Villen kuvaketju (Sekalainen kuvapäivitys, 24.12.2015).

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
janu5
Viestit: 461
Liittynyt: Kesä 22, 2011 18 : 07

Viesti Kirjoittaja janu5 »

Vau! Olipas hienoa settiä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

janu5 kirjoitti:Vau! Olipas hienoa settiä.
Kiitti! Mukava että maistui :)

Tässä ketjussa on ollu hetken aikaa hiljaista kun töissä ollu kiirettä. Nyt kuitenkin taas uutta kuvaa!

Kameran edessä uusi kasvo Kristiina, Facen malliryhmästä bongattu. Halusin kokeilla tehdä viimisen päälle skarpin ja huolitellun näköistä beauty-kuvaa ja tuloksena syntyi nämä.

#57
Kuva
Beauty portrait by Ville Kotimaki, on Flickr

#58
Kuva
Beauty portrait by Ville Kotimaki, on Flickr

#59
Kuva
Beauty portrait by Ville Kotimaki, on Flickr

Kristiina duunaili itse molempien lookkien meikit ja hiukset. Suht sähäkästi vielä! Mitäs tuumaatte?

Ainiin! Näissä on käytetty sekä D750 että E-M5 runkoja. Arvatkaapa mikä on mikä älkääkä huijatko kahtomalla Flickristä vastauksia :)

Vilkaisulaskuri: 7125
Humminbird
Viestit: 363
Liittynyt: Tammi 02, 2013 12 : 42

Viesti Kirjoittaja Humminbird »

Todella kauniit kuvat, hienoa! Ihan arvailuksi menee kummalla mikäkin on kuvattu, mutta #57 veikkaan että Olympus. Tämäkin vain siitä syystä että noin tiukassa rajauksessa 35mm kennolla on hankalahkoa saada molemmat olkapäät fokukseen paitsi aivan pienimmillä aukoilla.

Uteliaisuuttani kysyn mitä salamoita käytät Olyn kanssa? Sori jos olet jo vastannut tähän aiemmin, en löytänyt ainakaan tästä säikeestä. Itsellä käytössä FL50R ja FL36R, mutta koska näitä ei enää tehdä niin kiinnostaisi kuulla mitä muita vaihtoehtoja on.
Rockford
Viestit: 7275
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Enpä kyllä osaa kuin kehua kuvien toteutusta. Vaikka kuvat on todella vimpan päälle viilatun näköisiä niin tykkään siitä että kaikki on tehty hienovaraisesti eikä ole vedetty postprosessissa överiksi kuten tän tyyppisessä kuvissa aina välillä näkee.

Valojen toteutuksesta olisi kiva kuulla hiukan enemmän, mikäli mahdollista. Valothan nämä kuvat tekee, ei rungon merkki tai kennon kokokaan.
Viimeksi muokannut Rockford, Touko 29, 2015 9 : 23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
moonshine
Viestit: 1312
Liittynyt: Heinä 27, 2010 21 : 08

Viesti Kirjoittaja moonshine »

Näistä eka on omaan silmään selvästi paras. Itsevarma ja kiehtova ilme, ja hienosti tulee sekä kasvojen että ylävartalon muodot esiin.

Kaksi vikaa ovat omaan silmään ylidramaattisia (menee ehkä jo komiikan puolelle), mikä varmaan on enimmäkseen omaa rajoittuneisuutta.
BasicDude
Viestit: 252
Liittynyt: Loka 09, 2005 17 : 03

Viesti Kirjoittaja BasicDude »

Veikkaisin, että ensimmäinen on otettu Olympuksella.

