Tamron 15-30/2.8 VC USD

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

paaton kirjoitti:
Munt kirjoitti: Katsotaan nyt ensin miten tämä Tamron kestää vastavaloa ja millaiset värit ja kontrasti on. Sitten voidaan suositella yhtä sun toista. Sitä vaan halusin kertoa, että 21mm zeissillä tulee epäterävää jälkeä käsivaralta (1/50-1/100), koska tuo on niin terävä laajis. Se pienikin tärähdys näkyy, jos kuvaa aukoilla, joilla objektiivin terävyys on suurimmillaan ja käyttää sellaista runkoa, joka pystyy sitä terävyyttä toistamaan. Peruscanonilla tai jollain Sigman pullonpohjalla ei ole juuri väliä, vaikka kuvatessa vähän heiluisikin... ;)

..
Noin ajattelinkin. Jos vakaajan ero olisi /60 vs /20, niin se on jo aika ratkaiseva f/2.8 pimeydessä.
Minä taas tarkoitin, että ilmeisesti se muutaman aukon etu, mikä vakaajan kanssa on saavutettavissa, toteutuu paremmin telekuvaamisessa käytetyillä ajoilla. Tähän tulokseen olen tullut.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

nomad kirjoitti: Minä taas tarkoitin, että ilmeisesti se muutaman aukon etu, mikä vakaajan kanssa on saavutettavissa, toteutuu paremmin telekuvaamisessa käytetyillä ajoilla. Tähän tulokseen olen tullut.
No jos vakaajalla saat /20 skarppia ja ilman /80, niin eikös se ole kaksi aukkoa? Reson kasvu taitaa tehdä vakaajan hyödylliseksi laajiksillakin.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

paaton kirjoitti:
nomad kirjoitti: Minä taas tarkoitin, että ilmeisesti se muutaman aukon etu, mikä vakaajan kanssa on saavutettavissa, toteutuu paremmin telekuvaamisessa käytetyillä ajoilla. Tähän tulokseen olen tullut.
No jos vakaajalla saat /20 skarppia ja ilman /80, niin eikös se ole kaksi aukkoa? Reson kasvu taitaa tehdä vakaajan hyödylliseksi laajiksillakin.
Laajiksen tapauksessa tilanne on kuitenkin se, että ilman vakaajaa saa skarppia 1/50 sek ajalla, mutta 1/20 sek menee sinne "journalistisen" tarkkuuden piiriin, oli vakaajaa tai ei. Tuo on 16-35mm VR:n toimintaan perustuva arvioni.

Videokuvaajat tietysti arvostavat vakaajaa enemmän.
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

nomad kirjoitti:Minä taas tarkoitin, että ilmeisesti se muutaman aukon etu, mikä vakaajan kanssa on saavutettavissa, toteutuu paremmin telekuvaamisessa käytetyillä ajoilla. Tähän tulokseen olen tullut.
Jos kuvaa suorilta jaloilta, niin tämän ymmärtää ja telellä kuvataan aika paljon kauas, jolloin ei tarvitse vääntäytyä mutkalle, kuten laajiksella kuvakulmaa hakiessa usein pitää tehdä. Laajiskuvissa se etuala kuitenkin tekee usein sen kuvan. Ja ne kuvausasennot, jolla sitä etualaa sovitetaan taustaan on.. no ne on suoraan jostain canonistin kamasutrasta. Siitä on tukevuus melko kaukana...

..
JPQ
Viestit: 6412
Liittynyt: Huhti 03, 2004 19 : 15
Paikkakunta: Viiala

Viesti Kirjoittaja JPQ »

Ja sitä paitsi nykyään pakko kilpailla objektiivien ominaisuuksilla kun joku aina luulee löytävänsä käyttöä laajiksen lisämillille,tai hieman paremmalle valovoimalle tai millä muulle tahansa numeerisesti mittavalle objektiivin ominaisuudelle paitsi ehkä tuettujen kameramerkkien määrälle jopa painolle.(jotkut eivät pidä liian keveistä yms).
T-K
Viestit: 187
Liittynyt: Maalis 14, 2014 17 : 01

Viesti Kirjoittaja T-K »

tonskulus
Viestit: 3426
Liittynyt: Marras 29, 2006 17 : 00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Tämäpä voisi olla oivallinen laajiszoomi aps-h kennolle. Ehdottomasti harkintaan laitettava.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
Nikkor
Viestit: 465
Liittynyt: Tammi 14, 2008 18 : 47

Viesti Kirjoittaja Nikkor »

Nikkor
Viestit: 465
Liittynyt: Tammi 14, 2008 18 : 47

Viesti Kirjoittaja Nikkor »

Tamronin suorituskyky näyttää edellisen linkin MTF-käyrien perusteella melko hyvältä?

