Nikon WU-1a/b wifi-sovitin

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Nikon WU-1a/b wifi-sovitin

Viesti Kirjoittaja nomad »

Miten nuo pötkylät toimivat teillä? Minulle on kulkeutunut kumpikin, mutta etenkin a pätkii yhteyttä jatkuvasti, b on hieman parempi. Tulee mieleen, että onko kysymys viasta vai ominaisuudesta?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
aladdin
Viestit: 56
Liittynyt: Helmi 02, 2003 11 : 56

Viesti Kirjoittaja aladdin »

Minulla on muistaakseni tuo a-versio.
Ei pelaa Win 7 -läppärin kanssa, eikä tällä hetkellä Samsungin nexuspuhelimen, mutta toimii Note3 2014edition-tabletin kanssa.
Tabletin asetuksista pitää vain ottaa täppä pois "vaihda parhaiten toimivaan Wifiin" tms ruudusta. Muuten pätkii ja yrittää muodostaa yhteyttä muihin härpäkkeisiin. On muistaakseni toiminut tuon puhelimenkin kanssa, mutta kun tulee käytettyä QX-100 yms wifivehkeitä myös, niin voipi olla puhelimessa jokin asetus vinksallaan tällä hetkellä. Windowsin kanssa toimimattomuuden syytä en tiedä.

Muuten ei ole käytössä pätkinyt parin metrin etäisyyksillä.
elmar
Viestit: 4888
Liittynyt: Marras 11, 2009 19 : 24

Viesti Kirjoittaja elmar »

Joo, luurin wifi-asetuksista "automaattinen verkonvaihto" yms. pukit pois.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

elmar kirjoitti:Joo, luurin wifi-asetuksista "automaattinen verkonvaihto" yms. pukit pois.
Tuo saattaisi olla kokeilemisen arvoinen asia. Melkein kaiken muunkin olen jo kokeillut.

Sinänsä ihmeellistä, että eivät saa tämmöistä laitetta toimimaan ilman temppuilemista.
aladdin
Viestit: 56
Liittynyt: Helmi 02, 2003 11 : 56

Viesti Kirjoittaja aladdin »

Luurivalmistajien vision mukaan urbaani yhdyskunta on täynnä vapaasti käytettävissä olevia wifi-tukiasemia. Fotarit jää tärkeysjärjestyksessä kauas takavasemmalle.
Nefertiti
Viestit: 325
Liittynyt: Huhti 18, 2012 11 : 45

Viesti Kirjoittaja Nefertiti »

aladdin kirjoitti:Minulla on muistaakseni tuo a-versio.
Ei pelaa Win 7 -läppärin kanssa, eikä tällä hetkellä Samsungin nexuspuhelimen, mutta toimii Note3 2014edition-tabletin kanssa.
Tabletin asetuksista pitää vain ottaa täppä pois "vaihda parhaiten toimivaan Wifiin" tms ruudusta. Muuten pätkii ja yrittää muodostaa yhteyttä muihin härpäkkeisiin. On muistaakseni toiminut tuon puhelimenkin kanssa, mutta kun tulee käytettyä QX-100 yms wifivehkeitä myös, niin voipi olla puhelimessa jokin asetus vinksallaan tällä hetkellä. Windowsin kanssa toimimattomuuden syytä en tiedä.

Muuten ei ole käytössä pätkinyt parin metrin etäisyyksillä.
Noiden wu-sovittimien toimimattomuus windows-ympäristössä ihmetyttää myös minua. Luulisi Nikonillekin olevan selvä ja helppo asia saada toimiva wifi-yhteys wintoosaan, kun tabletteihin sen kuitenkin saa. Selvää politikointia.
Vastaa Viestiin