Näkyyhän tuo kuvasuhteestakin. Mutta dynamiikka selvästi heikompi kuin Nikonissa.
janu5
Viestit: 461
Liittynyt: Kesä 22, 2011 18 : 07

Viesti Kirjoittaja janu5 »

Minä kaipaisin näihin mallikuviisi vähän erilaista taustaa kuin mihin näytät usein päätyvän. Tuollainen tasainen sinertävän harmaa tausta latistaa mielestäni näitä muuten hyviä kuvia. Kiinnittäisin enemmän huomiota taustoihin joihin voisi toteuttaa hieman enemmän jotain eloa. Mutta helppohan se on tietenkin täältä huudella.
emerik
Viestit: 6168
Liittynyt: Touko 12, 2003 10 : 55

Viesti Kirjoittaja emerik »

Teknisesti todella hyvää jälkeä jälleen Villeltä.
Maffer
Viestit: 21493
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Khyll! Taattua Ville-laatua mitä on tottunut näkemään. Jos Ville eksyy joskus pääkaupunkiseudulle, niin otapa yhteyttä jos kiinnostaa kuvata vähän oudoimmissa paikoissa :p
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Humminbird kirjoitti:Todella kauniit kuvat, hienoa! Ihan arvailuksi menee kummalla mikäkin on kuvattu, mutta #57 veikkaan että Olympus. Tämäkin vain siitä syystä että noin tiukassa rajauksessa 35mm kennolla on hankalahkoa saada molemmat olkapäät fokukseen paitsi aivan pienimmillä aukoilla.
Kiitos paljon. Joo tuossa yhdessä kuvassa jäi aukko turhan suureksi, mutta himmentämisvaraa olisi kyllä ollut. Ens kerralla paremmin :)
Uteliaisuuttani kysyn mitä salamoita käytät Olyn kanssa? Sori jos olet jo vastannut tähän aiemmin, en löytänyt ainakaan tästä säikeestä. Itsellä käytössä FL50R ja FL36R, mutta koska näitä ei enää tehdä niin kiinnostaisi kuulla mitä muita vaihtoehtoja on.
Mulla ei ole Olympuksen omia salamalaitteita vaan käytän Nikonin SB-600 ja SB-800 tuikkuja jotka väläytän Aputuren radioilla. Välillä on Elinchromen d-Lite 2 tai 4 -malleja käytössä Elinchromen omilla radioilla.
Rockford kirjoitti:Enpä kyllä osaa kuin kehua kuvien toteutusta. Vaikka kuvat on todella vimpan päälle viilatun näköisiä niin tykkään siitä että kaikki on tehty hienovaraisesti eikä ole vedetty postprosessissa överiksi kuten tän tyyppisessä kuvissa aina välillä näkee.
Kiitti! Hyvä että maltillinen editti toimii jonkun silmään. Sain jenkkifoorumilla palautteeksi että olisi pitänyt silottaa enemmän ihoa mut tykkään et ihmiset näyttää ihmisiltä :)
Valojen toteutuksesta olisi kiva kuulla hiukan enemmän, mikäli mahdollista. Valothan nämä kuvat tekee, ei rungon merkki tai kennon kokokaan.
No näinhän se menee!

Tässä setupit karkeasti:

#57
Päävalo: Noin puolimetriä halkaisijaltaan oleva beauty dish puomilla suoraan mallin edessä ylhäällä ehkä hitusen kameran oikealla puolella tässä.
Korkovalo: 60x60 softboxi mallin takana vasemmalla pään korkeudella
Taustavalo: 60x60 softboxi suoraan mallin takana pään alapuolla osoittamassa yläviistoon jotta taustan saa ~yksiväriseksi.

Jälkikäteen mietittynä olis voinu laittaa korkovalon myös oikealle puolelle.

#58
Päävalo: Noin puolimetriä halkaisijaltaan oleva beauty dish puomilla suoraan mallin edessä ylhäällä.
Korkovalot: 60x60 softboxit mallin takana molemmilla puolilla pään yläpuolella.
Taustavalo: 60x60 softboxi suoraan mallin takana pään alapuolla osoittamassa yläviistoon jotta taustan saa ~yksiväriseksi.
Mustat heijastimet suoraan mallin sivuilla blokkaamasta hajavaloa mallin poskiin.

Korkovaloissa voisi olla enempi tehoa näin jälkikäteen mietittynä.

