Kannattaako Sonyyn ostaa orkkisakkuja ja ...

Nikon-digit, Sony-digit (ei-järjestelmädigejä)
pvalila
Viestit: 279
Liittynyt: Huhti 18, 2013 19 : 02
Paikkakunta: Vantaa

Kannattaako Sonyyn ostaa orkkisakkuja ja ...

Viesti Kirjoittaja pvalila »

...jos kannattaa, mistä niitä saa järkevään hintaan?

Minulla kiikarissa tuo NEX/pienimmät SLT:t versio, mutta eiköhän kannattavuus ole sama muidenkin Sonyjen kanssa.

Taatusti huono vaihtoehto on ostaa aidon InfoLithiumin hinnalla väärennetty versio, niitä taitaa olla runsaasti liikkeellä.

Ja jos kakkosvalmistajan akkuun päätyy, niin minkä merkkinen on suositeltava ja mistä kannattaa ostaa?

Kuran erottaminen kunnollisesta on näiden akkujen kohdalla vähän vaikeaa. Ennen ostamista siis... :)
Kamerankäyttäjä, koska lahjat eivät riitä valokuvaajaksi.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

Luit varmaan jo tämän?

http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12717065

Olen ostanut Patona merkkisiä akkuja suoraan Saksasta (ebay) ja ovat toimineet, mutta en lataisi mitään tarvikeakkua kameran sisällä paisumisvaaran vuoksi. Takuuhan tosiaan loppuu siihen, kun akku turpoaa ja rikkoo kameran.

..
-Sakkeus-
Viestit: 134
Liittynyt: Syys 04, 2008 21 : 35
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja -Sakkeus- »

Jos päädyt alkuperäiseen akkuun, niin osta se kotimaasta. Helpompi taistella jos sattuukin niin hassusti, että ei olekkaan kurantti akku.

Ebayn kautta ostin "aidon" Sonyn akun. Ei ollu aito ei, mutta helvetin tarkka kopio Sonyn orkkiksesta. Ei toiminut kuin akkukahvan toisessa slotissa, ei pitäny varausta yms ongelmia.
Ainoa mistä erotti väärennökseksi oli paino. Se oli muutaman gramman kevyempi.
Sony Alpha
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Meikkis taas osti fujiin muutaman kiinanmiehen akun. Onneks en tuutannu suoraan ineen vaan vähän testailin ennenkuin laitoin kohilleen. Oli meinaan niin naheen oloinen verrattuna orkkis akkuun että kiinni olis jääny jos olis tuupannu perille. Jäi käyttämättä ne alut. Ja sen jälkeen oon kyl ostanu orkkis akkuja.
kribe
Viestit: 4537
Liittynyt: Loka 07, 2006 18 : 14
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

Nikoneissa aina ollut orkkisakkuja. Nyt Olympuksen E-M1:ssä Olyn omia akkuja, mutta E-PM2:ssa on parin orkkisakun lisäksi pari halpa-akkua.. Tai oikeastaan enää yksi: toinen oli kamerasta pois ottaessa jo kohtuu lämmin ja muutamaa tuntia myöhemmin kun laituriin kiinnitin, niin alkoi pullistua. Nuo oli jotain dx.comin reilun 10€ akkuja, eli ei niitä kaikista halvimpiakaan. Toinen noista on edelleen käytössä, mutta vain silloin kun kummatkin orkkisakut on tyhjiä.

Ei vaan viitsi orkkiksia ostaa tuohon parin sadan euron kameraan, kun kolme alkuperäisakkua maksaa jo enemmän kuin kamera..
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
aikaarska
Viestit: 11973
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Olen ostellut melko huolettomasti kiinalaisia ebay latureita ja akkuja kameroihini, viimeksi Sonyn A65 ja A37 sekä NEX6 kameroihin.
Kaikki ovat toimineet ok, akuista ei saa kylläkään orkkis-akkujen kestoa ulos, mutta arvioisin sellaista 70% kestoa vs. orkkisakku. Hyvä hinta/laatusuhde?
Pääsääntöisesti käytän orkkisakkua, ja siitä puhdin loputtua vaihdan kopioakun tilalle. Toimii ikäänkuin vara-akkuina.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
DorianBlue
Viestit: 1209
Liittynyt: Huhti 24, 2008 11 : 03

Viesti Kirjoittaja DorianBlue »

Mulla on Nex-5:ssä vara-akkuna joku parinkympin halpis kotimaan nettikaupasta tilattuna. En muista kauppaa enkä akun valmistajaa ulkoa. Toimii jotenkuten, mutta perstuntumalta sanoisin, että hyytyy orkkista nopeammin. Ja muutenkin jotenkin epäloogisesti käyttäytyy. Pahinta on se, että se ei meinaa pysyä paikoillaan, jotta saisi luukun suljettua. Eli fyysisesti on sen verran klappia, että kamera tahtoo hylkiä sitä. Ei vaan sielu kestä laittaa 90 € Sonyn logoon kolmoskameran ollessa kyseessä.
Smith & Wesson: the original point-and-shoot interface
pvalila
Viestit: 279
Liittynyt: Huhti 18, 2013 19 : 02
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja pvalila »

Mulla oli alkujaan mielessä, josko jokin tunnettu akkubrändi (Sanyo, GB) valmistaisi kameroihin kohtuuhintaisia akkuja. Vähän heikkoa saattaa olla, sillä ilmeisesti akut on tapana mallisuojata ja kaikkialla maailmassa laillisen kloonin tekeminen taitaa olla aika haastavaa.

Ja kuten joku jo totesi, rikollisen tuotteen tekijältä ei kauhean korkeaa laatua ole realistista odottaa.

Mullahan on vain tuo A37 ja siinähän akku (sama malli kuin NEXeissä) on latauksen ajan laturissa - pitkään ja hartaasti onkin, nelisen tuntia kaiketi.

Tolkuttoman pitkän latausajan takia vara-akkuja saisi oikeastaan olla kaksi: eiväthän ne vara-akut yleensä aivan tuoreessa latauksessa ole, kun niihin joutuu turvautumaan (hyvä jos ennen reissuun lähtöä löytyy edes se 4 tuntia että saa sen varsinaisen käyttöakun täyteen latinkiin).

Autolaturi voisi olla kova juttu vaikka eipä mulla yleensä sentään neljän tunnin ajomatkaa kuvauspaikalle ole.
Kamerankäyttäjä, koska lahjat eivät riitä valokuvaajaksi.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

pvalila kirjoitti:Mulla oli alkujaan mielessä, josko jokin tunnettu akkubrändi (Sanyo, GB) valmistaisi kameroihin kohtuuhintaisia akkuja. Vähän heikkoa saattaa olla, sillä ilmeisesti akut on tapana mallisuojata ja kaikkialla maailmassa laillisen kloonin tekeminen taitaa olla aika haastavaa.
Noin ovat kennojen valmistajia. Mutta kyllä niiden kennoja varmasti käyttämistämme akuista löytyykin. Niin merkkiakuista kuin piraattiversioistakin.
Vastaa Viestiin