"Tuli tammi vastahansa, ympäri yheksän syltä."

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

"Tuli tammi vastahansa, ympäri yheksän syltä."

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Paavolan Tammi.

Tajuttoman vaikea kuvattava minun taidoilleni. En oikein tajua miksi, mutta sävyjen ja kirkkauserojen kanssa painin oikein kunnolla. En ole vieläkään tyytyväinen, mutta vaikka kuva on heikko niin puu on komea, jotta laitetaan jakoon.

Kuva
Paavolan Tammi - An Old Oak Tree
by ImaginaryTime, on Flickr

Edit: Korjattu linssiprofiililla.

Toinen versio Muntin kommentteja ajatellen ja Mafferin versiota tarkastellen. Paremmat sävyt, ainakin näin klo 1:40 silmät ristissä katsoen.

Kuva
Paavolan Tammi - An Old Oak Tree (edit 2)
by ImaginaryTime, on Flickr
Viimeksi muokannut Kryptos, Loka 03, 2014 11 : 57. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Sapere aude.
---
flickr
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

Isommasta kuvasta (linkin kautta) näkee hyvin, miten samyangin turkoosi värivirhe paistaa läpi. Samyang tapaa korostaa taivaalta varjokohtiin tulevaa sinistä (UV)valoa jotenkin perin oudosti ja tuo on siis tämän merkin luonteenpiirre. Samoin vihreä on vain yksinkertaisesti ruman värinen.
Mitä tulee itse puuhun, niin tällaisia jättejä ei saa irti taustasta kuin kuvaamalla ne silloin, kun valo paistaa itse puuhun, mutta ei taustaan. Joskus se on vain muutama minuutti päivästä, mutta lopputulos on silloin odottamisen arvoinen.

..
Maffer
Viestit: 21610
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Paitsi että, tuonne ei valo paista. Ei yhtenäkään hetkeä päivästä jos ei lueta jotain pään päältä porottavaa keskipäivän aurinkoa. Lehtien lähdön jälkeen tilanne saattaa hieman muuttua.

Kuva

Livenä itse puu loksauttaa montun auki...

Sieni-aitta puun takana:

Kuva
Viimeksi muokannut Maffer, Syys 20, 2014 1 : 43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Ruuvasin vähän sävyjä ja liitin toisen version alkuperäiseen viestiin. Mafferin kuva samasta paikasta oli sävyiltään selvästi parempi.

Tämä ei ollut minulle yllätys.

(Oppia ikä kaikki.)
Sapere aude.
---
flickr
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Maffer kirjoitti:Sieni-aitta puun takana:
Kuva
Tästä tuli todella mainio!

Tässäkin värit, sävyt ja terävyys ovat aivan omaa luokkaansa verrattuna Sammyyni.
Sapere aude.
---
flickr
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

Pitääkö varjoja availla miten reilusti? Sekin vaikuttaa just tuohon varjopuolen väriin. Kennokin vaikuttaa aika paljon, jos shadows säädintä käännellään.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Ei niin paljon, että sen pitäisi näkyä erityisesti sävyissä. Runkona EOS 6D. Teen tästä vielä uuden version alusta lähtien ja ihmettelen. Opettavainen kuva minulle.
Sapere aude.
---
flickr
Vastaa Viestiin