digijärkkärin. Voisitteko antaa vinkkejä ja ehdotuksia profiililleni, kameran ei tarvitse todellakaan olla uusin mahdollinen malli:

-tykkään hämärä/yökuvauksesta
-maisemakuvausta/ahtaita huoneita (laajakuvaa) ja paljon makroa
-vähän profiilikuvausta, en innostu studiokuvauksesta, lähinnä luonnonvalossa mallikuvausta
-vain silloin tällöin sarjakuvausta kuten eläinten kohdalla, mutta harvoin!
-printtausta välillä max A2:lle
-kuvaan minileffoja kavereiden kanssa, haluan ammattitason jälkeä, en kotivideokamerajälkeä (videokuvauksessa varsinkin paljon makroa)
-haluan hyvät perustoiminnot! en tarvitse/halua hintaa nostavaa extraa kuten kahta muistikorttipaikkaa, tai wifitä
-photoshop perushommat hanskassa (vastahakoinen kuvamanipuloija tosin)

Ja tämä perustoivomus mitä kaikilla on:
-kevyt (pieni) kalusto olisi todella kivaa (matkustan mm. todella paljon), mutta kestävyys a ja o
-rungon hinta max 1500€, vanhat ja käytetyt käyvät vallan mainiosti joten jos löytyy joku hyvä "klassikko" halvemmalla niin se olisi parasta!

Kiitos jos joku antaa vinkkiä!!! :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Rockford
Viestit: 7275
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

GH4? Käytettynä lienee vähemmän tarjolla.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
graphiksi
Viestit: 119
Liittynyt: Huhti 27, 2009 4 : 16

Viesti Kirjoittaja graphiksi »

Tuollapa käytettynä Gh4, kuin tilauksesta.

http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12731299

Edit. Jaahas ei myydäkkään kuin pakettina muiden myytävien kanssa.
anna-alexa
Viestit: 2
Liittynyt: Maalis 30, 2015 14 : 31

Viesti Kirjoittaja anna-alexa »

Kiitos vinkistä, vilkaisen tätä! Tähän mennessä olen nyt katsellut Sony alpha 7.
JKyytinen
Viestit: 1584
Liittynyt: Joulu 21, 2013 19 : 03
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

M43 pimeässä kuvaamiseen? Eikös a7s:n voisi saada käytettynä 1,5k€:llä, se on hyvä pimeässä, videossa ja keveydessä.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
Vastaa Viestiin