Nikon D7200

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

KTH kirjoitti:
Force75 kirjoitti:
Tasanko kirjoitti:Jospa tuossa d7200 tosiaan sarjakuvausbufferi olisi PAAALjon isompi kuin d7100 joka on itselläkin. Se on todella surkea RAW kuvilla.
Onhan se kolme kertaa suurempi tuossa uudessa nyt joten nyt kameralla voi jopa kuvata sarjalla, jihuu!

Miksiköhän kameravalmistajat pihtaa tuon bufferimuistin kanssa? Muisti on nykyään niin halpaa että ihmetyttää tuo muutaman kuvan bufferimuisti...
Eiköhän tuo ole sitä tahallista halvemman rampautusta ettei kalliimman mallin myynti kärsi.
Näinköhän... Tuo 24mp raw kuva nopeana sarjana vaatii ehkä jotain muutakin tekniikkaa kuin 20e sd kortin.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

paaton kirjoitti:
KTH kirjoitti:
Force75 kirjoitti: Onhan se kolme kertaa suurempi tuossa uudessa nyt joten nyt kameralla voi jopa kuvata sarjalla, jihuu!

Miksiköhän kameravalmistajat pihtaa tuon bufferimuistin kanssa? Muisti on nykyään niin halpaa että ihmetyttää tuo muutaman kuvan bufferimuisti...
Eiköhän tuo ole sitä tahallista halvemman rampautusta ettei kalliimman mallin myynti kärsi.
Näinköhän... Tuo 24mp raw kuva nopeana sarjana vaatii ehkä jotain muutakin tekniikkaa kuin 20e sd kortin.
Prosessori on ymmärtääkseni aivan huomattava kustannus kameranvalmistuksessa.

Lisäksi tulee mieleen peilikoneiston toiminta. Esim D4s:ssä Nikon kehitti peilikoneistoa siten, että etsin on vähemmän aikaa piemeä kuvaamisen aikana. Tärkeä juttu sarjakuvauksessa jos ajatellaan tarkennuksen toimintaa sekä kameran käytettävyyttä. Jo 5fps on Nikonin nykyisillä vakiosysteemeillä nopeus jossa etsin on turhan ison ajasta pimeä.

Jotenkin siis epäilen, että D7200:n kuvausnopeuden nostaminen luokkaan 10fps olisi edellyttänyt aika perustavanlaatuista kameran ominaisuuksien kehittämistä. Vrt. 7D mkII joka sitten maksaakin jo selvästi enemmän. Tälläisenään Nikon D7200 on kuitenkin Canoniin nähden varsin kilpailukykyinen kokonaisuus, pesten sen edellisemmasta hinnastaan huolimatta aika monella eri tavalla, mutta ei kuvausnopeudessa eikä tarkennuksessa.
Gamma
Viestit: 1723
Liittynyt: Tammi 13, 2004 14 : 14
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gamma »

Jokos tää speksien vertailu 7200/7100 oli täällä?

http://nikonrumors.com/2015/03/02/nikon ... more-89146
Matti_JH
Viestit: 12067
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Dpreviewin revikka
http://www.dpreview.com/reviews/nikon-d7200/14

Huvitti tavallaan nämä conssit:
No control of aperture in movie or live view modes
Lack of peripheral cross-type AF points
No representation of exposure in live view
Movie autofocus is too fast and jumpy
Live view autofocus too awkward and slow to use in many applications
Wi-Fi app rather limited (and behavior inconsistent)
Secondary sensor AF less accurate than on-sensor focus systems
Camera is bulky when compared to mirrorless rivals
Varsinkin tuo viimeinen. No shit!?
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

Kas kun eivät maininneet, että kenno on puolta liian pieni :-)

Ajateltuun käyttöönsä D7200 on varmaan tämän hetken paras Nikoni. Saa nähdä koska D300-heimo kömpii ulos kojuistaan ja ostaa uuden kameran - vaikkei sillä sitten voikaan käyttää telttakeppien maahan hakkaamiseen.
bpixels
Viestit: 212
Liittynyt: Touko 06, 2011 9 : 27

Viesti Kirjoittaja bpixels »

OskuK kirjoitti:
bpixels kirjoitti: nimenomaan pitää odottaa enemmän.

