Mistä ostaa uusi kamera

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
panman
Viestit: 717
Liittynyt: Helmi 13, 2011 20 : 44

Mistä ostaa uusi kamera

Viesti Kirjoittaja panman »

Olen päätynyt siihen, että tarvitsen täyskennoisen ja sopivammalta tuntuu olevan Canon 6D. Siihen löytyy jo valmiiksi kakkulaa ja muuta tarviketta.
Nyt vaan pähkäilen sitä, mistä sen ostaisi:
simply electonics: 1108.95 eur
ebay.uk: ~1240,- eur
molemmat hinnat rahteineen ja molemmat po multilanguage
takuuta 1 -3 v, ns myyjän antama, eli käytännössä vähän niin ja näin

suomesta: 1488,-
takuu sitten oikeasti vuoden.

Mutta hintaeroa on liki 400,-.
Minulle olisi tärkeää että siinä olisi suomenkielinen valikko, takuun kanssa olen valmis ottamaan riskin tällä hintaerolla.
Saako tuohon Canoniin vaihdettua kielen, mikäli siinä olisikin lupauksista huolimatta jotain muuta kuin suomea? Jos saa, niin pystyykö itse vai pitääkö toimittaa Canonin huoltoon?
Toimitusajan kanssa ei olla jäniksenselässä.

Onko jotain mitä en ole nyt huomannut?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Re: Mistä ostaa uusi kamera

Viesti Kirjoittaja Munt »

panman kirjoitti:Onko jotain mitä en ole nyt huomannut?
http://www.cyberphoto.fi/search?q=canon+6d

..
panman
Viestit: 717
Liittynyt: Helmi 13, 2011 20 : 44

Re: Mistä ostaa uusi kamera

Viesti Kirjoittaja panman »

Munt kirjoitti:
panman kirjoitti:Onko jotain mitä en ole nyt huomannut?
http://www.cyberphoto.fi/search?q=canon+6d

..
Cyberfoton malli on edullinen, jos kelpuuttaa 6N:n, eli ei Wifiä tai GPS.ää.
Aikaisemmin olin sitä mieltä, että mitä minä Wifillä, mutta kiitos foorumilaisten opastuksen, se voikin olla hyvä ominaisuus kuvattaessa. Eli nyt hankintalistalla 6D wifillä.
Sahaaja
Viestit: 1497
Liittynyt: Loka 07, 2009 21 : 04

Viesti Kirjoittaja Sahaaja »

http://www.optotek.fi/1/index.php?page= ... t&pid=1313

Onko Wifi kuitenkaan niin tärkeä...-300€?
mushimalt
Viestit: 45
Liittynyt: Joulu 28, 2014 22 : 30
Viesti:

Re: Mistä ostaa uusi kamera

Viesti Kirjoittaja mushimalt »

panman kirjoitti:
Munt kirjoitti:
panman kirjoitti:Onko jotain mitä en ole nyt huomannut?
http://www.cyberphoto.fi/search?q=canon+6d

..
Cyberfoton malli on edullinen, jos kelpuuttaa 6N:n, eli ei Wifiä tai GPS.ää.
Aikaisemmin olin sitä mieltä, että mitä minä Wifillä, mutta kiitos foorumilaisten opastuksen, se voikin olla hyvä ominaisuus kuvattaessa. Eli nyt hankintalistalla 6D wifillä.
Mihinkäs tuo wifi oikein on käypä? Olen siirtänyt muutaman kuvan suoraan puhelimeen, mutta muuten?
pndragon
Viestit: 104
Liittynyt: Elo 22, 2013 22 : 20

Re: Mistä ostaa uusi kamera

Viesti Kirjoittaja pndragon »

mushimalt kirjoitti:
panman kirjoitti:
Cyberfoton malli on edullinen, jos kelpuuttaa 6N:n, eli ei Wifiä tai GPS.ää.
Aikaisemmin olin sitä mieltä, että mitä minä Wifillä, mutta kiitos foorumilaisten opastuksen, se voikin olla hyvä ominaisuus kuvattaessa. Eli nyt hankintalistalla 6D wifillä.
Mihinkäs tuo wifi oikein on käypä? Olen siirtänyt muutaman kuvan suoraan puhelimeen, mutta muuten?
Jalustalta kuvaus on ainakin ihan näppärää puhelimen kautta.

