Nikon D750

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
fleshlight
Viestit: 641
Liittynyt: Helmi 26, 2010 10 : 13

Re: Sulkimen aiheuttama kuvan varjostus

Viesti Kirjoittaja fleshlight »

Ergin kirjoitti:Onko joku, joka on lähettänyt D750 kameransa huoltoon (sulkimen aiheuttama kuvan varjostus)? Kauanko kesti ennen kun saitte kameranne takaisin? Kiitos.

Minun kamerani on listalla, vaikka kuvissa ongelma ei näy. Lähetän silti huoltoon ja samalla saisin kennon puhdistettuna.
Itselläni meni 3vko. Etkös sinäkin ole jo omasi korjauttanut, vai onko 2. rungon vuoro?

http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... 41#1190541
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Ergin
Viestit: 9
Liittynyt: Maalis 22, 2015 21 : 02

Re: Sulkimen aiheuttama kuvan varjostus

Viesti Kirjoittaja Ergin »

fleshlight kirjoitti:
Ergin kirjoitti:Onko joku, joka on lähettänyt D750 kameransa huoltoon (sulkimen aiheuttama kuvan varjostus)? Kauanko kesti ennen kun saitte kameranne takaisin? Kiitos.

Minun kamerani on listalla, vaikka kuvissa ongelma ei näy. Lähetän silti huoltoon ja samalla saisin kennon puhdistettuna.
Itselläni meni 3vko. Etkös sinäkin ole jo omasi korjauttanut, vai onko 2. rungon vuoro?

http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... 41#1190541

Silloin oli flare ongelma. Samassa rungossa on sulkimen ongelma myös. Eli menee uudestaan.
eskolius
Viestit: 302
Liittynyt: Joulu 02, 2008 21 : 13
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eskolius »

Kaksi viikkoa kesti täällä. Oli hyvä tuuri, kun lähetin flare-korjaukseen, ja tuli tieto suljinkorjauksesta juuri sopivasti, että menivät samalla.

Eipä kyllä kumpikaan ehtinyt mitään ongelmaa tuottaa.
eetu1978
Viestit: 1186
Liittynyt: Tammi 09, 2011 21 : 14

Re: Sulkimen aiheuttama kuvan varjostus

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

Ergin kirjoitti:
fleshlight kirjoitti:
Ergin kirjoitti:Onko joku, joka on lähettänyt D750 kameransa huoltoon (sulkimen aiheuttama kuvan varjostus)? Kauanko kesti ennen kun saitte kameranne takaisin? Kiitos.

Minun kamerani on listalla, vaikka kuvissa ongelma ei näy. Lähetän silti huoltoon ja samalla saisin kennon puhdistettuna.
Itselläni meni 3vko. Etkös sinäkin ole jo omasi korjauttanut, vai onko 2. rungon vuoro?

http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... 41#1190541

Silloin oli flare ongelma. Samassa rungossa on sulkimen ongelma myös. Eli menee uudestaan.
Eikö nämä olleet yksi ja sama ongelma? Vai oliko mun entinen runko vain joku poikkeustapaus, siinä kun nämä molemmat ongelmat esiintyi ja molemmat poistui huollon jälkeen.
fleshlight
Viestit: 641
Liittynyt: Helmi 26, 2010 10 : 13

Re: Sulkimen aiheuttama kuvan varjostus

Viesti Kirjoittaja fleshlight »

Ergin kirjoitti:
fleshlight kirjoitti:
Ergin kirjoitti:Onko joku, joka on lähettänyt D750 kameransa huoltoon (sulkimen aiheuttama kuvan varjostus)? Kauanko kesti ennen kun saitte kameranne takaisin? Kiitos.

