karjanlahti.photography

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
karvakoipi
Viestit: 45
Liittynyt: Heinä 28, 2008 7 : 45
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

karjanlahti.photography

Viesti Kirjoittaja karvakoipi »

Moi,

Tein itselleni internettisivut. Tarkoituksena on perustaa toiminimi ja antaa rakkaan harrastukseni hedelmät laajemman yleisön käyttöön ;)

www.karjanlahti.photography

Toivoisin rakentavaa palautetta sekä sivun ulkoasusta, käytettävyydestä että itse kuvista. Kiitos ja kumarrus!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
KumiMummo
Viestit: 80
Liittynyt: Syys 14, 2013 11 : 07
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja KumiMummo »

Tykkään sivuston yksinkertaistetusta ulkonäöstä. Jotenkin oletin portfolioiden kohdalla, että pelkästään hiiren vieminen kuvien toiseen reunaan olisi saanut kuvat liukumaan ja uusia kuvia esiin :)
jühkü
Viestit: 211
Liittynyt: Joulu 21, 2004 13 : 52
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jühkü »

Mukavan simppelit sivut kyllä. Ei muuten mitään valitettavaa, mutta mikään muu ei ole niin ärsyttävää kun sivuttain scrollattavat galleriat! Paitsi sivuttain scrollattavat galleriat joita pitää klikkailla, että näkee lisää kuvia!

Lapsikuvat ulkona oli parhaimpia! Oikein kivoja kuvia. :) Studio kuvissa hyviä tilanteita, mutta muuten hieman tunkkaisen oloisia. Maiset ja "taide" kuvat oli aika tylsiä.
karvakoipi
Viestit: 45
Liittynyt: Heinä 28, 2008 7 : 45
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karvakoipi »

Kiitos palautteesta!

Vahvistitte omat epäilyni gallerioiden selailun toimivuuden suhteen. Alunperin ajattelin, että just sivuttain scrollattava galleria olisi hieno ja tyylikäs. Ehkä näin - ehkä ei, mutta ei se ainakaan kovin käyttäjäystävällinen vaikuta olevan.

Ihmisten kuvaamisessa studioympäristössä on mulla vähemmän kokemusta, joten olisin kiitollinen vinkeistä, miten pääsen tuosta tunkkaisuudesta eroon. Lieneekö jälkikäsittelyssä parannettavaa, vai onkohan itse kuvaustilanne tai valaustuskaan mennyt aivan puikkoihin?

Maisema- ja "taide"kuvat on just sen näköisiä, mitä tällainen suoraviivainen insinööri saa aikaan ilman mitään sen suurempi synnynnäisiä näkemyksen lahjoja :) Onneksi tää ei oo mun leipälajini.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

Pärjäsin sivujen kanssa, eivätkä ne olleet visuaalisesti lainkaan pöllömmät. Valitut kuvat olivat sinänsä kivoja ja laadukkaita, mutta niistä tuli mieleen, että tarjoat lapsi- tai jotain yleistä kuvituskuvaa. Niistä merkkipäivistä ja häistä mitkä mainitset esittelyssäsi olisi kiireesti saatava kansio protfolioon.

EDIT Ja edelliseen viestiisi liittyen. Ehkäpä itse kiinnostuisin enemmän kuvaajasta joka ei ole pelkästän mukava tyyppi vaan jolla on myös jollakin tapaa vahva näkemys asioista ja tyylistään. En tiedä onko kyseessä insinööriongelma, mutta jotenkin särmikkäämpää profiilia voisi kehitellä - mikä se sitten onkaan. Kaikkia ei voi miellyttää.
karvakoipi
Viestit: 45
Liittynyt: Heinä 28, 2008 7 : 45
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karvakoipi »

Hyvää palautetta lisää!

Olen samaa mieltä siitä, että portfolio painottuu tällä hetkellä enemmän lapsikuviin kuin mitä annan tekstissä ymmärtää. Johtuu pitkälti kuvaushistoriastani, mutta aioin lisätä tuonne kansion, jossa esittelen dokumentaarista tapahtumakuvaustyyliäni.

En ole täysin varma ymmärsinkö edittisi oikein, joten en voi sitä kommentoida.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

karvakoipi kirjoitti: En ole täysin varma ymmärsinkö edittisi oikein, joten en voi sitä kommentoida.
Tarkoitin, että portfolioden kuvat voisivat olla räväkämpiä tyylillisesti. Sanot esittelyssä, että tyylisi on dokumentaarinen, mutta minkälainen mies oikein olet? Dokumentin rosot tai yllätykset eivät huolellisesti hiotuissa kuvissasi juuri näy. Lapsikuvissa tämä on varmaan ok, mutta esim hääkuvaajat näyttävät nykyään hakevan tyyliänsä aika rohkeastikin. Joskus dokumentaarisesti, joskus taas esim muotikuvaukseen kallistuvalla tavalla. Omaleimaisuus lienee siis myyntivaltti? Ja vaikkei olekaan niin ovathan monet hääkuvat nykyisin ihan kiinnostavia myös taiteellisessa mielessä.
karvakoipi
Viestit: 45
Liittynyt: Heinä 28, 2008 7 : 45
Paikkakunta: Eurajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja karvakoipi »

Kiitos täsmennyksestä! Hienoa saada asiantuntevaa palautetta, kun itse niin nopeasti sokeutuu omille jutuille.
Vastaa Viestiin