Käsineet talvikuvaukseen

Mikä tahansa valokuvaukseen liittyvä oheislaite
ruuvaaja
Viestit: 286
Liittynyt: Elo 10, 2010 19 : 03

Käsineet talvikuvaukseen

Viesti Kirjoittaja ruuvaaja »

Olisi etsinnässä talven pakkasiin soveltuvat käsineet, vinkkejä otetaan vastaan.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Naranek
Viestit: 684
Liittynyt: Heinä 20, 2013 15 : 50

Viesti Kirjoittaja Naranek »

Riippuu miten kylmä on sinun talvesi. Minun talveni on niin kylmä, ettei yksillä hanskoilla pärjää. Alimmaiseksi silkkiset sormikkaat joilla kameran käsittely onnistuu hyvin eikä ole paljas iho pakkasessa. Kunnon pakkasilla näiden päälle merinovillaiset kynsikkäät ja koko komeuden päälle Hestran villavuoriset laskettelurukkaset joissa on rannenauha. Rukkaset vain pois kädestä kun pitää kameraa käsitellä ja sitten takaisin ennen kuin sormet menee tunnottomiksi.
JKyytinen
Viestit: 1584
Liittynyt: Joulu 21, 2013 19 : 03
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Minulla yleensä on mahdollisimman lämpimät sormikastyyppiset lasketteluhanskat, joilla vielä toimii kännykän näyttö, ja silloin jos en kameraa käsissä pidä ja säätele, vaan pidän jalustalla ja lauon lankalaukaisimella, otan paksut ja hankalat rukkaset, ja alle ohuempaa sormikasta, joilla voi tehdä tarkennuksen hienosäädön, 70D:n mössönappien painelun ja mahdollisesti kännykän käytön.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
ruuvaaja
Viestit: 286
Liittynyt: Elo 10, 2010 19 : 03

Viesti Kirjoittaja ruuvaaja »

Sunnuntaina oli -16 ja 8m/s tuulta, käsissä ohuet villa sormikkaat ja fleece kynsikkäät. Kädet lähes tunnottomat ja noissa kynsikkäissä olematon pito kämmen puolella. Canonin nappien käsittely ei oikein luonnistu paksuilla kintailla, joten ainakin sormiaukot pitäisi varmaan olla ja niitähän ei missään laskettelu yms. kintaissa ole.

Onko kokemuksia näistä: http://www.augenblicke-eingefangen.de/c ... ts_id=1297
kapama-7
Viestit: 4538
Liittynyt: Marras 12, 2004 19 : 48

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

ruuvaaja kirjoitti:
Onko kokemuksia näistä: http://www.augenblicke-eingefangen.de/c ... ts_id=1297
On kokemuksia Stealth Gear nimisinä (sama tuote).

Ranteen kiristystarra oli niin lyhyt, että piti teettää suutarissa jatkoa, eikä minun ranteeni ole normirannetta paksumpi. Nollan alapuolella ainakin minun sormeni jäätyvät noissa. Menettelee syksyn koleissa ilmoissa, ei pakkaselle.

Kapa
jperala
Viestit: 3475
Liittynyt: Helmi 03, 2004 19 : 24
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jperala »

"Olen kuvannut eri kameroilla ihan itse"
https://www.flickr.com/photos/190197415 ... 568316264/
Alpine
Viestit: 339
Liittynyt: Touko 22, 2003 9 : 29
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alpine »

Itse käytän vanhoja Rukka-merkkisiä laskettelurukkasia. Thinsulate-eristeella noilla tarkenee hyvin, vaikka ovatkin ohkaiset. Ohuuden ansiosta ainakin Canonin ykkössarjalaisen käsittely onnistuu rukkaset kädessä. Yllättävän hyvin pystyi käyttämään noilla myös Fuji X-T1:stä.
KTH
Viestit: 634
Liittynyt: Loka 30, 2011 18 : 11
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja KTH »

kapama-7 kirjoitti:
ruuvaaja kirjoitti:
Onko kokemuksia näistä: http://www.augenblicke-eingefangen.de/c ... ts_id=1297
On kokemuksia Stealth Gear nimisinä (sama tuote).