Lisäksi niitä kuvia on mukavampi näyttää saman tien tabletilta ja vaikka saman tien jakaa. Esim sukujuhlissa kun otin ihmisistä kuvia he näkivät ne saman tien isommalta ruudulta ja pystyin lähettämään ne heille heti paikan päällä.
zakka
Viestit: 14
Liittynyt: Loka 01, 2009 16 : 29

Viesti Kirjoittaja zakka »

kannattaa huomioida D6'tta ostaessa tuo: http://www.canon.fi/fotopromo/index.aspx

15.1 mennessä pitää ostaa ja katsoa että ostamasi liike on kamppanjassa mukana (mm. verkkis on)

toi wacomin tabletti on ihan kiva boonus. ja luulen että sen saa vaikka myytya muutamaan hunttiin. (370€ verkkiksessä atm)
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Re: Mistä ostaa uusi kamera

Viesti Kirjoittaja nomad »

mushimalt kirjoitti:
panman kirjoitti:
Cyberfoton malli on edullinen, jos kelpuuttaa 6N:n, eli ei Wifiä tai GPS.ää.
Aikaisemmin olin sitä mieltä, että mitä minä Wifillä, mutta kiitos foorumilaisten opastuksen, se voikin olla hyvä ominaisuus kuvattaessa. Eli nyt hankintalistalla 6D wifillä.
Mihinkäs tuo wifi oikein on käypä? Olen siirtänyt muutaman kuvan suoraan puhelimeen, mutta muuten?
Minulla on wifi ollut kahdessa kamerassa ja lisäksi kaikkiin kolmeen käyttämääni Nikoniin saa wifin sellaisella pienellä palikalla.

Olen aktiivinen sosiaalisen median käyttäjä ja tätä varten wifiä aluksi halusinkin kameraan. Aika vähälle sen käyttö on jäänyt. Etenkään järkkärien kanssa en siitä ole hyötynyt. Pokkareilla tulee joskus räpsittyä reisussa kuvaa joka pitää heti saada ladattua jonnekin. Mutta eikö niitä olisi sitten voinut yksintein kuvata kännykällä?

Eli tämä wifin tarpeellisuudesta tällä hetkellä. Jokaisellaon omat tarpeensa, ja wifillä voi myös kauko-ohjata kameraa - jos sen kokee tarpeelliseksi. Minä en ole kokenut.

Eli ostaisin tässä tapauksessa ehdottomasti ilman wifiä olevan 6D:n. Muutaman vuoden päästä nauretaan nykyisille wifi-toteutuksille. Silloin kamerat striimaavat tiedostoja jatkuvasti turvaan pilveen ja myös sosiaalisen median käyttö suoraan kamerasta on mahdollista. Tuommoisesta wifistä voisi jotain maksaakin.
delocke
Viestit: 89
Liittynyt: Elo 14, 2008 11 : 48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mistä ostaa uusi kamera

Viesti Kirjoittaja delocke »

Osta käytettynä? Hinta liikkunee 1000-1100 e tietämillä.
SnaG_
Viestit: 164
Liittynyt: Huhti 24, 2010 17 : 35
Paikkakunta: Oulu

Re: Mistä ostaa uusi kamera

Viesti Kirjoittaja SnaG_ »

delocke kirjoitti:Osta käytettynä? Hinta liikkunee 1000-1100 e tietämillä.
Käytetyissä harvemmin on takuuta, jota panman ilimeisesti halusi.
Hannu KH
Viestit: 7835
Liittynyt: Tammi 23, 2003 22 : 54
Paikkakunta: Banaanilaakso
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

Saahan tuohon 6D:hin Wi-Fi kortin.
Olympuksessa mulla oli Wi-Fi sisäänrakennettuna, mutta en onnistunut saamaan sitä toimimaan niinkuin olisin tahtonut, eli kuvanoton jälkeen kuva ilmestyy suoraan tabletin näytölle. Kuuleman mukaan pitäis onnistua, mutta en ole insinööri.
C 5D mk3:n laitoin Wi-Fikortin ja kuvatessa kuvat ilmestyvät tabletin näytölle. Ihan kiva ominaisuus studiossa ja miljöössä kuvatessa. Kauko-ohjaukselle en keksi tarpeellista käyttöä, leikkiä tosin voisi.
Kännykän näytölle kuvaamista en ymmärrä, itse oon laiska somettamaan.
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
panman
Viestit: 717
Liittynyt: Helmi 13, 2011 20 : 44

Re: Mistä ostaa uusi kamera

Viesti Kirjoittaja panman »

delocke kirjoitti:Osta käytettynä? Hinta liikkunee 1000-1100 e tietämillä.
Käytetty kelpaisi hyvin, mutta kun uuden saa 1100 ja käytetty (15.000 laukaistu) maksaa 1100'- niin valinta on aika helppo. Oliko uudessa sitten takuuta vai ei, niin uusi on aina uusi. Ainakaan ei tiputeltu tai kasteltu laite. Jopa kakkuloissa on ollut hintapyynnöt kalliimpia kuin Simply electronicista ostettuna.

