Windows Vistalle kuvankäsittelyohjelma

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
heidiss
Viestit: 18
Liittynyt: Heinä 24, 2014 18 : 30

Windows Vistalle kuvankäsittelyohjelma

Viesti Kirjoittaja heidiss »

Mikä kuvankäsittelyohjelma käy Windows Vistalle? Lightroom kun ei käy. Käykö Photoshop, mikä versio? Picasa ja Gimp kokeiltu. Kaipaisin enemmän säätöjä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Rockford
Viestit: 7275
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Mulla LR 4.3 toimii Vistalla OK, oliko sitten niin että 5.x vaatii jo uudempaa käyttistäkin?
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
heidiss
Viestit: 18
Liittynyt: Heinä 24, 2014 18 : 30

Viesti Kirjoittaja heidiss »

Saako tota 4.3 mistään enää?
Exham
Viestit: 34
Liittynyt: Touko 01, 2010 20 : 46

Viesti Kirjoittaja Exham »

Paint shop pro x7
Pitäisi toimia vistassa.
Pad1590
Viestit: 145
Liittynyt: Elo 01, 2007 17 : 13

Viesti Kirjoittaja Pad1590 »

Tämä pitäisi ainakin toimia.
http://rawtherapee.com/


Itse on käyttänyt Mac-versiota ja ihan kiitettävä ohjelma. Pitäis vielä enemmän vaan tutustua, jotta osaisi oikeasti hyödyntää kaikkia tuon tarjoamia työkaluja.

Ja se on ilmainen.
KTH
Viestit: 634
Liittynyt: Loka 30, 2011 18 : 11
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja KTH »

Itse kyllä ostaisin käytetyn win 7,sillä pääsisi pitkälle eteenpäin eikä tarvitse jokaisen uuden ohjelman kanssa tapella.Muutamalla kympillä saa toimivan lisenssin.
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

KTH kirjoitti:Itse kyllä ostaisin käytetyn win7, sillä pääsisi pitkälle eteenpäin, eikä tarvitse jokaisen uuden ohjelman kanssa tapella. Muutamalla kympillä saa toimivan lisenssin.
Saako? Mistä? Voisi ostaa halvan läppärin, mutta niissä kun on kaikissa se Witun8.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
odzmo
Viestit: 280
Liittynyt: Loka 18, 2009 2 : 34

Viesti Kirjoittaja odzmo »

OskuK kirjoitti:
KTH kirjoitti:Itse kyllä ostaisin käytetyn win7 - - -
Saako? Mistä? Voisi ostaa halvan läppärin, mutta niissä kun on kaikissa se Witun8.
Tuosta hausta valitsemaan, tosin kaikissa ei taida seiskaa olla:

http://www.huuto.net/hakutulos/category ... t/lowprice
heidiss
Viestit: 18
Liittynyt: Heinä 24, 2014 18 : 30

Viesti Kirjoittaja heidiss »

OskuK kirjoitti:
KTH kirjoitti:Itse kyllä ostaisin käytetyn win7, sillä pääsisi pitkälle eteenpäin, eikä tarvitse jokaisen uuden ohjelman kanssa tapella. Muutamalla kympillä saa toimivan lisenssin.
Saako? Mistä? Voisi ostaa halvan läppärin, mutta niissä kun on kaikissa se Witun8.
Mitä vikaa 8 on?
JiiPeeM
Viestit: 1167
Liittynyt: Tammi 12, 2008 17 : 32
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja JiiPeeM »

Rockford
Viestit: 7275
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

heidiss kirjoitti:Saako tota 4.3 mistään enää?
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12726937
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

heidiss kirjoitti:
OskuK kirjoitti:
KTH kirjoitti:Itse kyllä ostaisin käytetyn win7, sillä pääsisi pitkälle eteenpäin, eikä tarvitse jokaisen uuden ohjelman kanssa tapella. Muutamalla kympillä saa toimivan lisenssin.
Saako? Mistä? Voisi ostaa halvan läppärin, mutta niissä kun on kaikissa se Witun8.
Mitä vikaa 8 on?
Ei mikään. Aika helposti sen tilalle vetäisee ubuntun.
panman
Viestit: 717
Liittynyt: Helmi 13, 2011 20 : 44

Viesti Kirjoittaja panman »

