Sigma 24mm 1,4 A

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
XTC Riders
Viestit: 352
Liittynyt: Elo 25, 2011 11 : 59
Viesti:

Viesti Kirjoittaja XTC Riders »

Eilen tuli Verkkokaupasta viesti, että tilaus noudettavissa :).
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jiihaa2
Viestit: 909
Liittynyt: Marras 22, 2011 11 : 25

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

XTC Riders kirjoitti:Eilen tuli Verkkokaupasta viesti, että tilaus noudettavissa :).
Canoniin? Kerrohan sitten kuinka pelittää :)
XTC Riders
Viestit: 352
Liittynyt: Elo 25, 2011 11 : 59
Viesti:

Viesti Kirjoittaja XTC Riders »

jiihaa2 kirjoitti:
XTC Riders kirjoitti:Eilen tuli Verkkokaupasta viesti, että tilaus noudettavissa :).
Canoniin? Kerrohan sitten kuinka pelittää :)
Canoniin kyllä. Piti vaihtaa toimitus pakettiautomaattiin kun en ehdi lähiaikoina hakemaan. Eli en pääse viikonloppuna vielä tutustumaan.
Viimeksi muokannut XTC Riders, Maalis 29, 2015 17 : 22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
XTC Riders
Viestit: 352
Liittynyt: Elo 25, 2011 11 : 59
Viesti:

Viesti Kirjoittaja XTC Riders »

Viimeisten 5 tuotteen kohdalla mitä verkkokaupasta olen ostanut, olen ihmetellyt pitkiä käsittelyaikoja ja antanut palautettakin asiasta, mutta nyt Verkkokauppa ylitti odotukset ja Sigma tipahti Smartpostiin jo tänään :). Ensivaikutelmat ovat hyvät, tuntuma ja toiminta hyvin samanlainen kuin 35mm A:ssa. 6D:llä muutamat koeotokset vasta, mutta hyvin tuntuisi pelittävän. Eka luulin, että tarkentaa ohi, mutta kuten aika usein niin nytkin vika oli kuvaajassa eikä kalustossa.
jsa014
Viestit: 130
Liittynyt: Heinä 22, 2010 12 : 37

Viesti Kirjoittaja jsa014 »

Koskahan Digitarvike alkaa lähetteleen...mainittu että huhtikuussa mutta täytyyköhän odotella viikko vai viis viikkoa vielä
murmelt
Viestit: 801
Liittynyt: Marras 02, 2005 23 : 48

Viesti Kirjoittaja murmelt »

Viimeksi muokannut murmelt, Huhti 10, 2015 14 : 28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cumbo
Viestit: 323
Liittynyt: Marras 13, 2012 15 : 20

Viesti Kirjoittaja Cumbo »

jsa014 kirjoitti:Koskahan Digitarvike alkaa lähetteleen...mainittu että huhtikuussa mutta täytyyköhän odotella viikko vai viis viikkoa vielä
Digitarvike on alkanut jo lähettelemään. Itse olin ensimmäisenä jonossa ja sain tiedon linssin saapumisesta jo 27.3.
5DMkIV & III & II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

Lensrentalin juttu on kyllä taas kerran hyvä.
Jos ei sitä oikeasti toimivaa kenno tarkennusta ala tulla, niin sigma saisi väsätä monipuolisemman softan telakkaan, jossa pystyisi säätämään tarkennuksen field curvaturen mukaan kohdilleen myös reuna pisteille.
jsa014
Viestit: 130
Liittynyt: Heinä 22, 2010 12 : 37

Viesti Kirjoittaja jsa014 »

Tänään lähti mun paketti postiin. Jos vaikka pääsis viikonloppuna testaamaan jo.
jiihaa2
Viestit: 909
Liittynyt: Marras 22, 2011 11 : 25

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

Nikon versiotakin lähti postiin tänään.
Cumbo
Viestit: 323
Liittynyt: Marras 13, 2012 15 : 20

Viesti Kirjoittaja Cumbo »

Itse hain omani eilen ja muutaman kuvan ehdin ottaa. Muutama havainto:
- itse ainakin pidän kuvanlaadusta noin yleisesti. En ole Canon 1.4:sta omistanut, mutta kyllä tuo terävältä vaikuttaa verrattuna vanhaa 24mm 2.8:aan.
- tarkennus ei (ainakaan 5D Mk II:n kanssa) ole mikään huippu. Jo hämärähkössä huonevalossa linssi sahaa eestaas ja tarkentaa lopulta ohi.
5DMkIV & III & II
7D
Samy 14/2.4
Sigma 24/1.4A
Canon 35/2.0IS
Canon 40/2.8
Sigma 50/1.4A
Sigma 85/1.4A
Canon 100/2.8L IS
Canon 1-400MkI&II
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

