Canon Powershot sx60 hs

Canon-digikamerat (ei-järjestelmädigejä)
risto1
Viestit: 38
Liittynyt: Huhti 18, 2005 11 : 04
Viesti:

Canon Powershot sx60 hs

Viesti Kirjoittaja risto1 »

Sain juuri hipelöitäväksi sx60 hs `än. Sitä voi jo hyvällä syyllä kutsua supezoomiksi. Optista ulottuvuutta löytyy 21-1365 mm, ja digit päälle X130(2730mm ja X260( 5460mm). Tosin digizoomin yläpäässä kuvanlaatu alkaa olla korkeintaan kohtalainen.
Edelliseen sx 50 hs`ään verrattuna edistystä on kuitenkin tapahtunut, ainakin takakannen nippeleitten sijoittelussa,ei painele peukalolla enää niin herkästi kuvaustilanteeseen sopimattomia nappuloita.Ja nopeutta toimintoihin on tullut, esim tarkennus , ja sarjakuvaus (AF).
50`nen sysäsi jo järkkärin käytön aika vähiin. Tämä taitaa tehdä vähintäänkin saman.
Löysin toki suunnittelumokankin (M)anuaali tilassa, aukon ja nopeuden säätön voi tehdä kameran päältä sopivasti etusormen alle sijoitetusta rullasta, se on hyvä juttu. Mutta manuaalinen tarkennus on edelleen hankalasti tehtävissä peukalolla kameran ja posken välistä. Luulisi että senkin toiminnon olisi voinut sijoittaa rullaan.Luultavasti jonkin insinöörin tekosia, joka ei itse ryömi paikoissa missä automaatti tarkennuksesta ei ole apua. Kertokaa kokemuksia sx60 hs`stä, mitähän toiset siitä löytää. Sitä kun on innoissaan uudesta lelusta, moni asia jää huomaamatta.
Risto
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
risto1
Viestit: 38
Liittynyt: Huhti 18, 2005 11 : 04
Viesti:

Viesti Kirjoittaja risto1 »

Nyt on takana parin kuukauden kokemukset SX60 Hs kamerasta. Nyt tuntuu että paras powershot pienine puutteineenkin, mitä olen käyttäny. Jos superzoomia kaipaa, en halua mainostaa, mutta yhtenä vaihtoehtona kannattaa tutustua.

Tuolla em. kameran FS sivulla on harrastajien kuvia eripuolilta maailmaa .
https://www.facebook.com/canonpowershotsx60hs

lisäys
7.7 2015 on hiukan yli 7000 kuvaa takana, nyt uskallan jo suositella
Itse käytän em. Hyönteis/Lintu kuvauksiin. (0mm makro)
Huhut kertoo uuden 2000mm zoomilla varustetun olevan jo likimain valmis. Nikonillahan on jo sellainen P900.
Vastaa Viestiin