Mehua Canonin 70-200 telezuumissa?

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Vastaa Viestiin
suhis36
Viestit: 175
Liittynyt: Loka 06, 2008 21 : 00

Mehua Canonin 70-200 telezuumissa?

Viesti Kirjoittaja suhis36 »

Ostin taannoin täältä käytettynä Canonin 70-200 f4 -putkilon ja olen ollut siihen hyvinkin tyytyväinen ja käytellyt 7D:n nokalla.

No, huomasinpa sitten eräänä päivänä, että automaattoitarkennushan ei ensinkään toimi. Pienen romplaamisen ja 4-5 kokeilun jälkeen se alkoi kuitenkin toimia, ensin se tarkensi hitaaaaaaaasti ja sitten muutaman lisäkokeilun jälkeen ilmeisen normaalinoloisesti. Sama kuvio toistuu nykyään lähes joka kerran kun otan laitteen käyttöön, eli ensin ei tarkennus toimi olleenkaan, sitten tahmeasti ja lopulta normaalisti. Aivan kuin koneistossa olisi jotain möhnää, joka muutaman tarkennuksen jälkeen notkistuu pikkuhiljaa. Muiden optiikkojen kanssa ei moista tapahdu.

Onko kellään:
- samansuuntaista kokemusta,
- aavistusta ilmiön syystä ja/tai
- DIY -tyyppistä lääkettä ?

Vai onko Jassille mentävä?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tonskulus
Viestit: 3426
Liittynyt: Marras 29, 2006 17 : 00
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tonskulus »

Tuttu vika, ongelma on AF moottorissa. Staattorin ja roottorin välinen kitka on kehno. Korjaus on suht helppo jopa eikä tarvitse todennäköisesti vaihtaa koko AF yksikköä (JAS:lle jos lähetät niin todennäköisesti uusivat koko roskan = kallis paukku).

Itse olen noita korjaillut lukuisia (Canonissa tuon kitkavoiman voi säätää, Sigmalla yleisempi ongelma ja vaikea korjata) :)
DIY lääkitys löytyy mutta joudut purkamaan objektiivin osittain.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
suhis36
Viestit: 175
Liittynyt: Loka 06, 2008 21 : 00

Viesti Kirjoittaja suhis36 »

Minä kun oon tykkänään harjaantumaton noissa aavaamishommissa ja tarvittava työkalustokin puuttuu, niin että avaamatta taitaa jäädä. Tai jos avaan, niin jää sittemmin todennäköisesti sulkematta. Ellei ole äärimmäisen yksityiskohtaista ohjeistusta. Ja sellaista tuskin on saatavilla, vai mitä?

Mitäpäs Tonskulus, jos tekisit tarjouksen tuosta huollosta, jos se sulta kerran onnistuu ja olet sitä tehnyt, kentis jopa tällä nimenomaisella lasilla?
spege
Viestit: 11298
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja spege »

Ex-canonistina tiedän, että pahin skenaario on se, että kyseisen L-objektiivin entinen omistaja on kaLustokiimoissaan heittänyt mällit objektiivin päälle. L-objektiiveja omistavat canonistit eivät ole yleensä ihan tervepäisiä... :-/
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
mremonen
Viestit: 9242
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Käsittääkseni tuo on Kuopion torilta ostettu. Voihan siellä olla männyn pihkaakin.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
suhis36
Viestit: 175
Liittynyt: Loka 06, 2008 21 : 00

Viesti Kirjoittaja suhis36 »

Kyllä kai se on ennemminkin niin, että L-selibaatti se aiheuttaa noita hallitsemattomia ja hätäpäissään huolimattomasti suunnattuja vahingonlaukauksia, jotka ovat ominaisia myös aloittelevilla käyttäjilllä.

Vakiintuneessa suhteessa ja kokeneempana käyttäjänä tuollainen kiima muuttuu onneksi syvemmäksi ja harmooniseksi suhteeksi, jossa ei tule noita joillekin jostain syystä tuttuja ylilyöntejä. Siinä elellään yhdessä ja koitetaan pitää huolta toinen toisensa tarpeista.

