Promokuva

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Sambu
Viestit: 1444
Liittynyt: Heinä 14, 2010 19 : 52

Promokuva

Viesti Kirjoittaja Sambu »

Moi,

tämmöstä tänään. Saisko palautetta?
Ja jos kiinnostaa lukea taustaa tästä kuvauksesta, niin kirjottelin blogipostauksen tästä. :) Linkki: http://rndmphoto.wordpress.com/

Klikkaamalla isompaan (500px).
Kuva
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Dailunch
Viestit: 448
Liittynyt: Kesä 02, 2013 19 : 34

Viesti Kirjoittaja Dailunch »

Vaikka tässä onkin ollut tarkoituksena dramaattinen valaisu, niin mielestäni vasen puoli kasvoista on mennyt liian tukkoon ja samoiten pää luo suuren varjon. Heijastimella pienikin valonpilke vasemmalle puolelle tekisi tästä minun silmääni paremman.

Muuten tykkään valaisusta, sommittelusta ja onnistuneesta käsittelystä.

Tämä taitaa olla yhdellä valolla otettu?
Sambu
Viestit: 1444
Liittynyt: Heinä 14, 2010 19 : 52

Viesti Kirjoittaja Sambu »

Dailunch kirjoitti:Vaikka tässä onkin ollut tarkoituksena dramaattinen valaisu, niin mielestäni vasen puoli kasvoista on mennyt liian tukkoon ja samoiten pää luo suuren varjon. Heijastimella pienikin valonpilke vasemmalle puolelle tekisi tästä minun silmääni paremman.

Muuten tykkään valaisusta, sommittelusta ja onnistuneesta käsittelystä.

Tämä taitaa olla yhdellä valolla otettu?
Hyvä huomio kiitos! Samaa mieltä, mennyt liian tukkoon tuo varjopuoli.
Mutta toisaalta se näyttää ihan hyvältäkin. Muttasiis ymmärrän pointtis. :)
Kiitos! Kyllä 150cm heijastava varjo puoliks kiinni (ois voinut olla enemmän auki niin ois levinnyt enemmän varjopuolelle valo!).
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Kuva on hyvä ja blogitekstikin ihan jees.

Komppaan edellistä kommenttia varjopuolen tummuudesta. Luulen että paras tapa vaalentaa varjoja olisi kameran suunnasta ammuttava täytesalama. Jotkut käyttää rengassalamaa, mutta itse olen sen verran onnekas että paikallisen opiskelijaseuran studiolla on noin 1.5m octa minkä voi laittaa surutta kuvaajan taakse ja silti tulee nätisti filliä :) Varjon avaaminen luultavasti vain pehmentää valon ja varjon rajaa.

En tiedä olisko toi mallin oikea käsi parempi jos peukalo olis taskussa ja muut sormet ulkopuolella. Vähän rennompi ehkä? Toinen minkä huomasin omalla ruudulla, niin toi taustan värigradientti menee vähän oudosti suhnuksi jpg-pakkauksen vuoksi. Ootko kloonaillut taustaa uusiksi joiltain osin? Kloonausvirheet saa näkyviin kätevästi kun pistää fotarissa levels-säätötason ja ruuvaa sillä sopivasti sävyjä.
Sambu
Viestit: 1444
Liittynyt: Heinä 14, 2010 19 : 52

Viesti Kirjoittaja Sambu »

Ville^K kirjoitti:Kuva on hyvä ja blogitekstikin ihan jees.

Komppaan edellistä kommenttia varjopuolen tummuudesta. Luulen että paras tapa vaalentaa varjoja olisi kameran suunnasta ammuttava täytesalama. Jotkut käyttää rengassalamaa, mutta itse olen sen verran onnekas että paikallisen opiskelijaseuran studiolla on noin 1.5m octa minkä voi laittaa surutta kuvaajan taakse ja silti tulee nätisti filliä :) Varjon avaaminen luultavasti vain pehmentää valon ja varjon rajaa.

En tiedä olisko toi mallin oikea käsi parempi jos peukalo olis taskussa ja muut sormet ulkopuolella. Vähän rennompi ehkä? Toinen minkä huomasin omalla ruudulla, niin toi taustan värigradientti menee vähän oudosti suhnuksi jpg-pakkauksen vuoksi. Ootko kloonaillut taustaa uusiksi joiltain osin? Kloonausvirheet saa näkyviin kätevästi kun pistää fotarissa levels-säätötason ja ruuvaa sillä sopivasti sävyjä.
Kiitos! Joo blogin pitäminen on mulle suht uus juttu, koitan kovasti reenailla tota kirjottamista.. :p
Mulla ois kyllä 120cm octa, pitää kokeilla ens kerralla. Kuvittelis vaan että täyttää ihan överisti liikaa? :o
Ja totta muuten toi valon & varjon rajan pehmeneminen. Vaikka uskosin, että tossa tilanteessa valo olis kiertänyt enemmä varjopuolelle myöskin, ei paljoo, mut vähän.
Mun mielestä käsi sopii tollai taskuun, haettiin semmost vähän aggressiivista, hyökkäävää lookkia kuviin.
Joooo haha, toi tasutapaperi on ihan roskiskamaa, kloonailin aika ronskisti, kun tiesin että kuva tulee pyöriin vaan netissä eikä normijamppa välttis sitä huomaa..

Hyvä kommentti, tänks! :)
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Sambu kirjoitti: Mulla ois kyllä 120cm octa, pitää kokeilla ens kerralla. Kuvittelis vaan että täyttää ihan överisti liikaa? :o
Laita päävaloon enempi tehoa ja reikää pienemmälleen jos meinaa fillata liikaa minimiteholla.
Sambu
Viestit: 1444
Liittynyt: Heinä 14, 2010 19 : 52

Viesti Kirjoittaja Sambu »

Ville^K kirjoitti:
Sambu kirjoitti: Mulla ois kyllä 120cm octa, pitää kokeilla ens kerralla. Kuvittelis vaan että täyttää ihan överisti liikaa? :o
Laita päävaloon enempi tehoa ja reikää pienemmälleen jos meinaa fillata liikaa minimiteholla.
aivvaaann! :) Kiitos.
Vastaa Viestiin