Wifi on todellakin hyödyllinen / käyttökelpoinen etäkuvauksessa, kuvat siirtyy koneelle kyllä muistikortilta suoraan. Ajattelin käyttää tablettia etälaukaisijana.

Tietty ostaisin mieluummin Suomesta, varsinkin jos joku olisi aidosti valmis ostamaan wacomin pöydän järjelliseen hintaan.
Viimeksi muokannut panman, Tammi 10, 2015 13 : 51. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
panman
Viestit: 717
Liittynyt: Helmi 13, 2011 20 : 44

Viesti Kirjoittaja panman »

zakka kirjoitti:toi wacomin tabletti on ihan kiva boonus. ja luulen että sen saa vaikka myytya muutamaan hunttiin. (370€ verkkiksessä atm)
Nyt saa huutaa hep, jos haluaa tuon pöydän vaikka 230,- ja Adoben vuosi jäsenyys vaikka 70,-. Silloin ostan sen optotekistä 1399,- ja kaikki olisivat tyytyväisiä.

Edit: Optotekin hinta nousikin just satasella. Taisi olla typo. Nyt siis 1499,-
Force75
Viestit: 343
Liittynyt: Tammi 19, 2011 20 : 48
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Force75 »

Itte en maksais wifistä yhtään extraa. Ostat wifi kortin niin saat kuvat lennossa tabletin ruudulle ja siinä se. Hetken jaksaa leikkiä jollain etäkäytöllä mutta kun huomaa miten hidas se on niin se jää pian unholaan ja sitten on kolmensadan wifi kamerassa jolla ei tee mitään...

Toi cyberphoton hinta on ihan hullun hyvä. Jos tarttisin 6d:tä niin en miettis yhtään vaan tilaisin sen.
D810 & D5300
(ex. 450D,600D,7D,5D2,5D3,M)
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Minä kävelisin ensimmäisenä paikalliseen kivijalkaan ja kysyisin tarjousta.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
toimeve
Viestit: 366
Liittynyt: Helmi 11, 2003 17 : 05
Paikkakunta: Jämsä (syämmelthän Pyssykyläläinen)

Viesti Kirjoittaja toimeve »

...komppaan ehottomasti OskuK:ta. Kannattaa kannattaa paikallista/kotimaista vaihtoehtoa. Hinta on tärkeä, mutta ennen kaikkea palvelulla, oheispalveluilla, neuvoilla, vinkeillä jne on iso merkitys.

Se, että jonku tuotteen saa muutaman kympin edullisemmin jostain esim ulkomailta tilattua, niin ei välttämättä ole sen väärti, jos sattuu jottain reklamaatio- tms juttua tulemhan.

Ja jos paikallisesti ei palvelu miellytä, niin monesti löytyy ihan täältä kotimaasta hyvä vaihtoehto hinnaltaan ja eduiltaan...ja osaava ja pitemmällä perspektiivillä toimiva "kivijalkakauppa" kyllä haluaa palvelulla/hinnoittelulla jne sitoa asiakkaan myös jälkimarkkinoinnillisesti itteensä.

Jos ei muuten, niin onpahan kiva kävästä ohikulkeishan puhumassa niitänäitä, hörppäämässä kupin kahvia ja haistelemassa uusia tuulia jne
*****************
https://www.flickr.com/photos/127715893@N04

Miehen voi saaha pois Lapista, mutta Lappia ei miehestä
-Lordi-

5D3, 17/3.5, 24-105/4L IS, 50/1.4 USM, 70-200/2.8L
Olympus XZ-1
pndragon
Viestit: 104
Liittynyt: Elo 22, 2013 22 : 20

Viesti Kirjoittaja pndragon »

Se on kyllä totta, että en itsekään wifistä montaa kymppiä enempää maksaisi, vaikka siitä pidänkin. Kaukolaukaisimen kuitenkin saa samaan rahaan. Nuo siirto ja jakojutut käy ihan yhtä hyvin laittamalla se kortti tablettiin.
TiRy
Viestit: 1511
Liittynyt: Loka 16, 2012 18 : 06

Viesti Kirjoittaja TiRy »

toimeve kirjoitti:...komppaan ehottomasti OskuK:ta. Kannattaa kannattaa paikallista/kotimaista vaihtoehtoa. Hinta on tärkeä, mutta ennen kaikkea palvelulla, oheispalveluilla, neuvoilla, vinkeillä jne on iso merkitys.

Se, että jonku tuotteen saa muutaman kympin edullisemmin jostain esim ulkomailta tilattua, niin ei välttämättä ole sen väärti, jos sattuu jottain reklamaatio- tms juttua tulemhan.

