Euroopasta ostetun objektiivin huolto Suomessa?

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Vastaa Viestiin
arn
Viestit: 3945
Liittynyt: Huhti 25, 2003 21 : 45
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Euroopasta ostetun objektiivin huolto Suomessa?

Viesti Kirjoittaja arn »

Eli voiko Euro-alueelta ostetun objektiivin huollattaa normaalisti Suomessa? Tässä tapauksessa kyseessä olisi Saksasta ostettu Canon objektiivi.

Tjaahas, ainakin Canon suomi ilmoittaa Euroopan laajuisen takuun olemmassaolosta: http://www.canon.fi/support/kotikayttoo ... ehdot.aspx
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Re: Euroopasta ostetun objektiivin huolto Suomessa?

Viesti Kirjoittaja Munt »

arn kirjoitti:Eli voiko Euro-alueelta ostetun objektiivin huollattaa normaalisti Suomessa? Tässä tapauksessa kyseessä olisi Saksasta ostettu Canon objektiivi.
Uskoakseni voi. Kyse on siitä kuka maksaa rikkoutumistapauksissa, eli millainen takuu objektiivilla on. Onko tuote ostettu yritykselle vai kuluttaja-asiakkaana. Onko myyjä virallinen jälleenmyyjä vai onko laite harmaatuotu ja myyjä joku jobbari, jota tuottaa tavaran oikeasti EU:n ulkopuolelta. Canonin objektiiveilla on tietyin osin kansainvälinen takuu toisin kuin rungoilla, joten yksiselitteistä vastausta ei voine antaa, mutta uskoakseni voit huollattaa kaikki canonin objektiivit Suomessa, jos maksat huollon itse.

..
arn
Viestit: 3945
Liittynyt: Huhti 25, 2003 21 : 45
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Euroopasta ostetun objektiivin huolto Suomessa?

Viesti Kirjoittaja arn »

Munt kirjoitti:jos maksat huollon itse.
...luonnollisesti aina voi huollattaa, jos itse maksaa... :D

Tässä tapauksessa katselin Amazon.de:n hintoja ja huomasin, että tuolta saisi helposti kohtuu hinnalla. Lähinnä selustaa turvatakseni pohdiskelen, että jos tulee vikaa, onnistuuko takuuhuolto suomessa ilman kustannuksia.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Re: Euroopasta ostetun objektiivin huolto Suomessa?

Viesti Kirjoittaja nomad »

arn kirjoitti:
Munt kirjoitti:jos maksat huollon itse.
...luonnollisesti aina voi huollattaa, jos itse maksaa... :D
Itseasiassa ei. Yhdysvalloissahan on melkoinen ihmettely päällä kun sikäläinen Nikonin huolto on lakannut tekemästä mitään harmaatuoduille objektiiveille ja kameroille. En tosin tiedä olisiko tämmöinen edes sallittua Euroopassa.
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Re: Euroopasta ostetun objektiivin huolto Suomessa?

Viesti Kirjoittaja Munt »

arn kirjoitti:
Munt kirjoitti:jos maksat huollon itse.
...luonnollisesti aina voi huollattaa, jos itse maksaa... :D

Tässä tapauksessa katselin Amazon.de:n hintoja ja huomasin, että tuolta saisi helposti kohtuu hinnalla. Lähinnä selustaa turvatakseni pohdiskelen, että jos tulee vikaa, onnistuuko takuuhuolto suomessa ilman kustannuksia.
Eikös Amazon vain välitä sen kaupan jollekin yritykselle? Joudut siis tutkimaan sen oikean myyjäyrityksen tiedot ja toimitusehdot ennen tuotteen tilaamista.

http://www.amazon.de/gp/offer-listing/B ... dition=new

..
PetriAA
Viestit: 139
Liittynyt: Maalis 05, 2009 19 : 00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PetriAA »

Verrokkina ymmärtääkseni Nikonilla takuun alaisista tuotteista katsotaan sarjanumeron perusteella mihin maanosaan ne on alunperin myyty ja sen perusteella määräytyy vastaako ko. maanosan takuu tuotteesta. Eli esim. Aasiaan alunperin myydylle tuotteelle ei Nikon vastaa takuusta Euroopasta. Aiheen vierestä, mutta varmaan hyvä info monille
D600, still going strong
PekkaSav
Viestit: 3419
Liittynyt: Helmi 15, 2008 10 : 05
Paikkakunta: Viikki

Viesti Kirjoittaja PekkaSav »

Sigman kohdalla kannattaa olla tarkka, kenen maahantuoma lasi on kyseessä. Suomesta ostettu ei välttämättä tarkoita helppoa huoltoa.

Ostin omani tälläkin palstalla palvelujaan silloin tällöin mainostavalta taholta ja vian ilmaantuessa sain kuulla, että lasi on lähetettävä Ruotsiin huoltoon.
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

PekkaSav kirjoitti:Sigman kohdalla kannattaa olla tarkka, kenen maahantuoma lasi on kyseessä. Suomesta ostettu ei välttämättä tarkoita helppoa huoltoa.

Ostin omani tälläkin palstalla palvelujaan silloin tällöin mainostavalta taholta ja vian ilmaantuessa sain kuulla, että lasi on lähetettävä Ruotsiin huoltoon.
Foka lähettää Japaniin. Ruotsi kuulostaa ihan liian hyvältä ollakseen totta...

..
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

PekkaSav kirjoitti:Sigman kohdalla kannattaa olla tarkka, kenen maahantuoma lasi on kyseessä. Suomesta ostettu ei välttämättä tarkoita helppoa huoltoa.

