Rippikuva

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
lippoma
Viestit: 516
Liittynyt: Tammi 12, 2003 19 : 26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Rippikuva

Viesti Kirjoittaja lippoma »

Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
onninpoika
Viestit: 1422
Liittynyt: Helmi 26, 2004 13 : 34
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja onninpoika »

Hemmetin hyvä!
JKyytinen
Viestit: 1584
Liittynyt: Joulu 21, 2013 19 : 03
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Minua häiritsee pään ympärillä näkyvät vaaleat HDR-jäljet.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
lippoma
Viestit: 516
Liittynyt: Tammi 12, 2003 19 : 26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Rippikuva

Viesti Kirjoittaja lippoma »


Kuva on otettu noin klo 18 auringon paisteessa, aurinko Lassen takana. Varjon puolen valaisin salamoilla. Linssinä Canon ef 50/1.4 edessä suodin ja polarisaatio.
lippoma
Viestit: 516
Liittynyt: Tammi 12, 2003 19 : 26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Rippikuva

Viesti Kirjoittaja lippoma »

lippoma kirjoitti:

Kuva on otettu noin klo 18 auringon paisteessa, aurinko Lassen takana. Varjon puolen valaisin salamoilla. Linssinä Canon ef 50/1.4 edessä suodin ja polarisaatio.
Tässä vielä toinen lähikuva:
http://www.kuvagalleria.net/aanayte/IMG_2982.JPG
jiihaa2
Viestit: 909
Liittynyt: Marras 22, 2011 11 : 25

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

Hitto tuossa ekassa on ideaa. Tausta on tuikitavallinen katunäkymä, tolppa, piuhat, pyörätietä ja jopa koiranulkoiluttaja. Keskellä nuori kaveri joka on valaistu kuin rockstara! Lätäkön käyttö heijastuksineen oikein hyvä. Loistava kuva siksi että tekee kohteestaan arkisessa ympäristössä tähden.
Rockford
Viestit: 7276
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

jiihaa2 kirjoitti:Lätäkön käyttö heijastuksineen oikein hyvä. Loistava kuva siksi että tekee kohteestaan arkisessa ympäristössä tähden.
Samaa mieltä tästä. Ehkä hitunen lisää valoa salamalla niin olis todella hyvä.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

Rockford kirjoitti:
jiihaa2 kirjoitti:Lätäkön käyttö heijastuksineen oikein hyvä. Loistava kuva siksi että tekee kohteestaan arkisessa ympäristössä tähden.
Samaa mieltä tästä. Ehkä hitunen lisää valoa salamalla niin olis todella hyvä.
Ajattelin aivan samaa.

Sinänsä hauska ja cool kuva. Mutta koska kyseessä on kumminkin muodollinen potretti niin taustan sähkölangat ovat jonkunmoinen kardinaalimoka. Lisäksi vaikka kuva teknisesti ottaen onkin suorassa, niin on se kuitenkin visuaalisessa mielessä epätasapainossa vasemmalle.
lippoma
Viestit: 516
Liittynyt: Tammi 12, 2003 19 : 26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lippoma »

jiihaa2 kirjoitti:Hitto tuossa ekassa on ideaa. Tausta on tuikitavallinen katunäkymä, tolppa, piuhat, pyörätietä ja jopa koiranulkoiluttaja. Keskellä nuori kaveri joka on valaistu kuin rockstara! Lätäkön käyttö heijastuksineen oikein hyvä. Loistava kuva siksi että tekee kohteestaan arkisessa ympäristössä tähden.
Juu, tässä oli juuri ideana että tehdään rippikuva joka ei ole standardi kamaa. Lasse soittaa pianoa, tanssii Isac Elliotin keikoilla joten halusin rippikuvasta jotain räväkkää. Ja tosiaan rakastan sitä että aivan arkinen näkymä vesisateen jälkeen muuttuu jännitäväksi taustaksi, kohoaa arjen yläpuolelle ja se saadaan aikaan valoilla... valosta se kaikki on kiinni. Opin valoista paljon viime kesänä Firenzen, Cortonan ja Montepulcianon auringon alla. Etenkin Uffizin gallerian hollantilaiset työt ja Sandro Botticellin Venus tietysti. Mieleeni on jäänyt se kuinka hollantilaiset 1500 luvun maalarit selvästi alivalottivat teoksiaan, minä olin koko ajan aikeissa nostaa valoja paripykälää, mutta eihän se niin mee! Tyylirikkoutuu jos valot nostetaan aina "normaaliksi". Ja tässkin valokuvassa halusin liikkua pimeän rajamailla ja pimeässäkin. Tää ei ole "muodollinen potretti" mitä se sitten tarkoittaakaan. Tämä on minun havittelemani näkemys pojastani tuona päivänä sateen jälkeen.. Ja tällaista jälkeä saa kun mittaa valotuksen taivaalta ja salamalla valaisee kohteen. Siihen vielä lisäksi suotimia ja kuvakulmaa niin siinä se on!
lippoma
Viestit: 516
Liittynyt: Tammi 12, 2003 19 : 26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lippoma »

