Uusi Sigma EOS 50mm f/1.4 A DG HSM vs Canon 50/1.2 L

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Cuntonen
Viestit: 466
Liittynyt: Loka 27, 2010 11 : 38
Paikkakunta: Helsinki

Uusi Sigma EOS 50mm f/1.4 A DG HSM vs Canon 50/1.2 L

Viesti Kirjoittaja Cuntonen »

Hei!

Onko täällä ketään tyyppiä, jolla olisi kokemusta sekä tästä uudesta Sigman 50/1.4 lasista että tuosta Canonin 50/1.2 L.

Sigman uutta hehkutetaan kovasti, mutta miten se pärjää tuolle Canonin 50lle. Canon on kyl melko pehmoinen alle 2.0 aukoilla, mutta toimintavarmuus itseäni ainakin kiinnostelee enempi ku ultima-skarppius.
Joka suljintaan säästää, se kameraansa vihaa..
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jyrbba
Viestit: 757
Liittynyt: Maalis 03, 2011 13 : 12
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jyrbba »

Mulla on nyt toi 50L, taidan vaihtaa Sigmaan. Mun molemmat 85L ja 50L tuottaa paljon suuremman määrän hasseja kun Sigmat. Varsinkin 85L joka ei ainakaan 6D:n kanssa pysy yhtään liikkuvissa kohteissa. Ainoastaan jos kohde on täysin staattinen saa kivan kuvan.

50L focusaa aika hyvin kohdalleen, mutta CA on ihan liian vallitseva. Ainakin kun kuvasin viime viikon Espanjassa ja paljon vastavaloon. Ei lightroomilla sitä ainakaan saanut pois, jäi vaan harmaata mössöä kohteiden ympärille. Ja onhan putki melko pehmeäkin, mutta se ei minusta ole juurikaan niin paha ongelma.

Runkoina siis 5D mkIII ja 6D.
http://www.fotomonza.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Cuntonen
Viestit: 466
Liittynyt: Loka 27, 2010 11 : 38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Cuntonen »

No mihin ratkaisuun päädyit:)? Pakkohan täällä on jotain muita vaihdon tehneitä olla:)?

jyrbba kirjoitti:Mulla on nyt toi 50L, taidan vaihtaa Sigmaan. Mun molemmat 85L ja 50L tuottaa paljon suuremman määrän hasseja kun Sigmat. Varsinkin 85L joka ei ainakaan 6D:n kanssa pysy yhtään liikkuvissa kohteissa. Ainoastaan jos kohde on täysin staattinen saa kivan kuvan.

50L focusaa aika hyvin kohdalleen, mutta CA on ihan liian vallitseva. Ainakin kun kuvasin viime viikon Espanjassa ja paljon vastavaloon. Ei lightroomilla sitä ainakaan saanut pois, jäi vaan harmaata mössöä kohteiden ympärille. Ja onhan putki melko pehmeäkin, mutta se ei minusta ole juurikaan niin paha ongelma.

Runkoina siis 5D mkIII ja 6D.
Joka suljintaan säästää, se kameraansa vihaa..
jyrbba
Viestit: 757
Liittynyt: Maalis 03, 2011 13 : 12
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jyrbba »

Mulla on pari kk ollut molemmat, ja about saman aikaa 50L myynnissä. Tykkään enemmän Sigmasta kaikinpuolin.
http://www.fotomonza.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin