Zuiko Auto-S 50mm/f1,2

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Lenny
Viestit: 37
Liittynyt: Tammi 10, 2003 7 : 43
Paikkakunta: Loviisa

Zuiko Auto-S 50mm/f1,2

Viesti Kirjoittaja Lenny »

Löysin otsikossa mainitus objektiivin kirpputorilta ja sen naurettavan hinnan takia otin sen mukaani. Onko kenelläkään kokemusta näiden vanhempien Zuikojen käytöstä sovittimella kytkettynä OM-D M5:een? Tietenkään automaattitarkennus ei toimi mutta kai tässä kombossa kaikki muu toimii? Zuikot taisivat kuitenkin olla erittäin laadukkaita mutta seuraako laatu mukana kun objektiivi kytketään m43 runkoon?

Mites sitten sovittimet? Onko mitään eroa kalliin Olympuksen oman ja halvan ebay-version välillä?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Kipe
Viestit: 944
Liittynyt: Tammi 10, 2003 9 : 52
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Kipe »

Minulla on Zuiko 55/1.2 ja siihen sopiva sovitin 4/3-järjestelmään ja toinen 4/3 -> m4/3 adapteri. Molemmat sovittimet on Olyn tekosia ja toimivat hyvin. Käytän aina jos on mahdollista Olympuksen tai Novoflexin adaptereita ja ne ovat niin hyviä, että useampaa voi tarvittaessa käyttää yhdessä. Joitain erikoisempia merkittömiä sovittimia olen ostanut Kameratorilta, mutta niiden laadun arvioiminen on vaikeaa kun ei ole luotettavaa verrokkia. Ne ovat selvästi huonommin kiinni kamerassa ja linssissä. Uskon, että ebay-adapterien käyttäjien mielestä ne ovat yhtä hyviä kuin merkkisovittimet. En ole nahnyt testejä, joissa olisi esimerkiksi mitattu sovittimien paksuutta tai kiinnityksen tukevuutta.

Minä ajattelisin tässä tapauksessa, että edullisen llinssin toimivuus kannattaa testata halvalla sovittimella. Jos innostut käsitarkenteisiin linsseihin ja ne tulevat oikeasti käyttöön, kannattaa osta kallis sovite.
kuwaaja
Viestit: 515
Liittynyt: Maalis 09, 2007 23 : 59

Viesti Kirjoittaja kuwaaja »

Kyllä ebaysta hyviäkin sovittimia saa, mutta se on tuuripeliä. Joudut ehkä tilaamaan useamman ennen kuin saat hyvän. Hyvän kiinalaisen ja "aidon" välillä ei ole käytettävyydessä mitään eroa.
Vastaa Viestiin