Kamera se aiheuttaa sen sahaamisen...
XTC Riders
Viestit: 352
Liittynyt: Elo 25, 2011 11 : 59
Viesti:

Viesti Kirjoittaja XTC Riders »

Cumbo kirjoitti: - itse ainakin pidän kuvanlaadusta noin yleisesti.
- tarkennus ei (ainakaan 5D Mk II:n kanssa) ole mikään huippu. Jo hämärähkössä huonevalossa linssi sahaa eestaas ja tarkentaa lopulta ohi.
Mulla ei muuten sanottavaa tuosta tarkennuksesta kuin, että melko hidas verrattuna canon usm laseihin. 6D:n nokalla toiminut omiin testauksiin ihan riittävästi. Huomenna laitetaan sitten koetukselle kun hääkeikka edessä :).
jiihaa2
Viestit: 909
Liittynyt: Marras 22, 2011 11 : 25

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

Tässä tuoreeltaan muutama testiräpsy: http://1drv.ms/1Czj8od

Capture One 8 default parametreilla muunnettu ja täydellä resolla, D810.

Varsin mainio värkki tämä tuntuu olevan. 1.4 kontrasti on hiukan vaisuhko mutta ihan ok, 2.8 aukolla lasi on superterävä ja kontrastikas. Värit näyttäis siedettäville ja bokeh 24:ksi mainiolle.

Miinusta tulee tarkennuksesta, ei osu kohdalleen ja jo muutaman testikuvan perusteella huomasi että edes samoissa valoissa ja samalla (keski)pisteellä tarkentaen tulos ei ole toistettava. Eli ei tule kalibrtointikaan ratkomaan kaikkia ongelmia; mutta vaikuttaisi että tarkennus on pienen polttovälin / laajahkon syväterävyyden huomioiden kuitenkin tyydyttävä useimpiin tilanteisiin. Liveview tulee olemaan kyllä tarkemmissa tilanteissa silti ahkerassa käytössä.

Kaikenkaikkiaan olen tuohon lasiin tyytyväinen!
murmelt
Viestit: 801
Liittynyt: Marras 02, 2005 23 : 48

Viesti Kirjoittaja murmelt »

tonskulus
Viestit: 3426
Liittynyt: Marras 29, 2006 17 : 00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

paaton kirjoitti:Kamera se aiheuttaa sen sahaamisen...
Kyllä 5D1 ainakin suht hämärähkössä tarkenteli ihan oikein, tusin mk2 huonompi ainakaan on. Nämä havainnot siis Canonin omilla USM tarkenteisilla objektiiveilla.
Sigman AF nyt on mikä on, lottokone.
Lenstipillä myös arvostelu.
http://www.lenstip.com/430.10-Lens_revi ... focus.html
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

tonskulus kirjoitti:
paaton kirjoitti:Kamera se aiheuttaa sen sahaamisen...
Kyllä 5D1 ainakin suht hämärähkössä tarkenteli ihan oikein, tusin mk2 huonompi ainakaan on. Nämä havainnot siis Canonin omilla USM tarkenteisilla objektiiveilla.
Sigman AF nyt on mikä on, lottokone.
Lenstipillä myös arvostelu.
http://www.lenstip.com/430.10-Lens_revi ... focus.html
No niinpä kyllä näyttää olevan. Mistähän tuo hakeminen sitten voi johtua? Eihän lasilla nyt oikeastaan pitäisi olla kamalasti tämän kanssa tekemistä, vai toimikos tuo tarkennus tosiaan canonilla hieman erillailla mitä nikonissa? Eli jos sigma ei saa focusta kohdilleen, niin canoni ei tyydy väärin tarkentuneeseen kuvaan?
tonskulus
Viestit: 3426
Liittynyt: Marras 29, 2006 17 : 00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Tiedonsiirtoon rungon ja objektiivin välillä tuo ilmeisesti liittyy. Canon ei kerro ulkopuolisille EF järjestelmän tiedonsiirtoprotokollaa / koodia. Sigmalla on jouduttu reverse-engineeraamaan sen verran tuota koodia jotta saadaan AF edes suhtkoht toimimaan.
Siellä liikkuu rungon ja objektiivin välillä kuitenkin infoa (erilaisia korjausparametreja) joista Sigmalla ei olla aivan perillä, eli joudutaan osittain arvuuttelemaan sen tarkennuksen kanssa.
Siksi esimerkiksi tarkennustakin joudutaan eri etäisyyksille säätelemään sillä usb-dockilla. Monimutkaisia juttuja, olen koittanut perehtyä aiheeseen parhaani mukaan.