Ja jos paikallisesti ei palvelu miellytä, niin monesti löytyy ihan täältä kotimaasta hyvä vaihtoehto hinnaltaan ja eduiltaan...ja osaava ja pitemmällä perspektiivillä toimiva "kivijalkakauppa" kyllä haluaa palvelulla/hinnoittelulla jne sitoa asiakkaan myös jälkimarkkinoinnillisesti itteensä.

Jos ei muuten, niin onpahan kiva kävästä ohikulkeishan puhumassa niitänäitä, hörppäämässä kupin kahvia ja haistelemassa uusia tuulia jne
Ekaan kappaleeseen viitaten jos puhutaan kamerarungoista nii hintaerot nousevat helposti moniin satasiin. Jos hintaerot olis kymppejä niin eiköhän kaikki hakis vehkeet kivijalkakaupoista? En tiedä saako niissä sen parempaa palvelua, mutta ainakin sen saa samantien ja takuuasioissa voi kävellä suoraan liikkeeseen.
panman
Viestit: 717
Liittynyt: Helmi 13, 2011 20 : 44

Viesti Kirjoittaja panman »

toimeve kirjoitti:...komppaan ehottomasti OskuK:ta. Kannattaa kannattaa paikallista/kotimaista vaihtoehtoa. Hinta on tärkeä, mutta ennen kaikkea palvelulla, oheispalveluilla, neuvoilla, vinkeillä jne on iso merkitys.

Se, että jonku tuotteen saa muutaman kympin edullisemmin jostain esim ulkomailta tilattua, niin ei välttämättä ole sen väärti, jos sattuu jottain reklamaatio- tms juttua tulemhan.
Haluaisin uskoa tuohon, mutta nyt pyöristettynä ero olisi 1500 - 1100 = 400 euroa.
Eli ero onkin satoja euroja, auts.
Täältä olen saanut monta vinkkiä ja kuvista tullut parempia. Palvelun tarve on pienempi kun tukea on tällä foorumilla. Hintakisa on vaan kova, yleensä netissä on halvempi hinta kuin kivijalassa. Muistan viimevuodelta kun menin ostamaan gigantista, niin hinta olikin myymälässä kalliimpi kuin netissä. Selitys oli nyt se "palvelu" = odota 30min myyjää antamaan tuote.

Kuitenkin päädyn tuohon wifi malliin, joissakin tapauksissa siitä on hyötyä minulle sekä kuvaamisessa että otosten esittelyssä. Näin hintaero pysyy isona ostopaikkojen välillä.
Viimeksi muokannut panman, Tammi 10, 2015 20 : 21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
TiRy
Viestit: 1511
Liittynyt: Loka 16, 2012 18 : 06

Viesti Kirjoittaja TiRy »

panman kirjoitti:
toimeve kirjoitti:...komppaan ehottomasti OskuK:ta. Kannattaa kannattaa paikallista/kotimaista vaihtoehtoa. Hinta on tärkeä, mutta ennen kaikkea palvelulla, oheispalveluilla, neuvoilla, vinkeillä jne on iso merkitys.

Se, että jonku tuotteen saa muutaman kympin edullisemmin jostain esim ulkomailta tilattua, niin ei välttämättä ole sen väärti, jos sattuu jottain reklamaatio- tms juttua tulemhan.
Haluaisin uskoa tuohon, mutta nyt pyöristettynä ero olisi1500 - 1100 = 400 euroa.
Eli ero onkin satoja euroja, auts.
Täältä olen saanut monta vinkkiä ja kuvista tullut parempia. Palvelun tarve on pienempi kun tukea on tällä foorumilla. Hintakisa on vaan kova, yleensä netissä on halvempi hinta kuin kivijalassa. Muistan viimevuodelta kun menin ostamaan gigantista, niin hinta olikin myymälässä kalliimpi kuin netissä. Selitys oli nyt se "palvelu" = odota 30min myyjää antamaan tuote.

Kuitenkin päädyn tuohon wifi malliin, joissakin tapauksissa siitä on hyötyä minulle sekä kuvaamisessa että otosten esittelyssä. Näin hintaero pysyy isona ostopaikkojen välillä.
Gigantin netissä oli kerran myynnissä Sandiskin 16gb 60mb/s CF-kortti hintaan 49e. Kävelin kivijalkaan kysymään löytyykö liikkeestä. Sieltä löytyi saman kokoinen, mutta puolet hitaampi kortti, hinta vaan oli 20 vai 30e kalliimpi kuin tuolla netissä myytävänä olleessa nopeammassa kortissa. Kysyin, että voivatko myydä edes tuota huonompaa korttia tuon paremman kortin hintaan, mutta eihän se nyt mitenkään voinut käydä päinsä. Se näistä ketjumyymälöistä..
Vastaa Viestiin