Ostin omani tälläkin palstalla palvelujaan silloin tällöin mainostavalta taholta ja vian ilmaantuessa sain kuulla, että lasi on lähetettävä Ruotsiin huoltoon.
Varsinkin sigman kohdalla tuo on kyllä huomionarvoinen juttu.
Oma 35/1.4 sigma ei ole foca:n maahantuoma, mutta verkkokauppa.com on käsittääkseni ostanut huoltopalvelun focalta. Ainakin he huolsivat sigman ilman mitään mutinoita.
PekkaSav
Viestit: 3419
Liittynyt: Helmi 15, 2008 10 : 05
Paikkakunta: Viikki

Viesti Kirjoittaja PekkaSav »

Munt kirjoitti: Foka lähettää Japaniin. Ruotsi kuulostaa ihan liian hyvältä ollakseen totta...

..
Höpöhöpö.
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

Sellainen asia on kokonaan jäänyt kertomatta, että osaa objektiiveista ei tosiaan voi edes huollattaa Suomessa. Samoin osa canonin EF objektiiveista on sellaisia, että niitä ei voi huoltaa ollenkaan, vaan ainoastaan vaihtaa toiseen yksilöön. Tämä siksi, että vain tehtaalla voidaan kasata objektiivi toleransseihin oikein.

..
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

PekkaSav kirjoitti:
Munt kirjoitti: Foka lähettää Japaniin. Ruotsi kuulostaa ihan liian hyvältä ollakseen totta...
..
Höpöhöpö.
No ei tietenkään kaikkia, mutta osa menee Japaniin korjattavaksi. Osa jää kuulemma täysin korjaamatta, kun vika ei olekaan vika, vaan ominaisuus. Näitä juttujahan on netti täynnä...

..
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Taas on Suomi tippunut Euroopasta. Aasiassako asutaan? Japaninhuolto voisi silloin kuuluakin aasiaan ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

OskuK kirjoitti:Taas on Suomi tippunut Euroopasta. Aasiassako asutaan? Japaninhuolto voisi silloin kuuluakin aasiaan ;-)
Vähennätkö pikkuisen sitä kahvinjuontia...

..
-MH-
Viestit: 1125
Liittynyt: Maalis 05, 2006 15 : 58
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -MH- »

Itse ostaessani EU-alueelta Canonin optiikkaa, esim. Saksasta, katson Canonin sivuilta, että myyjä on Canonin Saksan sivuilla virallinen jälleenmyyjä. Tällöin huoltojen kanssa ei tule ongelmia. Hyvä hintavertailu Saksaan on www.idealo.de
arn
Viestit: 3945
Liittynyt: Huhti 25, 2003 21 : 45
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja arn »

-MH- kirjoitti:Itse ostaessani EU-alueelta Canonin optiikkaa, esim. Saksasta, katson Canonin sivuilta, että myyjä on Canonin Saksan sivuilla virallinen jälleenmyyjä. Tällöin huoltojen kanssa ei tule ongelmia. Hyvä hintavertailu Saksaan on www.idealo.de
Virallisia nettimyyjiä näytti löytyvän aika niukasti: Amazon.de, Otto, Redcoon ja Technik direct.
http://www.canon.de/where_to_buy/for_ho ... ailer.aspx
-MH-
Viestit: 1125
Liittynyt: Maalis 05, 2006 15 : 58
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -MH- »

arn kirjoitti:
-MH- kirjoitti:Itse ostaessani EU-alueelta Canonin optiikkaa, esim. Saksasta, katson Canonin sivuilta, että myyjä on Canonin Saksan sivuilla virallinen jälleenmyyjä. Tällöin huoltojen kanssa ei tule ongelmia. Hyvä hintavertailu Saksaan on www.idealo.de
Virallisia nettimyyjiä näytti löytyvän aika niukasti: Amazon.de, Otto, Redcoon ja Technik direct.
http://www.canon.de/where_to_buy/for_ho ... ailer.aspx
Foto Erdhadtilla hinnat yleensä kohdillaan http://www.foto-erhardt.de/index.php?language=en

Itse tilannut tuolta muutamaan kertaan positiivisilla kokemuksilla.
Dailunch
Viestit: 448
Liittynyt: Kesä 02, 2013 19 : 34

Viesti Kirjoittaja Dailunch »

-MH- kirjoitti: Foto Erdhadtilla hinnat yleensä kohdillaan http://www.foto-erhardt.de/index.php?language=en

Itse tilannut tuolta muutamaan kertaan positiivisilla kokemuksilla.
Suositus täältäkin. Toinen hyvä saksalainen on http://www.pixxass.de/
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

arn kirjoitti:
-MH- kirjoitti:Itse ostaessani EU-alueelta Canonin optiikkaa, esim. Saksasta, katson Canonin sivuilta, että myyjä on Canonin Saksan sivuilla virallinen jälleenmyyjä. Tällöin huoltojen kanssa ei tule ongelmia. Hyvä hintavertailu Saksaan on www.idealo.de
Virallisia nettimyyjiä näytti löytyvän aika niukasti: Amazon.de, Otto, Redcoon ja Technik direct.
http://www.canon.de/where_to_buy/for_ho ... ailer.aspx
Siellä on sellainen händlerihaku, jolla löytää vähän enemmän niitä myyjiä. 4 on aika vähän Saksan kokoiseen maahan... ;)

..
Vastaa Viestiin