laserpelto

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
janne.
Viestit: 2456
Liittynyt: Maalis 01, 2009 21 : 16
Paikkakunta: Suur-Sawo

laserpelto

Viesti Kirjoittaja janne. »

Pilvet pilasi tähtikuvausreissun joten piti keksiä jotain muuta.

Kuva
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Rockford
Viestit: 7275
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Jos toi on valomaalaus laserosoittimella tms. pistemäisellä laserilla niin tosi hienosti kyllä toimii. Itse oisin kokeillut säätää taustaa reilusti kylmempisävyiseksi.

Joskus olen miettinytkin, että saiskohan jostain kohtuuhintaan jonkinlaisen skannaavan laserin mitä vois käyttää maisemakuvauksessa? Telkussa näyttivät taannoin ohjelmaa jossa joku heppu teki skannaavalla laserilla projisoituja animaatioita joita sitten esitti jossain yleisölle.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Mielenkiintoinen kokeilu. Tuolle voisi kokeilla jotakin radikaalimpaakin käsittelyä. MV-spektrissä tai osittaisvärinä, esimerkiksi.
Sapere aude.
---
flickr
janne.
Viestit: 2456
Liittynyt: Maalis 01, 2009 21 : 16
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja janne. »

Rockford kirjoitti:Jos toi on valomaalaus laserosoittimella tms. pistemäisellä laserilla niin tosi hienosti kyllä toimii. Itse oisin kokeillut säätää taustaa reilusti kylmempisävyiseksi.
Juu laserihan se.

Tuossa vielä toinen kokeilu laajemalla lasilla:

Kuva

Tuo osaväritys on smemoinen klisee josta olen vannonut pysyväni kaukana. Koitin kyllä sitäkin photarissa eikä se oikeastaan huonolta näyttänyt.
Gold member of Sigma 14mm f/1.8 & 100-300mm f/4 fun club.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

janne. kirjoitti: Tuo osaväritys on smemoinen klisee josta olen vannonut pysyväni kaukana. Koitin kyllä sitäkin photarissa eikä se oikeastaan huonolta näyttänyt.
Kliseenhän mistä tahansa tekniikasta tekee laiska toteutus, ei itse tekniikka. Sopivassa tilanteessa sopivaan näkemykseen yhdistettynä kliseekin voi muuttua kiinnostavaksi. Tässä kuvassa oli sopivaa kokeilunhalua ja näkemystä takana, siksi tuumin että se voisi vaikka toimiakin.

Kiinnostava on tuo toinenkin kuva, jopa parempi kuin ensimmäinen.
Sapere aude.
---
flickr
iikkoo
Viestit: 636
Liittynyt: Heinä 01, 2008 15 : 12

Viesti Kirjoittaja iikkoo »

Kryptos kirjoitti:....Kiinnostava on tuo toinenkin kuva, jopa parempi kuin ensimmäinen.
Samaa mieltä, hieno.
Maffer
Viestit: 21496
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Mie oisin jättäny tokaan kuvaan ekan punaiset sävyt laserin spotteihin, taivas on paljon parempi muutoin. Ihan hemmetin hyvä idea joka tapauksessa ja aloin jo etsiskelemään sopivaa laaseria :D
IGOR90
Viestit: 551
Liittynyt: Marras 29, 2009 20 : 16

Viesti Kirjoittaja IGOR90 »

Inspiroiva idea, kiitän tästä ilosta! Niin ja toki hyvä toteutus :)
Vastaa Viestiin