OskuK kirjoitti:Saako? Mistä? Voisi ostaa halvan läppärin, mutta niissä kun on kaikissa se Witun8.
Vain markettimalleissa on wintööt 8, toimistolaatuisissa on Win 7.
Löytyy myös halpoja Win7 läppäreitä, mutta halpa ei ole oikein oikea vaihtoehto kuvankäsittelyyn.
Win7 läppäreitä on satoja erilaisia saatavina, joten hankinta on kiinni vain ostamisesta.
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

panman kirjoitti:
OskuK kirjoitti:Saako? Mistä? Voisi ostaa halvan läppärin, mutta niissä kun on kaikissa se Witun8.
Vain markettimalleissa on wintööt 8, toimistolaatuisissa on Win 7.
Löytyy myös halpoja Win7 läppäreitä, mutta halpa ei ole oikein oikea vaihtoehto kuvankäsittelyyn.
Win7 läppäreitä on satoja erilaisia saatavina, joten hankinta on kiinni vain ostamisesta.
Niinpä muuten näyttää olevankin.

http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/ ... bility&o=A

Onko nämä kuitenkin vanhempia koneita? Kaverilla on ainakin uudessa elitessä win8.
panman
Viestit: 717
Liittynyt: Helmi 13, 2011 20 : 44

Viesti Kirjoittaja panman »

paaton kirjoitti:Onko nämä kuitenkin vanhempia koneita? Kaverilla on ainakin uudessa elitessä win8.
Ei vaan ihan uusia malleja ja uusia tulee viikottain. Markettimallit ovat win8 ja ammattilaatuiset Win 7. Ostaja valitsee.
Kaikissa koneissa on kuitenkin "pakkopulla", eli tstolaatuisissa tulee sitten mukana wintööt8 levyillä.
Pan
Viestit: 1456
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Viesti Kirjoittaja Pan »

Vaan Win 8.1 on ihan hyvä tuote Windows-maailmassa. Eikä sitä ole pakko käyttää sen sormiliittymän kautta. Sen voi haudata piiloon ja käyttää melkein normaalian Win7-työpöytää entiseen malliin. Toki saahan sen aiemmin Metro-nimellä olleen tökittävän esiin, jos niin itsepäisesti haluaa.
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

Pan kirjoitti:Vaan Win 8.1 on ihan hyvä tuote Windows-maailmassa. Eikä sitä ole pakko käyttää sen sormiliittymän kautta. Sen voi haudata piiloon ja käyttää melkein normaalian Win7-työpöytää entiseen malliin. Toki saahan sen aiemmin Metro-nimellä olleen tökittävän esiin, jos niin itsepäisesti haluaa.
Juu, ihan hyvä se on. Metron kun piilottaa ja käynnistävalikon laittaa lisäosana, niin se on jo melkein seiskan tasoinen. Minulta mikkisofta ei kyllä tienaa kasilla paljoakaan. Pöytäkoneeseen en sitä huoli ja läppärissäkin vaihdoin tosiaan ubuntuun. Olen kuullut, että joku muukin on jättänyt kasin hankinnan väliin.

Eniten tosiaan itseä nyppii se, että tietokoneen käyttämistä yritettiin muuttaa väkisin mikkisoftan toimesta. Aluksihan ilmoitettiin, että metro korvaa työpöydän ja käynnistävalikon kaikista koneista. Niin ja kosketusnäyttö on se, jota kaikki tulevat käyttämään.
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

No, jos kuitenkin sitten "pitää" käyttää kasia, niin miksi? Mikä siinä olisi niin hyvää, että kannattaa kärsiä? En minä vaan ole siitä löytänyt mitään hyvää, vaikka kaksi ostinkin. Ehkä moni tietää sen hyvyyden ja haluaa intsinä vaihtaa kanssani 7-prohon?

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Pan
Viestit: 1456
Liittynyt: Elo 23, 2004 17 : 13

Viesti Kirjoittaja Pan »

OskuK kirjoitti:haluaa intsinä vaihtaa kanssani 7-prohon?
Olin ehkä hieman epätarkka, vaihdoin Win 7 Home editionin Win 8 Proon emolevyn vaihdon ja SSD:n asennuksen yhtedessä. Home versio tilttaili satunnaisesti, mutta Win 8 Pro ei kertaakaan. Eikä tuo Win 8 Pro silloin maksanut kahtakymppiä

Jos mulla olisi ollut 7 Pro, niin en olisi vaihtanut.
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

On siinä paljon parannuksiakin. Esimerkiksi tiedostojen siirto ja kansiorakenteissa liikkuminen kehittynyt selvästi.
Vastaa Viestiin