Balettitunti

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Rockford
Viestit: 7275
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Balettitunti

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Välittyykö tunnelma? Toimiiko värimaailma? Klikkaamalla isompaa.

Kuva
D800 85mm f/2.2 1/250s 2000 ISO
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Turmio
Viestit: 416
Liittynyt: Loka 19, 2014 10 : 44
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Turmio »

Tunnelma välittyy, värit kohdallaan. Nätti kuva, mutta
jotenkin tuo peilistä näkyvä koristeline sekä kuvaajan jalka pilaa fiiliksen.
pemi58

Viesti Kirjoittaja pemi58 »

Neidon kasvoista paljastuu tiukka keskittyminen suoritukseen, hyvä niin. Värimaailmaan en uskalla sanoa mitään, sehän on tilanteen mukaan ja miuta viisaammat kertokoot siitä mielipiteensä
Kuvaajan jalka ja varjo on taas pakon sanelema ehto.
Sommittelusta sen verran että jos neito olis ollu enempi oikeella, korisjuttu hänen etupuolellaan ja neidon käsi tuossa asennossa niin silloinhan oppitunti olis ollu korin arvoinen suoritus.
Mielestäni näinkin erittäin hieno kuvamuisto neidolle.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Onhan toi ny aikas siisti. Mun mielestä kuvaaja on jemmattu oikeastaan niin hyvin kuin tuossa pystyy. Ripsasta, rapsasta ja sommittelut kaikki futii. Kyl meikkis diggailee.
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

Liikaa linjoja, jotka ei vie mihinkään. Tällainen kuva on just ongelma, kun itse kuvaajalla on vahva tunne ja mielikuva, mutta kuva karkaa ja on rauhaton.

..
janu5
Viestit: 461
Liittynyt: Kesä 22, 2011 18 : 07

Viesti Kirjoittaja janu5 »

Mustavalkoisena?
OlyT 75
Viestit: 255
Liittynyt: Tammi 30, 2015 20 : 43

Viesti Kirjoittaja OlyT 75 »

Mun makuun ei ole kyllä yhtään liikaa linjoja. Tausta kertoo miljööstä ja keskittyminen välittyy silti hienosti. Sävymaailmakin on mieleen. Ehkä kuitenkin rajaisin oikealta liiat pois ja valokuvaajan reisi pitäisi saada näkymättömiin vaikka sitten photoshoppaamalla. Niin hyvin se on toki piilotettu kun mahdollista, mutta silti se rikkoo illuusion.

Täytyy myöntää, että itse valokuvaajankin olis pitänyt olla melkoinen nurejev jotta olis saanu kroppansa kokonaan tanssijan taakse jemmaan kuvaustilanteessa ;-)

Tykkään.
mremonen
Viestit: 9239
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Valitettavasti minulle tämä ei toimi. Tulee rauhaton fiilis, vaikka itse kohde on rauhallinen ja keskittynyt.

---
Loistoidea sijoittaa nuo peilit korin taakse... ilmeisesti paikkakunnan lasikauppias on päässyt vaikuttamaan sijoituspaikkaan. Vaikka tuossa nuo verhot ovatkin, niin kunnon mälli seinään tekee peileille hyvää. Olisiko kyseessä joku ala-asteen sali, kun tuo peiliseinä on myös isommille ja painavammille pelaajille vaarallinen.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Rockford
Viestit: 7275
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Kiitos kaikille kommenteista!
pemi58 kirjoitti:Neidon kasvoista paljastuu tiukka keskittyminen suoritukseen, hyvä niin.
Tämä oli tässä juuri se tärkein juttu miksi pidin kuvasta enemmän kuin useimmista. Kuvailin taannoin tunteja melko paljon, mutta aika harvassa kuvassa näkyy keskittyminen niin hyvin kuin tässä. Ja harvassa kuvassa on näin "rauhallinen" tausta, jossa ei ole muita tanssijoita sekalaisissa asennoissa. Muilta osin parempia kuvia varmasti löytyy, mutta keskittymisen ja tanssijan oman rauhan suhteen ei.
pemi58 kirjoitti:Sommittelusta sen verran että jos neito olis ollu enempi oikeella, korisjuttu hänen etupuolellaan ja neidon käsi tuossa asennossa niin silloinhan oppitunti olis ollu korin arvoinen suoritus.
Kyllä. Korisjuttu ei tosiaan ole mun mieleen. Mutta sommittelu on tässä tilanteen mukainen, tangolla oli monta muutakin tanssijaa.
Munt kirjoitti:Liikaa linjoja, jotka ei vie mihinkään.
Samaa mieltä. Onneksi suurin osa tunteja mitä kuvasin oli tanssisaleissa joissa ei ole koriskoreja eikä viivoja lattia täynnä. Nää koulujen liikuntasalit ei ole mukavia paikkoja kuvata.
janu5 kirjoitti:Mustavalkoisena?
Nopeasti kokeilin, mutta minusta meni vain sekavampaan suuntaan (ilmeisesti tuo liikojen linjojen ongelma vain korostuu). Eihän tässä kyllä väriä paljon ole.
mremonen kirjoitti:Vaikka tuossa nuo verhot ovatkin, niin kunnon mälli seinään tekee peileille hyvää. Olisiko kyseessä joku ala-asteen sali, kun tuo peiliseinä on myös isommille ja painavammille pelaajille vaarallinen.
Joo, enpä osaa sanoa miten tuo pysyy ehjänä. Oulun Lyseon lukion sali toi on. Tuolla ois hienot ikkunat, mutta eihän niistä marraskuussa illalla tullut valoa tietenkään. Reilu 10 vuottan sitten kuvasin nuorempaa tanssijatyttöä joka istui ikkunalaudalla ja siitä tuli ihan mukava kuva kun oli kesä ja valoisaa.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Vastaa Viestiin