Ranteen kiristystarra oli niin lyhyt, että piti teettää suutarissa jatkoa, eikä minun ranteeni ole normirannetta paksumpi. Nollan alapuolella ainakin minun sormeni jäätyvät noissa. Menettelee syksyn koleissa ilmoissa, ei pakkaselle.

Kapa
Nuo Stealth Gearit on mutta ei ne oikein toiminut ja on jäänyt hyllyyn.Liian kömpelöt kameran säätöön enkä tykännyt noista sormenreistä.Kylmemmillä keleillä olen käyttänyt fleece sormikkaita,vähän kömpelöt mutta pärjää.Lämpöisemmässä näitä
https://www.varusteleka.fi/fi/product/s ... stat/25531
Nuo silkkiset alushanskat kiinostaisi,mistä noita löytyisi parhaiten?
Matti_JH
Viestit: 12068
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Tällaiset päälle
http://sammutinhuolto.pohjanmaanpalvelu ... kinnahkaa/

ja alle ohuet puuvillasormikkaat.
Lumikenkä
Viestit: 59
Liittynyt: Tammi 25, 2010 22 : 59

Viesti Kirjoittaja Lumikenkä »

Minä ainakin ostin silkkihanskat urheiluliikkeestä. Hiihtäjät kuulemma käyttävät hiihtokäsineen alla kovemmalla pakkasella. Varsin kätevät ovat, niillä pystyy kameraa näpräämään ja sitten välillä paksut rukkaset päälle lämmittämään.
Nikonilla vuodesta 1975
Jarski75
Viestit: 279
Liittynyt: Syys 29, 2009 18 : 40
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Jarski75 »

Silkkihansikkaiden käytössä myös se hyvä puoli, että kalustoa myydessä ei tartte valehdella, kun 'on käsitelty silkkihansikkain' :D
Nikon D700 + Nikon 1 V1 & V2
Naranek
Viestit: 684
Liittynyt: Heinä 20, 2013 15 : 50

Viesti Kirjoittaja Naranek »

Lumikenkä kirjoitti:Minä ainakin ostin silkkihanskat urheiluliikkeestä. Hiihtäjät kuulemma käyttävät hiihtokäsineen alla kovemmalla pakkasella. Varsin kätevät ovat, niillä pystyy kameraa näpräämään ja sitten välillä paksut rukkaset päälle lämmittämään.
Aivan ohutkin silkkihansikas on oikeasti lämmin, toki tiettyyn rajaan saakka. Puuvillaisilla ei tässä käytössä tee mitään, ovat vain tiellä eivätkä lämmitä yhtään.
Maffer
Viestit: 21575
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Joo se on tuo paljaan ihon kontakti metallin kanssa pahaksi. Muuten kyllä pärjää vaikka niin että ohuet sormikkaat kunnon kintaisiin jos jalustalta kuvailee. Kun on aika ottaa ruutu ni lapaset taskuun ja sommittelemaan.

https://www.varusteleka.fi/fi/product/b ... ytetyt/654

Tommoset hain kun edellinen nahkavuorikinnas vuodelta -68 putos mereen ja jäi parittomaks. Kunnon peilisysteemiä pystyy käsittelemään hyvin myös hiihtokäsineillä.
ruuvaaja
Viestit: 286
Liittynyt: Elo 10, 2010 19 : 03

Viesti Kirjoittaja ruuvaaja »

Paksut rukkaset voi kohdaltani unohtaa, ainakin jos kuvaamassa rallia / rallisprinttiä, autoja tulee 30 - 60s. välein jopa 2h putkeen.

Aikoinaan tuli harrastettua crossipyörillä jäärataajoa. Kovillakin pakkasilla käsissä oli vain ohuet neopreeni sormikkaat, joissa kämmenpuoli muotoon ommeltua ohutta nahan tapaista, hyvin tarkeni ajoviimassakin. Toki juju olikin kehon lämpeneminen ajon aikana ja paikoillaan seistessä tätä ei tapahdu.