Minulla on mm. Arduino-pohjainen objektiivitelakka jolla voi käskyttää objektiivin tarkennusmoottoria ja himmennintä jne, on siinä koodin kanssa arpomista jos haluaa esim. tarkennusmoottorin liikkuvan 8 askelta eteenpäin jne :)

Nikonilla on ilmeisesti vähän simppelimpi protokolla ja siksi Sigmat taitaa Nikon rungoissa toimia jokseenkin paremmin.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

tonskulus kirjoitti:Tiedonsiirtoon rungon ja objektiivin välillä tuo ilmeisesti liittyy. Canon ei kerro ulkopuolisille EF järjestelmän tiedonsiirtoprotokollaa / koodia. Sigmalla on jouduttu reverse-engineeraamaan sen verran tuota koodia jotta saadaan AF edes suhtkoht toimimaan.
Siellä liikkuu rungon ja objektiivin välillä kuitenkin infoa (erilaisia korjausparametreja) joista Sigmalla ei olla aivan perillä, eli joudutaan osittain arvuuttelemaan sen tarkennuksen kanssa.
Siksi esimerkiksi tarkennustakin joudutaan eri etäisyyksille säätelemään sillä usb-dockilla. Monimutkaisia juttuja, olen koittanut perehtyä aiheeseen parhaani mukaan.

Minulla on mm. Arduino-pohjainen objektiivitelakka jolla voi käskyttää objektiivin tarkennusmoottoria ja himmennintä jne, on siinä koodin kanssa arpomista jos haluaa esim. tarkennusmoottorin liikkuvan 8 askelta eteenpäin jne :)

Nikonilla on ilmeisesti vähän simppelimpi protokolla ja siksi Sigmat taitaa Nikon rungoissa toimia jokseenkin paremmin.
Jep, en minä näissä uudemmissa ole huomannut mitään eroa.
Vanhat, kuten 50/1.4 dg on kyllä epävarmempi tarkentamaan. Tuo taitaa olla kyllä ihan mekaaninen ongelma. Tuntuu, että af on siinä liiankin rivakka ja hakkaa useimmiten vähän sinnepäin.
tonskulus
Viestit: 3426
Liittynyt: Marras 29, 2006 17 : 00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

paaton kirjoitti:
tonskulus kirjoitti:Tiedonsiirtoon rungon ja objektiivin välillä tuo ilmeisesti liittyy. Canon ei kerro ulkopuolisille EF järjestelmän tiedonsiirtoprotokollaa / koodia. Sigmalla on jouduttu reverse-engineeraamaan sen verran tuota koodia jotta saadaan AF edes suhtkoht toimimaan.
Siellä liikkuu rungon ja objektiivin välillä kuitenkin infoa (erilaisia korjausparametreja) joista Sigmalla ei olla aivan perillä, eli joudutaan osittain arvuuttelemaan sen tarkennuksen kanssa.
Siksi esimerkiksi tarkennustakin joudutaan eri etäisyyksille säätelemään sillä usb-dockilla. Monimutkaisia juttuja, olen koittanut perehtyä aiheeseen parhaani mukaan.

Minulla on mm. Arduino-pohjainen objektiivitelakka jolla voi käskyttää objektiivin tarkennusmoottoria ja himmennintä jne, on siinä koodin kanssa arpomista jos haluaa esim. tarkennusmoottorin liikkuvan 8 askelta eteenpäin jne :)

Nikonilla on ilmeisesti vähän simppelimpi protokolla ja siksi Sigmat taitaa Nikon rungoissa toimia jokseenkin paremmin.
Jep, en minä näissä uudemmissa ole huomannut mitään eroa.
Vanhat, kuten 50/1.4 dg on kyllä epävarmempi tarkentamaan. Tuo taitaa olla kyllä ihan mekaaninen ongelma. Tuntuu, että af on siinä liiankin rivakka ja hakkaa useimmiten vähän sinnepäin.
Samat kokemukset, tuossa on todella hätäinen tarkennus. Mutta objektiivissa on myös eräs optinen ongelma, tarkennustaso siirtyy himmennettäessä. Eli vaikka tarkennus osuisi täydellä aukolla kohdalleen, niin himmennettynä meneekin ohi.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
Vastaa Viestiin