LR5: Katalogista poistettujen kuvien näyttäminen

Kuvankäsittelyä, mitä vain
Quar
Viestit: 18
Liittynyt: Maalis 30, 2011 17 : 04

LR5: Katalogista poistettujen kuvien näyttäminen

Viesti Kirjoittaja Quar »

Olen uusi käyttäjä Lightroomin parissa ja tämmöinen asia mietityttää: Mistä saa näkyviin kuvat jotka olen jo kerran poistanut katalogista?

Esimerkiksi: minulla on kansio "Kesä 2014" ja siellä kansiossa on DNG-tiedostoja 100 kpl. Olen tuonut ne Lightroomiin, ja valinnut merkinnyt valkoisella lipulla hyvät ja mustalla lipulla huonot. Sen jälkeen valitsen mustalla lipulla merkityt (esim. 50 kpl) ja painan "delete". Valitsen vaihtoehdon "remove".

Kuva siis lähtee katalogista mutta ei itse kovalevyltä. Kun menen Lightroomin ulkopuolella kyseiseen "Kesä 2014"-kansioon, siellä on edelleen ne 100 DNG-tiedostoa.

Kun avaan Lightroomin ja katalogista valitsen saman kansion, näen vain ne 50 kuvaa. Miten voisin tarkastella niitä jo kertaalleen katalogista poistettuja kuvia?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mremonen
Viestit: 9230
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Re: LR5: Katalogista poistettujen kuvien näyttäminen

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Quar kirjoitti:Kun avaan Lightroomin ja katalogista valitsen saman kansion, näen vain ne 50 kuvaa.
Näinhän sinä sen Lr:n ohjeistit näyttämään. Se vain teki työtä käskettyä.
Miten voisin tarkastella niitä jo kertaalleen katalogista poistettuja kuvia?
Jos haluat ne takaisin Lr:ään, niin "Import" ja sieltä tuo hakemisto ja "Add".

Mutta älä nyt koko aikaa niitä poistele. Turhautuuhan sitä ohjelma vähemmästäkin.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
iikkoo
Viestit: 640
Liittynyt: Heinä 01, 2008 15 : 12

Viesti Kirjoittaja iikkoo »

Jos haluat poistaat tiedostot kokonaan, valitse ensin Remove photo => Deletete from disk.
Nopein lie painaa näppistä del ja sitten d. Ja sitten haetaan se tai ne takaisin roskakasasta ja importoidaan LR:ään. ;-)
Vastaa Viestiin