Tässä Nikonin 14-24mm käyrät (sivun alhaalla).

http://imaging.nikon.com/lineup/lens/zo ... 24mmf_28g/
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

Nikonin 14-24 millisellä olen ottanut enimmät kuvani 14mm asennossa. Tamron tarjoaa 15 milliä, mikä ei ole etu vaikka se muuten onkin zoomialueeltaan laajempi. Tamronissa olisi vakaaja, mutta siitä lienee stillien kuvaamisessa aika vähän hyötyä. Sensijaan jos Tamron osoittaa hyviä ominaisuuksia vastavalossa, niin sitä moni voisikin arvostaa, Nikkori haamuilee aika herkästi.
VilhoM
Viestit: 99
Liittynyt: Kesä 20, 2013 21 : 15
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VilhoM »

Varsin mielenkiintoiselta tötteröltä näyttää, jos kuvanlaatu on lähellä 14mm Samyangia niin saattaapa ryökäle mennä vaihtoon. Kwanonin 16-35mm f/4 IS on toinen vaihtoehto, mutta itse tarvitsen valovoimaa kun sellainen yökyöpeli olen.

Täysikokoisia testikuvia odotellessa...

-V
6D, 1D3 ja läjä lasitavaraa.
www.villemiettinen.kuvat.fi
murmelt
Viestit: 801
Liittynyt: Marras 02, 2005 23 : 48

Viesti Kirjoittaja murmelt »

Toimitukset alkaneet Japanissa jouluna ja ohjehinta 140,000 jeniä, ennen veroja.
https://www.tamron.co.jp/lineup/a012/index.html

Uusin Silkypix tukee.
http://www.tamron.com/en/download/silkypix/
murmelt
Viestit: 801
Liittynyt: Marras 02, 2005 23 : 48

Viesti Kirjoittaja murmelt »

PAP
Viestit: 1768
Liittynyt: Tammi 09, 2003 20 : 10
Paikkakunta: Sovjet Finlandija

Viesti Kirjoittaja PAP »

Onkohan vakaaja yhtä "vikkelä" kun 24-70 VC:ssä ?
murmelt
Viestit: 801
Liittynyt: Marras 02, 2005 23 : 48

Viesti Kirjoittaja murmelt »

PAP kirjoitti:Onkohan vakaaja yhtä "vikkelä" kun 24-70 VC:ssä ?
Varmaan enemmän 70-200 VC:n tasoa.
jyrbba
Viestit: 757
Liittynyt: Maalis 03, 2011 13 : 12
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jyrbba »

1135e (2.2 asti) ennakkotilaushinta, privalla saa lisäinffoa jos napostelee moinen. Tukkurilla näyttäis et tulisi heti helmikuun alkuun, tosin en oikein luota siihen :)

edit: varmisteltu että ensimmäisessä erässä, joka tulee helmikuun puoleen väliin, olisi vielä tilaa.
http://www.fotomonza.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Force75
Viestit: 343
Liittynyt: Tammi 19, 2011 20 : 48
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Force75 »

Tuollakin tuota on jo ennakkotilattavana:
https://www.topshot.fi/product/9899/tam ... iivi-nikon

Kovasti tuo kyllä kiinnostaa mutta hinta on "hieman" suolainen. Laajiksella kun ei aina ole niin kovasti käyttöä mutta kivahan sellainen on olla olemassa niitä kertoja varten kun sitä tartteekin.

Saisi olla tuostakin eri versiot, vakaajalla ja ilman jotta voisi ostaa sen halvemman mallin niin halutessaan...
D810 & D5300
(ex. 450D,600D,7D,5D2,5D3,M)
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

Resoluution kasvun tulee huomamaan jatkossa optiikan hinnassa aika suoraan, tai sitten se kate on otettava jatkossa muualta, kuten nikoni on näyttänyt 1.8g sarjan kanssa.
mappe
Viestit: 1104
Liittynyt: Heinä 15, 2003 16 : 08
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mappe »

Force75 kirjoitti:Tuollakin tuota on jo ennakkotilattavana:
https://www.topshot.fi/product/9899/tam ... iivi-nikon

Kovasti tuo kyllä kiinnostaa mutta hinta on "hieman" suolainen. Laajiksella kun ei aina ole niin kovasti käyttöä mutta kivahan sellainen on olla olemassa niitä kertoja varten kun sitä tartteekin.

Saisi olla tuostakin eri versiot, vakaajalla ja ilman jotta voisi ostaa sen halvemman mallin niin halutessaan...
Onko tuo nyt niin kallis. Halvempi kuin vastaajat vakaajattomat Canikonit.
Dailunch
Viestit: 448
Liittynyt: Kesä 02, 2013 19 : 34

Viesti Kirjoittaja Dailunch »

Vastaa Viestiin