Tässä vaiheessa monet suhteensa vakiintumiseen pettyneet yrittävät saada uutta nostetta harrastukseensa vaihtamalla johonkin uuteen ja toivomalla samalla entisten aikojen paluuta. Näinkin kenties voi valtavan onneen tunteen saavuttaa, ainakin joksikin aikaa.
Jappee
Viestit: 2252
Liittynyt: Heinä 07, 2009 13 : 19

Viesti Kirjoittaja Jappee »

suhis36 kirjoitti:Tässä vaiheessa monet suhteensa vakiintumiseen pettyneet yrittävät saada uutta nostetta harrastukseensa vaihtamalla johonkin uuteen ja toivomalla samalla entisten aikojen paluuta. Näinkin kenties voi valtavan onneen tunteen saavuttaa, ainakin joksikin aikaa.
Onhan se niinkin että yhdellä yrittää ja kokeilee kaikkea (uutta), mutta hyviä tuloksia ei synny. Sitten vaihtaa toiseen (merkkiin), mutta tilanne ei parane. Harva pystyy tunnustamaan, mutta vika on itsessä.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

Jappee kirjoitti:
suhis36 kirjoitti:Tässä vaiheessa monet suhteensa vakiintumiseen pettyneet yrittävät saada uutta nostetta harrastukseensa vaihtamalla johonkin uuteen ja toivomalla samalla entisten aikojen paluuta. Näinkin kenties voi valtavan onneen tunteen saavuttaa, ainakin joksikin aikaa.
Onhan se niinkin että yhdellä yrittää ja kokeilee kaikkea (uutta), mutta hyviä tuloksia ei synny. Sitten vaihtaa toiseen (merkkiin), mutta tilanne ei parane. Harva pystyy tunnustamaan, mutta vika on itsessä.
Jos af hajoaa, niin tuskinpa vika on silloin itsessä.

Tätä sattuu toisin kaikilla merkeillä silloin kun tarkennusmoottori on objektiivissa.
iikkoo
Viestit: 640
Liittynyt: Heinä 01, 2008 15 : 12

Viesti Kirjoittaja iikkoo »

spege kirjoitti:Ex-canonistina tiedän, että pahin skenaario on se, että kyseisen L-objektiivin entinen omistaja on kaLustokiimoissaan heittänyt mällit objektiivin päälle. L-objektiiveja omistavat canonistit eivät ole yleensä ihan tervepäisiä... :-/
Harmi.
Viimeistään nyt olen menettänyt valokuvakapteenin natsani. Olen erehtynyt aikoinaan ostamaan tähän canon-nimiseen, joidenkin kameraksikin sanovan, laitteiseen, jopa vaihdellutkin niitä toisiin, saman nimisiin. Sitten näitä L-nimisiä, joita objektiiveiksi huijaavat firmat sanovat, pullolaseja olen mennyt ostamaan, onneksi vain jokusen surkean.

Perintöjä ei ole tullut, pienet tulotkin ovat valuneet hukkaan. Metsääkään ei minulla ole. Tämä köyhä, nyt jo tuleva evp valokuvakapteeni ei pysty hankkimaan uutta, kunnollista loistavaa NIKON-kalustoa tällä eläkkeelläni, canon-rutkuista en saisi satasta, paria enempää.
Vain lottoaminen voinee mahdollisesti pelastaa natsani.

Kiitos Spege sinulle joka tapauksesta, olen sentään elänyt kokonaisen viikon, kylläkin nyt jo ymmärtäen, harhoissani, olevani OIKEA VALOKUVAKAPTEENI
spege
Viestit: 11298
Liittynyt: Loka 07, 2003 9 : 18
Paikkakunta: Suur-Sawo

Viesti Kirjoittaja spege »

iikkoo kirjoitti:Kiitos Spege sinulle joka tapauksesta, olen sentään elänyt kokonaisen viikon, kylläkin nyt jo ymmärtäen, harhoissani, olevani OIKEA VALOKUVAKAPTEENI
Älä iikkoo pelkää. Ylensin Teidät valokuvakapteeniksi terveen luontovalokuvamaun perusteella. Ja olenhan aikaisemmin ylentänyt muun muassa canonisti-tonskuluksen valokuvakapteeniksi ohi LL-kenraalieversti elmarin käskyvallan, koska tonskulus taisteli niin urheasti Canon-kuvien 100% cropeilla minun ylivoimaisia Nikon-kuvien 100% croppeja vastaan taannoisessa spege-ketjussa. Eli pidä vain puhtain mielin ne kolme ruusukettasi takkisi kauluslaatoissa aina kun istut DC.netissä. :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Vastaa Viestiin