Nikon D750

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
mjuhani
Viestit: 393
Liittynyt: Kesä 01, 2008 19 : 04

Viesti Kirjoittaja mjuhani »

Kotivakuutus samaten kuin kameralle erikseen otettu esinevakuutus korvaa esineelle aiheutuneet vahingot. Jos kuvaa sateessa tai märissä olosuhteissa ja kamera ei sitä kestä, ei kyseessä ole vahinko. Jos kamera tipahtaa järveen, kyseessä on vahinko, jonka vakuutus VOI korvata vakuutusehtojen mukaan (huolellisuus).

Jos kamera ei kestä normaalia sadetta, kuulunee tuo korjaus takuun piiriin takuuehtojen mukaisesti. Takuuehdot ovat ensisijaiset ja menevät mainosten edelle. Väärästä mainonnasta voi toki valittaa, ehkä viedä oikeuteenkin, jos näyttö on riittävä ja on varaa ottaa riski oikeudenkäyntikuluista (tuhansia euroja).
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
lupsujmk
Viestit: 41
Liittynyt: Huhti 29, 2013 9 : 23
Paikkakunta: Pohjoinen keskisuomi

Viesti Kirjoittaja lupsujmk »

Millainen sen luukun anatomia on että pystyykö siihen askartelemaan tiivistepätkän? Käyn huomenna investoimassa ko. rungon joten erittäin mielenkiinnolla tätä oon seurannut.
Oho! Lintu!
zone6
Viestit: 1241
Liittynyt: Touko 11, 2011 13 : 59

Viesti Kirjoittaja zone6 »

emerik kirjoitti:D600 on myös jonkinlainen kumitiiviste. Jos tuota väärinpäin pitää, niin ihan mahdollista että tuosta voisi vuotaa. Upottamista veteen en kyllä uskaltaisi suorittaa. Ehkä viisainta onkin kiertää käytetyt kamerat kaukaa kun ei tiedä millaisia syvyystestejä suoritettu.
Käytettynä uskaltaa ostaa vain kameroita ja objektiiveja, joissa ei ole mitään sääsuojausta. Tietää, että niitä tuskin on koeponnistettu :)
Zone VI
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

lupsujmk kirjoitti:Millainen sen luukun anatomia on että pystyykö siihen askartelemaan tiivistepätkän? Käyn huomenna investoimassa ko. rungon joten erittäin mielenkiinnolla tätä oon seurannut.
Minä käyttäisin teipin pätkää suojana, mikäli on tiedossa sateella kuvaamista. Roudarin teippiä tai muuta vastaavaa, josta ei jää liimajäämiä.
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

SITREP: Kuluttajanevonnassa oltiin sitä mieltä että kamera on ollut viallinen. Antoivat reklamaatiolomakepohjan joka mun tulee toimittaa täytettynä myyjäliikkeeseen ja tällä lähdetään eteenpäin. Raportoin tilanteen kehittymisestä kun jotain uutta tulee.
Viimeksi muokannut Ville^K, Kesä 29, 2015 15 : 40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
telf
Viestit: 171
Liittynyt: Marras 10, 2011 14 : 34

Viesti Kirjoittaja telf »

Ville^K kirjoitti:SITREP: Kuluttajanevonnassa oltiin sitä mieltä että kamera on ollut viallinen. Antoivat reklamaatioomakepohjan joka mun tulee toimittaa täytettynä myyjäliikkeeseen ja tällä lähdetään eteenpäin. Raportoin tilanteen kehittymisestä kun jotain uutta tulee.
Hyvä että kuluttajaas.mies on tätä mieltä. Luulen että saat uuden laitteen :)
kapama-7
Viestit: 4538
Liittynyt: Marras 12, 2004 19 : 48

Viesti Kirjoittaja kapama-7 »

paaton kirjoitti:
lupsujmk kirjoitti:Millainen sen luukun anatomia on että pystyykö siihen askartelemaan tiivistepätkän? Käyn huomenna investoimassa ko. rungon joten erittäin mielenkiinnolla tätä oon seurannut.
Minä käyttäisin teipin pätkää suojana, mikäli on tiedossa sateella kuvaamista. Roudarin teippiä tai muuta vastaavaa, josta ei jää liimajäämiä.
Roudarinteipistähän vasta liimajämiä jää.

Kapa

P.s.
Alkaa mennä tämäkin vainoharhaisuuden puolelle. Suosittelen hermeettistä vitriiniä.
lupsujmk
Viestit: 41
Liittynyt: Huhti 29, 2013 9 : 23
Paikkakunta: Pohjoinen keskisuomi

Viesti Kirjoittaja lupsujmk »

kapama-7 kirjoitti:
paaton kirjoitti:
lupsujmk kirjoitti:Millainen sen luukun anatomia on että pystyykö siihen askartelemaan tiivistepätkän? Käyn huomenna investoimassa ko. rungon joten erittäin mielenkiinnolla tätä oon seurannut.
Minä käyttäisin teipin pätkää suojana, mikäli on tiedossa sateella kuvaamista. Roudarin teippiä tai muuta vastaavaa, josta ei jää liimajäämiä.
Roudarinteipistähän vasta liimajämiä jää.

Kapa

P.s.
Alkaa mennä tämäkin vainoharhaisuuden puolelle. Suosittelen hermeettistä vitriiniä.
Nooo, tuskimpa sentään.
Vettä toki valitettavasti taivaalta tulee yllättäenkin joten hyvä tietää mahdollisia "suunnitteluvirheitä" tjsp. Ja jos jotain tehtävissä niin miksei sitä pieniä modauksia tekisi.
Oho! Lintu!
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

lupsujmk kirjoitti:
kapama-7 kirjoitti:
paaton kirjoitti: Minä käyttäisin teipin pätkää suojana, mikäli on tiedossa sateella kuvaamista. Roudarin teippiä tai muuta vastaavaa, josta ei jää liimajäämiä.
Roudarinteipistähän vasta liimajämiä jää.