Näkeehän sen miten GH4:nen kin oli menestystarina kun laittoivat enemmän samaan pakettiin (tajusivat kuunnella käyttäjiä).
Siis siinähän ei ole mitään valokuvaajaa kiinnostavaa, vain videokuvaajat innostuivat. Eli tosiaan hyvä esimerkki siitä, millä hömpällä tulee menestystä.
Yep yep GH4 on tosi huono valokuvausvehje. Montas kuvaa meneekään D7200 bufferiin ja montakos menee GH4:sen bufferiin? On toki totta, että D7200 kuvat optimaalisella optiikalla voi sisältää noin 50% enemmän informaatiota. Ei GH4:sta kannata väheksyä ennenkuin sitä kokeilee itse. Panasonic:in linsseillä tarkentaa köh köh ihan riittävän nopeasti. Tele pää toki vielä uupuu. GH4:sen sarjakuvausnopeus on ihan ok kanssa taitaa olla muutama kuva enemmän sekunnissa kuin mitä D7200:lla. Saman voi myös tehdä elektornisella sulkimella halutessaan.
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Minulla on D7200, ja aivan vallan ällistynyt olen sen kuvanlaadusta vs 7DII. Ero on liioittelemattakin hurjan hyvä. Kun taas täyteen kennoon verrattuna ero tuntuu pieneltä, varsinkin maltillisilla ISOilla. Ja varsinkin Canoniin verrattuna.

Tarkennuksessa onkin sitten aika lailla sanomista verrattuna seiskaan taikka vaikka 5DIII... Ja olemus on todella ämpärimuovinen... Ja pieni, eli huono ote...
pajamar
Viestit: 41
Liittynyt: Huhti 04, 2006 15 : 22
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja pajamar »

nomad kirjoitti:
Saa nähdä koska D300-heimo kömpii ulos kojuistaan ja ostaa uuden kameran - vaikkei sillä sitten voikaan käyttää telttakeppien maahan hakkaamiseen.
Piitkän rohkeuden keräämisen jälkeen ainakin yksi tuli kojustaan ulos ja keppien kiristyksen jälkeen haki kaupasta uuden D7200:n
Kuvanlaadussa on aivan huikea parannus ja tarkennuksen hienosäätöjen jälkeen myös tarkennuksen toiminta on aivan uudella tasolla, mutta on se aikamoinen muovirimpula vanhaan verrattuna.
eetu1978
Viestit: 1186
Liittynyt: Tammi 09, 2011 21 : 14

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

Minkälaiseen käyttöön D7200:sen käyttäjät suosittelisivat kyseistä runkoa?

Itsellä jälleen kerran pieni mietintö menossa :D
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Helppo vastaus:

Hyvälaatuisen lasin perään, itse olen käyttänyt Nikonin 70-200mm 4 VR sekä 300mm 4 PF jatkeena. Myös macroilu on tuolla rungolla kuvanlaadullisesti erityisen miellyttävää (macrot 105mm OS ja 180mm käytössä).

Tamronin 150-600 on jäänyt vähän kaappiin kun Peffan piirto on niin huippua ja kuvaa voi huolella ja huoletta cropata.

D750 myin kokonaan pois kun D7200 on jo niin hyvä ollakseen croppi että huh. Mielestäni tuo runko menee helposti ihan yleiskäyttöönkin, vaikka ennen olen vankasti ollut sitä mieltä että ilman täyskennoa ei voi kuvata. Toki se mitä kuvaa, vaikuttaa tähän.

Se, mitä olen jäänyt kaipaamaan verraten 5DIII sekä 7DII rungoista on niiden tarkennuksen kustomoitavuus.
eetu1978
Viestit: 1186
Liittynyt: Tammi 09, 2011 21 : 14

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

Miksus kirjoitti:Helppo vastaus:

Hyvälaatuisen lasin perään, itse olen käyttänyt Nikonin 70-200mm 4 VR sekä 300mm 4 PF jatkeena. Myös macroilu on tuolla rungolla kuvanlaadullisesti erityisen miellyttävää (macrot 105mm OS ja 180mm käytössä).

Tamronin 150-600 on jäänyt vähän kaappiin kun Peffan piirto on niin huippua ja kuvaa voi huolella ja huoletta cropata.

D750 myin kokonaan pois kun D7200 on jo niin hyvä ollakseen croppi että huh. Mielestäni tuo runko menee helposti ihan yleiskäyttöönkin, vaikka ennen olen vankasti ollut sitä mieltä että ilman täyskennoa ei voi kuvata. Toki se mitä kuvaa, vaikuttaa tähän.

Se, mitä olen jäänyt kaipaamaan verraten 5DIII sekä 7DII rungoista on niiden tarkennuksen kustomoitavuus.
No tämähän osuu hyvin minun kohdalleni, sillä minullakin oli D750.
Paluu Nikoniin näyttää (taas) todennäköiseltä, täyskenno vaatii linssien kanssa "vähän" enemmän rahallista panostusta..

Mitä tarkoitat tarkennuksen kustomoinnilla? Itselle riittäisi ainaki se, että af-nappi pohjassa rullilla pystyy vaihtamaan tarkennuspisteet, sekä tarkennustyylin.
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

eetu1978 kirjoitti:
Miksus kirjoitti:Helppo vastaus:

Hyvälaatuisen lasin perään, itse olen käyttänyt Nikonin 70-200mm 4 VR sekä 300mm 4 PF jatkeena. Myös macroilu on tuolla rungolla kuvanlaadullisesti erityisen miellyttävää (macrot 105mm OS ja 180mm käytössä).

Tamronin 150-600 on jäänyt vähän kaappiin kun Peffan piirto on niin huippua ja kuvaa voi huolella ja huoletta cropata.

D750 myin kokonaan pois kun D7200 on jo niin hyvä ollakseen croppi että huh. Mielestäni tuo runko menee helposti ihan yleiskäyttöönkin, vaikka ennen olen vankasti ollut sitä mieltä että ilman täyskennoa ei voi kuvata. Toki se mitä kuvaa, vaikuttaa tähän.

Se, mitä olen jäänyt kaipaamaan verraten 5DIII sekä 7DII rungoista on niiden tarkennuksen kustomoitavuus.
No tämähän osuu hyvin minun kohdalleni, sillä minullakin oli D750.
Paluu Nikoniin näyttää (taas) todennäköiseltä, täyskenno vaatii linssien kanssa "vähän" enemmän rahallista panostusta..

Mitä tarkoitat tarkennuksen kustomoinnilla? Itselle riittäisi ainaki se, että af-nappi pohjassa rullilla pystyy vaihtamaan tarkennuspisteet, sekä tarkennustyylin.
Kyllä tuossa kaikki tavallaan on, vasen alanappi pohjaan ja etu-sekä takarullalla vaihtamaan tarkennustapaa, tyyliä ja kohtaa. Canonin toteutus vaan on ollut itselleni selkeämpi sekä tuntunut paremmalta käyttää.
spege
Viestit: 11297
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja spege »

eetu1978 kirjoitti:Minkälaiseen käyttöön D7200:sen käyttäjät suosittelisivat kyseistä runkoa?

Itsellä jälleen kerran pieni mietintö menossa :D
Ostin tämän kameran "telejatkeeksi" 200-500 mm Nikkoria varten. Toimii siinä tehtävässä hyvin, vaikka onkin D810:een verrattuna melkoinen muovirimpula.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
RSL
Viestit: 96
Liittynyt: Huhti 14, 2016 12 : 31

Viesti Kirjoittaja RSL »

Moi!

Kuvaan D7200 rungolla ja manuaali tarkenteisella objektiivilla lintuja. Tarkentamisessa siis pitää käyttää liveviewiä. Ongelmana on, ettei liveview simuloi valotusta ja kuva on kokoajan tosi himmeä ja se vaikeuttaa tarkentamista. Käytössä on automaattinen ISO. Kuvan kun ottaa, on siinä valotus oikein, mutta liveview ei siis simuloi valotusta. Saako sen jostain asetuksesta päälle, en nopealla etsimisellä löytänyt?

T. Ensimmäinen Nikon käytössä
MjrPayne
Viestit: 192
Liittynyt: Marras 24, 2009 19 : 40

Viesti Kirjoittaja MjrPayne »

RSL kirjoitti:Moi!

Kuvaan D7200 rungolla ja manuaali tarkenteisella objektiivilla lintuja. Tarkentamisessa siis pitää käyttää liveviewiä. Ongelmana on, ettei liveview simuloi valotusta ja kuva on kokoajan tosi himmeä ja se vaikeuttaa tarkentamista. Käytössä on automaattinen ISO. Kuvan kun ottaa, on siinä valotus oikein, mutta liveview ei siis simuloi valotusta. Saako sen jostain asetuksesta päälle, en nopealla etsimisellä löytänyt?