#59
Päävalo: Noin puolimetriä halkaisijaltaan oleva beauty dish puomilla kameran vasemmalla puolella suoraan mallin nenän osoittamassa suunnassa.
Korkovalo: 60x60 softboxi mallin takana oikealla pään korkeudella sen verran takana, että poskeen jää varjoa.
Taustavalo: 60x60 softboxi suoraan mallin takana pään alapuolla osoittamassa yläviistoon jotta taustan saa ~yksiväriseksi.
moonshine kirjoitti:Näistä eka on omaan silmään selvästi paras. Itsevarma ja kiehtova ilme, ja hienosti tulee sekä kasvojen että ylävartalon muodot esiin.

Kaksi vikaa ovat omaan silmään ylidramaattisia (menee ehkä jo komiikan puolelle), mikä varmaan on enimmäkseen omaa rajoittuneisuutta.
Kiitos palautteesta! Tykkään itsekin ekan ilmeestä eniten mut muutkin toimii mulle ihan jees :)
BasicDude kirjoitti:Veikkaisin, että ensimmäinen on otettu Olympuksella.

Näkyyhän tuo kuvasuhteestakin. Mutta dynamiikka selvästi heikompi kuin Nikonissa.
Kuvasuhdetta tulee vaihdettua kuvasisällön mukaan.

Dynamiikkaperustelu on mielenkiintoisempi. Voisitko kertoa jotenkin koittaa vähän tarkentaa tätä. Eli miten tuo dynamiikan loppuminen näkyy? Minun silmään toi näyttää aika samalta mutta en ehkä osaa katsoa oikein.
janu5 kirjoitti:Minä kaipaisin näihin mallikuviisi vähän erilaista taustaa kuin mihin näytät usein päätyvän. Tuollainen tasainen sinertävän harmaa tausta latistaa mielestäni näitä muuten hyviä kuvia. Kiinnittäisin enemmän huomiota taustoihin joihin voisi toteuttaa hieman enemmän jotain eloa. Mutta helppohan se on tietenkin täältä huudella.
Kiitos kommentista! Olen samaa mieltä. Erilaisen säädyllisen näköisen taustan rakentaminen studiossa on työläämpää kuin nämä yksiväriset ja ulkona on hankalampaa valojen kanssa. Mutta tätä hommaa pitää ehdottomasti kehittää eteenpäin!
emerik kirjoitti:Teknisesti todella hyvää jälkeä jälleen Villeltä.
Kiitti! Tähän aina pyritään :)
Maffer kirjoitti:Khyll! Taattua Ville-laatua mitä on tottunut näkemään. Jos Ville eksyy joskus pääkaupunkiseudulle, niin otapa yhteyttä jos kiinnostaa kuvata vähän oudoimmissa paikoissa :p
Tänks! Pidän tämän homman mielessä sillä kyllä sinne tulee sillon tällöin eksyttyä :)
puuhapete
Viestit: 3589
Liittynyt: Tammi 27, 2005 8 : 24

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

Tällainen ajatus itellä....

Tässä on vähän niinkuin kaksi ulottuvuutta. Toisaalta kuvat on teknisesti loistavia ja palvelee varmasti kuvattavia jos he rakentavat omaa malli-portfoliota. MUTTA toisaalta jos ajatellaan sun "valokuvaajan portfoliota" niin nää alkaa toistaa liikaa itseään.

Ymmärsitkö mitä ajan takaa?
*Valokuvaeversti Suur-Sawon valokuvamarsalkka Spegen armollisella ylennyksellä*

www.hvahamaa.com
poweri
Viestit: 407
Liittynyt: Helmi 03, 2008 11 : 57
Viesti:

Viesti Kirjoittaja poweri »

Kasvokuvat ovat ihan Ville, tykkäsin
kuka ampus? Who's shooting?