Minun kamerani on listalla, vaikka kuvissa ongelma ei näy. Lähetän silti huoltoon ja samalla saisin kennon puhdistettuna.
Itselläni meni 3vko. Etkös sinäkin ole jo omasi korjauttanut, vai onko 2. rungon vuoro?

http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... 41#1190541
Silloin oli flare ongelma. Samassa rungossa on sulkimen ongelma myös. Eli menee uudestaan.
Aivan, sekoitin nämä kaksi ongelmaa toisiinsa.
wolle
Viestit: 1064
Liittynyt: Touko 05, 2008 16 : 05
Paikkakunta: Soade

Viesti Kirjoittaja wolle »

Onkos täällä ketään joka olis kuvannut tuolla D750:lla revontulia tai maisemaa talvella, lumen aikaan? Objektiivinä joko 14-24, zeissin 21mm tai tamronin uus 15-30. Voisin olla kiinnostunu näkeen niitä kuvia ja vaihtaan pari sanaa liittyen WB:n säätämiseen.
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

wolle kirjoitti:Onkos täällä ketään, joka olis kuvannut tuolla D750:lla revontulia tai maisemaa talvella, lumen aikaan? Objektiivina joko 14-24, Zeissin 21mm, tai Tamronin uusi 15-30. Voisin olla kiinnostunut näkemään niitä kuvia ja vaihtamaan pari sanaa liittyen WB:n säätämiseen.
Eiköhän, mutta miten nuo objektiivit ja värilämpötila ovat yhteinen juttu?

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
wolle
Viestit: 1064
Liittynyt: Touko 05, 2008 16 : 05
Paikkakunta: Soade

Viesti Kirjoittaja wolle »

OskuK kirjoitti:
wolle kirjoitti:Onkos täällä ketään, joka olis kuvannut tuolla D750:lla revontulia tai maisemaa talvella, lumen aikaan? Objektiivina joko 14-24, Zeissin 21mm, tai Tamronin uusi 15-30. Voisin olla kiinnostunut näkemään niitä kuvia ja vaihtamaan pari sanaa liittyen WB:n säätämiseen.
Eiköhän, mutta miten nuo objektiivit ja värilämpötila ovat yhteinen juttu?
Ei välttämättä mitenkään, siksi haluaisinkin tehdä hieman vertailua. Tuolla toisessa topicissa mainitsinkin, että minulla oli useasti hankaluuksia saada säädettyä wb, kun kuvasin tunturissa tykkylumien aikaan revontulia. Vaikka oli täydenkuun aika, niin en saanut kuvista luonnollisen värisiä D800E + Zeiss 21mm kombolla.
Hieman skeptiseksi tulin tuosta Nikonin "ominaisuudesta", vai onko se ominaisuun siinä Zeississä...en tiedä, mutta tiedän nyt pari muutakin tapausta, jotka ovat ihmetelleet samaa asiaa.

edit. Olen kuitenkin kuvannut noita revontulia usemmalla eri yhdistelmällä ja koskaan ei ole ollut noin hankalaa sen WB:n kanssa. Kyselen siksi, koska tuo D750 kiinnostaa runkona, mutta en halua tapella enää samojen ongelmien kanssa.
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Itse sain viimein hankittua kahvan tämän kameran kylkeen ja nyt on mukavampi kuvata myös pystykuvaa :) Kahva on rungon tavoin inan muovisempi mitä esim. D700:n vastaava kampe, mutta kyllä tuo ihan tukevalta tuntuu.
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Minusta tämä D750 osaa uskomattoman hienosti valottaa yö-maisemia, ensimmäinen runko minulla joka saa aikaan miltei saman valotuksen kuin miltä kuvauskohde pimeässä näyttää.

En tiedä onko tässä mittaus jollakinlailla erilainen kuin muissa, mutta mielestäni ero on aika huima tämän mallin hyväksi.
Maffer
Viestit: 21490
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Yökuvissa ISO 100 ja niin pitkään valotusta kuin jaksaa venata. Ei tartte pähkäillä kauanko valottaa.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

Kirjoitteleeko Miksus kuitenkin automaattivalotuksen käytöstä kun puhuu siitä mitä D750 "osaa"? Kyllä M-moodi ja valotusaika näppituntumalla on kuitenkin se paras ratkaisu.
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

nomad kirjoitti:Kirjoitteleeko Miksus kuitenkin automaattivalotuksen käytöstä kun puhuu siitä mitä D750 "osaa"? Kyllä M-moodi ja valotusaika näppituntumalla on kuitenkin se paras ratkaisu.
Juu kyllä eli aukon esivalinta ja sillä sitten eteenpäin...
Naranek
Viestit: 684
Liittynyt: Heinä 20, 2013 15 : 50