Kapa

P.s.
Alkaa mennä tämäkin vainoharhaisuuden puolelle. Suosittelen hermeettistä vitriiniä.
Nooo, tuskimpa sentään.
Vettä toki valitettavasti taivaalta tulee yllättäenkin joten hyvä tietää mahdollisia "suunnitteluvirheitä" tjsp. Ja jos jotain tehtävissä niin miksei sitä pieniä modauksia tekisi.
En tarjoita roudarinteipillä ilmaistointiteippiä, vaan tätä gaffaa.

http://www.mikrofonikauppa.fi/advance-g ... eippi.html

Eikä minusta ole millään tapaa liioteltua suojata kohtia, joista huomaa selkeästi veden pääsevän sisään. Typerämpää olisi jättää suojaamatta tuo patteriluukku, kun sen vuoto aiheuttaa todistetusti kameran hajoamisen, mikäli kuljettaa kameraa pohja ylöspäin.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Hyvä vinkki, tuo gaffer tape. Voisi hankkia varustelaukkuun. On vain järkevää pyrkiä minimoimaan vahingot. Pala suojaavaa, sotkematonta teippiä kriittiseen kohtaan ei kummoista vaadi, mutta voi säästää monelta harmilta.

Kun sade yllättää kunnolla, tällaistakin sadesuojaa (linkki Amazoniin) voisi harkita.

Ei ole edes hinnalla pilattu, ja näitähän on näemmä vaikka minkälaisia. Hätätilassa muovipussi ja gaffer teippi hoitanee homman, mutta valmiissa on mietitty käytettävyyttä sateessa hieman enemmän.
Sapere aude.
---
flickr
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Voisiko täällä joku D750:n omistaja näpätä kuvan niistä akkuluukun tiivisteistä? Sellaisen missä näkyisi näppärästi se kumitiivisteen loppuminen saranan kohdalla.
Matti_JH
Viestit: 12067
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

Kuussatkussa on tällainen
Klik
Gamma
Viestit: 1723
Liittynyt: Tammi 13, 2004 14 : 14
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gamma »

Ville^K kirjoitti:Voisiko täällä joku D750:n omistaja näpätä kuvan niistä akkuluukun tiivisteistä? Sellaisen missä näkyisi näppärästi se kumitiivisteen loppuminen saranan kohdalla.
Kuva

Ei auttaisi mitään vaikka saranan kohdalla olisi yhtenäinen tiiviste, kun siinä on se akunlukituskieleke. Tiivisteet on ihan kiitettävän leveät mutta pinnat johon tiivisteet osuu on aika kapeat.

Kuva
Rockford
Viestit: 7275
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

paaton kirjoitti:Seiskasatasessa kumitiiviste ei ole poikki. Saranan kohdalla on pieni kohoumakin, jotta se vastaisi varmasti päittäin pohjaan. Muissa kohdilla tiiviste ottaa päittäin sekä sivuttain runkoon kiinni. Näin se on varmasti myös d800 sarjan rungoissa.
Piti taas tarkistaa oma D800 ja kyllä, vastaava katkoton tiiviste siinä on, myös kohouma saranan kohtalla. En silti tuohon hirveästi luottaisi, mutta astetta parempi yritys kuitenkin.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Gamma, kiitos kuvista! Eipä tuo kyllä hääviltä näytä.

JASsilta tuli huoltoarvio joka on 560€ +- 15%.

Vaihdettavat osat:

Battery housing unit
Togo PCB unit
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Mun kannalta hieno käänne: JAS-tekniikka ei löytänyt kamerasta nestevauriota vaan rikkinäiset osat ovat lauenneet jotenkin muuten? Vähän outoa, mutta en valita koska nyt näyttäisi siltä että huolto menee takuun piikkiin.

Perseilin enkä lähettänyt ostokuitin kopiota kameran mukana niin siksi JAS-lähestyi suoraan laskulla.
Matti_JH
Viestit: 12067
Liittynyt: Tammi 25, 2008 19 : 09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

No joo. Mistä Jas sen olisi tiennyt, onko kamera ostettu Kiinasta, Venäjältä vai Suomesta?
Ville^K
Viestit: 2366
Liittynyt: Syys 14, 2009 16 : 05
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

Ja sieltä iskee Nikon-laatu jälleen: https://nikoneurope-fi.custhelp.com/app ... a_id/65005
Naranek
Viestit: 684
Liittynyt: Heinä 20, 2013 15 : 50

Viesti Kirjoittaja Naranek »

Entäs sitten? alihankkijalta on tullut viallinen erä sulkimia, jonka takia ao. sulkimen saaneet kamerat vedetään korjaukseen. Ihan normi meininkiä ja asiallisesti hoidettu juttu.
zone6
Viestit: 1241
Liittynyt: Touko 11, 2011 13 : 59

Viesti Kirjoittaja zone6 »

Nikonilla tuntuu olevan huonoa onnea alihankkijoidensa kanssa.

Nikonin haastanut Canon on mennyt ohi ja kasvanut niin suureksi, että taitaa olla niitä harvoja kameratehtaita, jotka eivät ole niin alihankkijoiden armoilla. Ellei sekin teetä sulkimia muualla?

(Oliko Nikonilla suuruutensa päivinä kokonaan oma tuotanto?)
Zone VI
Vastaa Viestiin