6D&EosM|EF 100 IS L F2,8|EF 16-35 F4 IS|EF 24-105 L|EF 50/1.4|EF 70-200 2,8 L II |HELIOS|EF Extender X2 III|EX 580 II|EX 430 II|YN 560|YashicaFX-D|Yashica FX-3|Benro|Mannfrotto|Sirui|And a bunch of other sh*t....
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

puuhapete kirjoitti:Tällainen ajatus itellä....

Tässä on vähän niinkuin kaksi ulottuvuutta. Toisaalta kuvat on teknisesti loistavia ja palvelee varmasti kuvattavia jos he rakentavat omaa malli-portfoliota. MUTTA toisaalta jos ajatellaan sun "valokuvaajan portfoliota" niin nää alkaa toistaa liikaa itseään.

Ymmärsitkö mitä ajan takaa?
Totta. Kyllähän nämä tämän tyyliset tekee mun pofosta huomattavasti *sensuroitu*. Toisaalta näitä skarppeja beauty-kuvia mulla ei ihan hirveää määrää ole, mutta jotain saman henkistä kuitenkin.

Toisaalta, portfolio pitää täyttää sellaisilla kuvilla joita tykkää tehdä ja näistä pidän.

Tässä kyseisessä setissä ajatuksena oli testata ensimmäistä kertaa hankkimaani D750-runkoa studio-olosuhteissa ja siihen mukavana lisänä tuli toi E-M5:n rinnalle asettaminen.

Kuvasin Kristiinan kanssa ensimmäistä kertaa ja halusin myös kokeilla miten meillä sujuu yhteispeli ennen kuin rupean säätämään jotain isompaa tuotantoa.
poweri kirjoitti:Kasvokuvat ovat ihan Ville, tykkäsin
Kiitti :)
BasicDude
Viestit: 252
Liittynyt: Loka 09, 2005 17 : 03

Viesti Kirjoittaja BasicDude »

Dynamiikkaperustelu on mielenkiintoisempi. Voisitko kertoa jotenkin koittaa vähän tarkentaa tätä. Eli miten tuo dynamiikan loppuminen näkyy? Minun silmään toi näyttää aika samalta mutta en ehkä osaa katsoa oikein.



Eli salamavalojen puhkipolttamista ( ei ehkä ihan täysin puhki ) kohdista näkee. Jotenkin lisäksi noi kirkkaammat kohdat näyttää Nikonilla otetuilta paremmilta. Mutta siis erittäin tyylikkäitä kuvia.
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

BasicDude kirjoitti:
Dynamiikkaperustelu on mielenkiintoisempi. Voisitko kertoa jotenkin koittaa vähän tarkentaa tätä. Eli miten tuo dynamiikan loppuminen näkyy? Minun silmään toi näyttää aika samalta mutta en ehkä osaa katsoa oikein.
Eli salamavalojen puhkipolttamista ( ei ehkä ihan täysin puhki ) kohdista näkee. Jotenkin lisäksi noi kirkkaammat kohdat näyttää Nikonilla otetuilta paremmilta. Mutta siis erittäin tyylikkäitä kuvia.
Kiitti! :)

Ensimmäinen on tosiaan E-M5:llä otettu mutta minä en huomaa eroa kirkkaissa kohdissa. Tai se ero mikä siellä on menee minusta ennemminkin käytettyjen valonmuokkainten piikkiin. Ensimmäinen kuva on ETTR-valotettu ja valotusta on jälkikäsittelyssä laskettu aukon verran.
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Nähtiin aurinkoa pari viikkoa sitten Annin kanssa. Valo vaihtui todella nopeasti joten tuloksena saatiin todella monenlaista kuvaa. Tässä kaksi ekaa

#60
Kuva
Boho Beauty by Ville Kotimaki, on Flickr

#61
Kuva
Flow of Summer by Ville Kotimaki, on Flickr

#60 on kuvattu ilman salamavehkeitä. Heijastin toisessa kädessä ja toisessa kamera :) Onnistui aika kivasti vaikka itse sanonkin!

#61 taas on mulle melko kokeellista settiä. Yleensä tulee tehtyä kaikkea melko staattista niin nyt heiluttiin kunnolla. Kuva ei o terävä mutta tykkään siitä silti :)

Hyvää juhannusta kaikille!