Viesti Kirjoittaja Naranek »

Miksus kirjoitti:
nomad kirjoitti:Kirjoitteleeko Miksus kuitenkin automaattivalotuksen käytöstä kun puhuu siitä mitä D750 "osaa"? Kyllä M-moodi ja valotusaika näppituntumalla on kuitenkin se paras ratkaisu.
Juu kyllä eli aukon esivalinta ja sillä sitten eteenpäin...
Kamera ei "valota" mitään, vaan kuvaaja. Kehut siis automaagin toimintaa tilanteessa jossa et itse tee muuta kuin rajaat? no, hyvä että valottaa sitten "oikein".... vähän kallis kamera näppäilykäyttöön, mutta meillä kullakin on oma budjettimme leikkikaluillemme ;-)
eetu1978
Viestit: 1186
Liittynyt: Tammi 09, 2011 21 : 14

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

Naranek kirjoitti:
Miksus kirjoitti:
nomad kirjoitti:Kirjoitteleeko Miksus kuitenkin automaattivalotuksen käytöstä kun puhuu siitä mitä D750 "osaa"? Kyllä M-moodi ja valotusaika näppituntumalla on kuitenkin se paras ratkaisu.
Juu kyllä eli aukon esivalinta ja sillä sitten eteenpäin...
Kamera ei "valota" mitään, vaan kuvaaja. Kehut siis automaagin toimintaa tilanteessa jossa et itse tee muuta kuin rajaat? no, hyvä että valottaa sitten "oikein".... vähän kallis kamera näppäilykäyttöön, mutta meillä kullakin on oma budjettimme leikkikaluillemme ;-)
Juu ja automaattitarkennus on myös täysin turha, samoin kaikki muu mitä kamera tekee "itsekseen"..

Miksi näitä kameroiden ominaisuuksia ei saisi käyttää? Ei kaikilla ole aikaa nysvätä kaikkia kuvauksia täysin manuaalisesti..
habannaama
Viestit: 5139
Liittynyt: Helmi 12, 2008 21 : 35

Viesti Kirjoittaja habannaama »

Pakko myös kompata, jotta miksei???
Otetaan sitten kaikki "avustavat elementit" pois, niin loppuu se "räpsyily"...

Hoh hoijaa ja hyvää päivää kirvesvartta...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
Miksus
Viestit: 2684
Liittynyt: Tammi 06, 2009 15 : 39
Paikkakunta: Turun seutu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Miksus »

Naranek kirjoitti:
Miksus kirjoitti:
nomad kirjoitti:Kirjoitteleeko Miksus kuitenkin automaattivalotuksen käytöstä kun puhuu siitä mitä D750 "osaa"? Kyllä M-moodi ja valotusaika näppituntumalla on kuitenkin se paras ratkaisu.
Juu kyllä eli aukon esivalinta ja sillä sitten eteenpäin...
Kamera ei "valota" mitään, vaan kuvaaja. Kehut siis automaagin toimintaa tilanteessa jossa et itse tee muuta kuin rajaat? no, hyvä että valottaa sitten "oikein".... vähän kallis kamera näppäilykäyttöön, mutta meillä kullakin on oma budjettimme leikkikaluillemme ;-)
Kehun nimenomaan D750-ketjussa sen automaattisia toimintoja eli juuri sitä miten kamera osaa valottaa oikein. Kuten myös tuo tarkennus on hämmästyttävän hyvä. Tai ainakin parempi kuin aiemmissa joita olen käyttänyt.

Viimeksi eilen hyvin pimeässä maisemia kuvatessa tarkennus otti kiinni puiden latvoihin joiden kontrasti-ero taivaaseen ei ollut suuren suuri. Ominaisuus jota arvostan suuresti, kun en jaksa enempää perehtyä.

