Nikon D40:lle seuraajaa?

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Vastaa Viestiin
Freija
Viestit: 56
Liittynyt: Helmi 22, 2007 19 : 33

Nikon D40:lle seuraajaa?

Viesti Kirjoittaja Freija »

Ajattelin vihdoin hankkia uuden rungon. Nikon D40 on palvellut vuosikausia ihan hyvin, mutta nyt on alkanut esim. sen säälittävän pieni (reilut 6) megapikselimäärä häiritsemään. Koska en juurikaan tästä tekniikkapuolesta ymmärrä, ajattelin kysäistä ihan vaan yksinkertaisesti, että mitkä Nikonin nyt myynnissä olevista rungoista ovat yhteensopivia (tai pikemminkin: mitkä eivät ole) näiden minun objektiivieni kanssa? Näistä en siis haluaisi luopua, rungosta vaan. Minulla on Nikon AF-S Nikkor 50 mm 1:14 G sekä Sigma 18-50 mm 1:28 EX HSM.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

50-millinen käy kaikkien digirunkojen kanssa, mutta Sigman kanssa tarvitset jonkun DX-kennoisen rungon. Näitä ovat esim. D3X00, D5X00 ja D7X00 -sarjat.
telf
Viestit: 171
Liittynyt: Marras 10, 2011 14 : 34

Viesti Kirjoittaja telf »

säälittävän pieni (reilut 6) megapikselimäärä häiritsemään. Koska en juurikaan tästä tekniikkapuolesta ymmärrä.
Perehdy ja vaihda sitten. Esim 24mpix voi tuoda myös haasteita. D7100 on paras nikonin croppi, johon molemmat linssit sopivat, jota myös suosittelen.

-TE
JKyytinen
Viestit: 1584
Liittynyt: Joulu 21, 2013 19 : 03
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Jos on D40:een tottunut, varmasti D3300kin on ihan riittävä, budjetti olisi hyvä tietää.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
mvuori
Viestit: 2725
Liittynyt: Marras 29, 2003 13 : 50

Viesti Kirjoittaja mvuori »

Ville^K kirjoitti:50-millinen käy kaikkien digirunkojen kanssa,
"Käy" on kovin suhteellista, sillä muiden merkkien runkoihin sovitettuna eivät automaattitarkennus ja valotusautomatiikat toimi ja käsin tarkennus on tuskallista objektiivilla, jota ei ole siihen kunnolla suunniteltu. Tavalliselle kamerankäyttäjälle on enemminkin totta: Ei käy kuin Nikonin järkkäreihin.
Matti Vuori
Sahaaja
Viestit: 1497
Liittynyt: Loka 07, 2009 21 : 04

Viesti Kirjoittaja Sahaaja »

Viime vuoden lopulla D7000 sai uutena noin 450€, hinta ja laatu vois olla kohdillaan.
Nyt näkyy niiden hinnat olevan aivan toista jo.

Ei tuota d7000 kannaat pelätä sen takia että olisi liian iso, sitä ei ole.
Freija
Viestit: 56
Liittynyt: Helmi 22, 2007 19 : 33

Viesti Kirjoittaja Freija »

No budjetiksi voisin nyt heittää että jos alle tonnilla sais. Ei tartte se kaikkein halvin olla. Kitin hankkiminen tuntuu vähän turhalta, koska ne kittiputket ei minua kiinnosta. Ihan pelkkä runko vaan. Mutta tietysti, jos on sellainen kitti, jossa on jotenkin erityisen hyvä runko, niin voinhan minä sen ostaa siitä kittiputkesta huolimatta. Eipä sitä ole pakko käyttää vaikka se mukana tuleekin.
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

mvuori kirjoitti:
Ville^K kirjoitti:50-millinen käy kaikkien digirunkojen kanssa,
"Käy" on kovin suhteellista, sillä muiden merkkien runkoihin sovitettuna eivät automaattitarkennus ja valotusautomatiikat toimi ja käsin tarkennus on tuskallista objektiivilla, jota ei ole siihen kunnolla suunniteltu. Tavalliselle kamerankäyttäjälle on enemminkin totta: Ei käy kuin Nikonin järkkäreihin.
Olet oikeassa. Tuota tarkoitin, mutta kirjoitin epäselvästi.
Freija kirjoitti:No budjetiksi voisin nyt heittää että jos alle tonnilla sais. Ei tartte se kaikkein halvin olla. Kitin hankkiminen tuntuu vähän turhalta, koska ne kittiputket ei minua kiinnosta. Ihan pelkkä runko vaan. Mutta tietysti, jos on sellainen kitti, jossa on jotenkin erityisen hyvä runko, niin voinhan minä sen ostaa siitä kittiputkesta huolimatta. Eipä sitä ole pakko käyttää vaikka se mukana tuleekin.
Minä laittaisin tuohon budjettiin D7100 joka on tällä hetkellä Nikonin paras kroppirunko. Kaikin puolin soiva peli. Hintaa on 900€, mutta pienellä säädöllä saa cashbackista vielä 100€ takaisin 15.1. asti.
JKyytinen
Viestit: 1584
Liittynyt: Joulu 21, 2013 19 : 03
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Ville^K kirjoitti:
Freija kirjoitti:No budjetiksi voisin nyt heittää että jos alle tonnilla sais. Ei tartte se kaikkein halvin olla. Kitin hankkiminen tuntuu vähän turhalta, koska ne kittiputket ei minua kiinnosta. Ihan pelkkä runko vaan. Mutta tietysti, jos on sellainen kitti, jossa on jotenkin erityisen hyvä runko, niin voinhan minä sen ostaa siitä kittiputkesta huolimatta. Eipä sitä ole pakko käyttää vaikka se mukana tuleekin.
Minä laittaisin tuohon budjettiin D7100 joka on tällä hetkellä Nikonin paras kroppirunko. Kaikin puolin soiva peli. Hintaa on 900€, mutta pienellä säädöllä saa cashbackista vielä 100€ takaisin 15.1. asti.
Samat sanat, 1000€ hinnalla saa minkä tahansa Nikoncropin, joista D7100 on paras.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
Freija
Viestit: 56
Liittynyt: Helmi 22, 2007 19 : 33

Viesti Kirjoittaja Freija »

Kiitos vastauksista. Lueskelin tuosta D7100 arvosteluja ja mielenkiintoiselta vaikutaa. Pitääpä käydä kaupassa hypistelemässä.
hattumies
Viestit: 559
Liittynyt: Maalis 11, 2012 11 : 57

Viesti Kirjoittaja hattumies »

Komppaan vahvasti D7100:n hankintaa. Omistin vuoden ajan ko. rungon ja osittain D700 rinnalla. Ei pahaa sanottavaa yhtään tuosta kamerasta.
Exham
Viestit: 34
Liittynyt: Touko 01, 2010 20 : 46

Viesti Kirjoittaja Exham »

n.[/quote]
Hintaa on 900€, mutta pienellä säädöllä saa cashbackista vielä 100€ takaisin 15.1. asti.[/quote]

Superkuva.fi myy d7100 +18-105VR pakettia 899,00euroa.
Siihenkin saa ilmeisesti 100euroa cashbackia.
Vastaa Viestiin