Vilkaisulaskuri: 8487

Muoks. Kuvan #61 kohinaa vähennetty.

Muoks.II Anni on meikkitaiteilija ja duuneja voi käydä vilkaisemassa täältä: http://instagram.com/annijaamuah/
Viimeksi muokannut Ville^K, Kesä 23, 2015 17 : 48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
loratsu
Viestit: 804
Liittynyt: Elo 30, 2010 20 : 20
Viesti:

Viesti Kirjoittaja loratsu »

Kuva #60 on kyll hyvä! Kolahti, peukku!
alsalus
Viestit: 1421
Liittynyt: Elo 17, 2009 13 : 50

Viesti Kirjoittaja alsalus »

#60 on hieno, tosi taitavasti kuvattu ja malliin on hyvä suhde. Eronimaista matskua. Huulissa näkyy huulipunan raja vähän omituisesti - mutta ei oo maailman vakavin juttu.

Kakkonen kohisee aika pahasti, rajaus ei myöskään ole ihan nappi ja tuntuu että ajotuksenkin suhteen sarjakuvapurskeen seuraava tai sitä seuraava voisivat olla parempia. Hiukset eivät ole erityisen edustavat liikkeessä. Kasvot toki hyvässä mallissa tässäkin kuvassa. Rajauksn ottaisin ehkä vähän väljempänä myös.
Maffer
Viestit: 21493
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Mulle tulee mieleen Sormusten Herra -elokuvat tuosta nro 60. -kuvasta. Vähän niinkuin blondi Liv Tyler. Diggaan kuvasta siis.
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

loratsu kirjoitti:Kuva #60 on kyll hyvä! Kolahti, peukku!
Kiitti! Mukava että toimii :)
alsalus kirjoitti:#60 on hieno, tosi taitavasti kuvattu ja malliin on hyvä suhde. Eronimaista matskua. Huulissa näkyy huulipunan raja vähän omituisesti - mutta ei oo maailman vakavin juttu.

Kakkonen kohisee aika pahasti, rajaus ei myöskään ole ihan nappi ja tuntuu että ajotuksenkin suhteen sarjakuvapurskeen seuraava tai sitä seuraava voisivat olla parempia. Hiukset eivät ole erityisen edustavat liikkeessä. Kasvot toki hyvässä mallissa tässäkin kuvassa. Rajauksn ottaisin ehkä vähän väljempänä myös.
Kiitos palautteesta. Joo kyllä tuo #60 on yks hienoimmista laakeista aikoihin mikä mun kameraan on tallentunu :) Vähän kyllä kuvausvaiheessa huoletti kun tosiaan kuvattu f/2 ja kamerasta vaan yhdellä kädellä kiinni samalla kun itse heijastin reflalla lisää valoa kasvoille :) Huulten rajasta oot aivan oikeassa...en huomannut aiemmin. Tuon voisi ehkä fiksata.

Vähensin kakkosen kohinaa koska olin lisännyt sen Lightroomilla jälkikäteen. Harmittaa kun jäi fokus vähän eteen ja koitin tehdä tohon vähän temppuja millä vois peittää sitä teknistä kämmiä kun muuten tykkäsin kuvasta. Tarkennus on etummaisessa olkapäässä. Blurrasin kuvaa jälkikäteen jotta tarkennuksen paikka ei näkyisi niin helposti. Mä tykkään hiuksista varsinkin kun niiden latvat värjäytyvät kivasti auringonvalolla. Valitsin tämän ruudun koska kasvot olivat kaikkein edustavimmat kyseisestä sarjasta.
Maffer kirjoitti:Mulle tulee mieleen Sormusten Herra -elokuvat tuosta nro 60. -kuvasta. Vähän niinkuin blondi Liv Tyler. Diggaan kuvasta siis.
Tällainen mielikuva on oikein kiva :) Kiitti!
Vastaa Viestiin