T. Ensimmäinen Nikon käytössä
Ettei sinulle käynyt kuin minulle ekan Nikonin kanssa eli näyttö säädetty himmeelle. Kuvat näytti aina "pimeiltä" siinä mutta tulivat OK koneelle. Eli tarkista näytön kirkkausasetus, laita vaikka automaatille niin säätyy valon mukaan ja näyttää "oikeaa" valoitusta.
RSL
Viestit: 96
Liittynyt: Huhti 14, 2016 12 : 31

Viesti Kirjoittaja RSL »

MjrPayne kirjoitti:
RSL kirjoitti:Moi!

Kuvaan D7200 rungolla ja manuaali tarkenteisella objektiivilla lintuja. Tarkentamisessa siis pitää käyttää liveviewiä. Ongelmana on, ettei liveview simuloi valotusta ja kuva on kokoajan tosi himmeä ja se vaikeuttaa tarkentamista. Käytössä on automaattinen ISO. Kuvan kun ottaa, on siinä valotus oikein, mutta liveview ei siis simuloi valotusta. Saako sen jostain asetuksesta päälle, en nopealla etsimisellä löytänyt?

T. Ensimmäinen Nikon käytössä
Ettei sinulle käynyt kuin minulle ekan Nikonin kanssa eli näyttö säädetty himmeelle. Kuvat näytti aina "pimeiltä" siinä mutta tulivat OK koneelle. Eli tarkista näytön kirkkausasetus, laita vaikka automaatille niin säätyy valon mukaan ja näyttää "oikeaa" valoitusta.
No juu näyttö oli himmeällä ja sen säätäminen auttoi. Mutta kamera ei kyllä simuloi valotusta liveviewillä. Jos valotus oli vaikka 1/1000 ja säätää ISOa mihin suuntaan tahansa ei se vaikuta liveviewin kuvaan. Canonilla oli liveviewissä valotuksen simulointi, luulisi että tälläkin pystyisi?
RSL
Viestit: 96
Liittynyt: Huhti 14, 2016 12 : 31

Viesti Kirjoittaja RSL »

Ei ole D7200 runkoa tehty manuaali tarkenteisen objektiivin käyttöön. Yritin kuuta kuvata 600mm manuaali putkella. Ei onnistu tarkennus, kun kamera ylivalottaa kuun niin pahasti, ettei liveviewissä ole detailia mihin tarkentaa.

Päinvastainen homma on lintukuvaamisessa, liveview alivalottaa kuvan niin pimeäksi, että on vaikea tarkentaa.. Ei ole hyötyä vaikka vaihtaisi mittaustapaa.

Halvemmissa malleissa on lukemani mukaan exposure simulation live viewissä, mutta ei tässä.
hassel
Viestit: 3703
Liittynyt: Tammi 18, 2013 21 : 24

Viesti Kirjoittaja hassel »

RSL kirjoitti:Ei ole D7200 runkoa tehty manuaali tarkenteisen objektiivin käyttöön. Yritin kuuta kuvata 600mm manuaali putkella. Ei onnistu tarkennus, kun kamera ylivalottaa kuun niin pahasti, ettei liveviewissä ole detailia mihin tarkentaa.

Päinvastainen homma on lintukuvaamisessa, liveview alivalottaa kuvan niin pimeäksi, että on vaikea tarkentaa.. Ei ole hyötyä vaikka vaihtaisi mittaustapaa.

Halvemmissa malleissa on lukemani mukaan exposure simulation live viewissä, mutta ei tässä.
Suoraan sanottuna vika on käyttäjässä.
Opiskelehan kamerasi säädöt uudestaan..
RSL
Viestit: 96
Liittynyt: Huhti 14, 2016 12 : 31

Viesti Kirjoittaja RSL »

hassel kirjoitti: Suoraan sanottuna vika on käyttäjässä.
Opiskelehan kamerasi säädöt uudestaan..
Mikähän asetus sitten mahtaa pielessä olla? Mistään ei saa live viewille valoituksen simulointia päälle. Ja tuon kuun tarkentaminen on manuaalisesti mahdotonta, koska kamera säätää liveviewille kuun kokonaan ylipalaneeksi.

Nyt puhuttiin siis tarkentamisesta, ei ylipalaneesta valokuvasta.
Sahaaja
Viestit: 1497
Liittynyt: Loka 07, 2009 21 : 04

Viesti Kirjoittaja Sahaaja »

Ei tietoa, mutta M-tilassakaan(ko) valotusaikaa muuttamalla ei kuuta saa himmeämmäksi?

Joku tämän kyllä tietää, kertokaa nyt asialliseen kysymykseen ohjeita.
Vastaa Viestiin