Mikä kameramalli mielestäsi olisi minulle sopiva tällaiseen näppäilykäyttöön? Kai sekin on suuri etikettivirhe että minulla on monta runkoa kun en juurikaan jaksa vaihdella objektiiveja rungosta toiseen?
Matti_JH
Viestit: 12067
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Niin monta käyttötapaa kuin on käyttäjää. Pääasia että homma on mielekästä ja lopputulos tyydyttää.
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Olen tässä puolisen vuotta kuvaillut D750-kameralla ja olen törmännyt kolmesti tilanteeseen missä kamera herjaa muistikorttivirheestä ja lyö rungon täysin jumiin. Tämä tapahtuu kun käytetään kahta muistikorttia joille molemmille heitetään samat kuvat. Tämä on tapahtunut ainakin kahdella eri muistikortilla.

Muistikorttivirheestä pääsee eroon kun toisen muistikortin irrottaa, ottaa yhden kuvan ja heittää irrotetun kortin takaisin kiinni. Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan? Käyttelen pääasiassa Sandiskin ja Lexarin kortteja ja sillon kun kamerassa on kaksi korttia sisässä ne ovat aina malliltaan identtiset.

Muutenkin tuo kahden muistikortin käyttäminen tuntuu hidastavan kameran toimintaa todela rankasti. Jos tykittää 10sek sisään vaikka 10 kuvaa niin niitä kirjotellaan useita sekuntteja tuon "sarjan" jälkeen vielä kortille ja kuvien esikatselu on hidasta. Omistin aiemmin D7000-rungon enkä muista sen toimineen kahdella kortilla yhtään hitaammin kuin yhdellä. Ok siinä oli vähän vähemmän pikseleitä, mutta toisaalta luulisi että kehitys on kehittynyt.

En muista oonko avautunut tästä aiheesta aiemmin tässä säikeessä mutta laitetaan nyt varmuuden vuoksi uudestaan :)
eetu1978
Viestit: 1186
Liittynyt: Tammi 09, 2011 21 : 14

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

Ville^K kirjoitti:Olen tässä puolisen vuotta kuvaillut D750-kameralla ja olen törmännyt kolmesti tilanteeseen missä kamera herjaa muistikorttivirheestä ja lyö rungon täysin jumiin. Tämä tapahtuu kun käytetään kahta muistikorttia joille molemmille heitetään samat kuvat. Tämä on tapahtunut ainakin kahdella eri muistikortilla.

Muistikorttivirheestä pääsee eroon kun toisen muistikortin irrottaa, ottaa yhden kuvan ja heittää irrotetun kortin takaisin kiinni. Onko kukaan muu törmännyt vastaavaan? Käyttelen pääasiassa Sandiskin ja Lexarin kortteja ja sillon kun kamerassa on kaksi korttia sisässä ne ovat aina malliltaan identtiset.

Muutenkin tuo kahden muistikortin käyttäminen tuntuu hidastavan kameran toimintaa todela rankasti. Jos tykittää 10sek sisään vaikka 10 kuvaa niin niitä kirjotellaan useita sekuntteja tuon "sarjan" jälkeen vielä kortille ja kuvien esikatselu on hidasta. Omistin aiemmin D7000-rungon enkä muista sen toimineen kahdella kortilla yhtään hitaammin kuin yhdellä. Ok siinä oli vähän vähemmän pikseleitä, mutta toisaalta luulisi että kehitys on kehittynyt.

En muista oonko avautunut tästä aiheesta aiemmin tässä säikeessä mutta laitetaan nyt varmuuden vuoksi uudestaan :)
Ville, Ville.. Ethän sä voi avautua asiasta, ennen kuin olet varmistanut, ettet vaan ole jo aiheesta avautunut ;) :D
Kyllä siihenkin joku foorumipoliisi puuttuu.

Mutta jos mennään ihan asiaan, niin saako kysyä, että miksi laitat samat kuvat molemmille korteille? Huonoja kokemuksia kuvien katoamisesta kenties?
Vastaa Viestiin