Täytyy katsella tuota silkki + hiihtosormikas pakettia. Kaikki laskettelu sormikkaat taitaa ollakin liian paksuja
mixdown

Viesti Kirjoittaja mixdown »

Pakkasessa olen pärjänny käsien osalta ohuilla kangaskäsineillä rukkasessa mutta nenään pitäs varmaan ommella joku tuppi kun on joskus Lapissa paleltunu mustaksi.
Naranek
Viestit: 684
Liittynyt: Heinä 20, 2013 15 : 50

Viesti Kirjoittaja Naranek »

Kokeile silkkisormikas + villa kynsikäs yhdistelmää. Siinä huonoimmalle jäävät vain sormenpäät. Eikä mitään fleeceä, vaan kunnolliset tiheään neulottua villaa olevat kynsikkäät.
ruuvaaja
Viestit: 286
Liittynyt: Elo 10, 2010 19 : 03

Viesti Kirjoittaja ruuvaaja »

Naranek kirjoitti:Kokeile silkkisormikas + villa kynsikäs yhdistelmää. Siinä huonoimmalle jäävät vain sormenpäät. Eikä mitään fleeceä, vaan kunnolliset tiheään neulottua villaa olevat kynsikkäät.
Vielä kun löytyisi villakynsikkäät, joissa auki vain peukalo ja etusormi. Täytyy lähteä tänään kiertelemään kauppoja.
Naranek
Viestit: 684
Liittynyt: Heinä 20, 2013 15 : 50

Viesti Kirjoittaja Naranek »

ruuvaaja kirjoitti:
Naranek kirjoitti:Kokeile silkkisormikas + villa kynsikäs yhdistelmää. Siinä huonoimmalle jäävät vain sormenpäät. Eikä mitään fleeceä, vaan kunnolliset tiheään neulottua villaa olevat kynsikkäät.
Vielä kun löytyisi villakynsikkäät, joissa auki vain peukalo ja etusormi. Täytyy lähteä tänään kiertelemään kauppoja.
Sellaisten löytäminen voi olla vaikeaa. Yleensä niissä on kaikki sormet auki. Jos on yhtään käden taitoja, sellaiset voi kyllä tehdä itsekin villasormikkaista leikkaamalla. Pitää vain saada ommeltua jotenkin se leikkauskohta siten ettei neulos purkaudu. ompelukoneella ja laajalla siksak ompeleella se voisi onnistuakin.
ar
Viestit: 92
Liittynyt: Huhti 20, 2004 22 : 45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ar »

Silkkisormikkaat alle ja tuommoiset päälle. Kyllä kelpaa räpsiä :)
https://www.supersport.fi/hiihto/hiihto ... 10148.html
KTH
Viestit: 634
Liittynyt: Loka 30, 2011 18 : 11
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja KTH »

Naranek kirjoitti:
ruuvaaja kirjoitti:
Naranek kirjoitti:Kokeile silkkisormikas + villa kynsikäs yhdistelmää. Siinä huonoimmalle jäävät vain sormenpäät. Eikä mitään fleeceä, vaan kunnolliset tiheään neulottua villaa olevat kynsikkäät.
Vielä kun löytyisi villakynsikkäät, joissa auki vain peukalo ja etusormi. Täytyy lähteä tänään kiertelemään kauppoja.
Sellaisten löytäminen voi olla vaikeaa. Yleensä niissä on kaikki sormet auki. Jos on yhtään käden taitoja, sellaiset voi kyllä tehdä itsekin villasormikkaista leikkaamalla. Pitää vain saada ommeltua jotenkin se leikkauskohta siten ettei neulos purkaudu. ompelukoneella ja laajalla siksak ompeleella se voisi onnistuakin.
Joku käsityöläinen varmaan tekisi tilauksesta mieleiset,ainakin joulun aikaan hoita kutojia on paljon myyjäisisssä lapasia ja sukkia myymässä.
Vastaa Viestiin