lippoma kirjoitti:
jiihaa2 kirjoitti:Hitto tuossa ekassa on ideaa. Tausta on tuikitavallinen katunäkymä, tolppa, piuhat, pyörätietä ja jopa koiranulkoiluttaja. Keskellä nuori kaveri joka on valaistu kuin rockstara! Lätäkön käyttö heijastuksineen oikein hyvä. Loistava kuva siksi että tekee kohteestaan arkisessa ympäristössä tähden.
Juu, tässä oli juuri ideana että tehdään rippikuva joka ei ole standardi kamaa. Lasse soittaa pianoa, tanssii Isac Elliotin keikoilla joten halusin rippikuvasta jotain räväkkää. Ja tosiaan rakastan sitä että aivan arkinen näkymä vesisateen jälkeen muuttuu jännitäväksi taustaksi, kohoaa arjen yläpuolelle ja se saadaan aikaan valoilla... valosta se kaikki on kiinni. Opin valoista paljon viime kesänä Firenzen, Cortonan ja Montepulcianon auringon alla. Etenkin Uffizin gallerian hollantilaiset työt ja Sandro Botticellin Venus tietysti. Mieleeni on jäänyt se kuinka hollantilaiset 1500 luvun maalarit selvästi alivalottivat teoksiaan, minä olin koko ajan aikeissa nostaa valoja paripykälää, mutta eihän se niin mee! Tyylirikkoutuu jos valot nostetaan aina "normaaliksi". Ja tässkin valokuvassa halusin liikkua pimeän rajamailla ja pimeässäkin. Tää ei ole "muodollinen potretti" mitä se sitten tarkoittaakaan. Tämä on minun havittelemani näkemys pojastani tuona päivänä sateen jälkeen.. Ja tällaista jälkeä saa kun mittaa valotuksen taivaalta ja salamalla valaisee kohteen. Siihen vielä lisäksi suotimia ja kuvakulmaa niin siinä se on!
Ai niin ja nuo piuhat, nehän on ihan kuin nuottiviivasto..
kapa21
Viestit: 582
Liittynyt: Tammi 25, 2012 13 : 17

Viesti Kirjoittaja kapa21 »

[/quote] Ai niin ja nuo piuhat, nehän on ihan kuin nuottiviivasto..[/quote]

Ei muuta kuin PShoppaat tuonne langoille linnuista nuotit Elliotin hitistä.;)

Mielenkiintoinen kuva ja herran taustaan sopiva. En tiedä onko näyttö vai mikä, mutta kasvot näyttävät jotenkin muovisilta. Vai onko se kontrasti tuohon soraan, joka on tuiki terävä ja kasvot vaikuttavat epäteräviltä? Muuten kyllä tykään ideasta ja toteutuksesta kovasti.
lippoma
Viestit: 516
Liittynyt: Tammi 12, 2003 19 : 26
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Rippikuva

Viesti Kirjoittaja lippoma »

Sen verran vielä salamalla kuvaamisesta, että ollessani keikalla kuvaamassa yritystilaisuudessa salaman kanssa, niin yksi vieraista tuli sanomaan, että "Mä kyllä kuvaan ilman salamaa aina koska kuvaan taidekuvia", wtf!, ajattelin tällaisia juttujako jengi kelaa, taidetta kun kuvaa ilman salamaa!!! Ei oo totta, mitä kummaa...
Viimeksi muokannut lippoma, Elo 28, 2014 7 : 27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
puuhapete
Viestit: 3591
Liittynyt: Tammi 27, 2005 8 : 24

Viesti Kirjoittaja puuhapete »

Mun mielestä erittäin onnistunut salaman ja vallitsevan valon suhde. Jos salaman tehoa tuosta nostaisi niin homma menisi keinotekoisemman näköiseksi.
*Valokuvaeversti Suur-Sawon valokuvamarsalkka Spegen armollisella ylennyksellä*

www.hvahamaa.com
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

JKyytinen kirjoitti:Minua häiritsee pään ympärillä näkyvät vaaleat HDR-jäljet.
+1

Tummuus ei haittaa mutta valokehä haittaa. Lisäksi laittaisin kuvanpakkausta vähän pienemmälleen. Nyt menee vähän muhjuksi.
Vastaa Viestiin