Videokuvaukseen objektiiveja?

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Fish80
Viestit: 134
Liittynyt: Elo 20, 2013 14 : 17

Videokuvaukseen objektiiveja?

Viesti Kirjoittaja Fish80 »

Harrastaako täällä kukaan välillä videokuvausta järkkärillä. Osaatko suositella jotain hyviä objektiiveja tuohon?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Manuaalisia ja kiinteitä sitä tulee ite käytettyä tuohon tarkoitukseen. Taitaa sitten olla makuasia ja mitä ja miten haluaa kuvaa että mitä ne linssit sitten loppu viimein on.
Fish80
Viestit: 134
Liittynyt: Elo 20, 2013 14 : 17

Viesti Kirjoittaja Fish80 »

Käytätkö mielummin noita wanhoja manuaalisia vai uudempia esim. Samyang?
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Sekä että. Riippuu toki minkälaiseen lopputulokseen ollaan pyrkimässä. Noita vanhojahan voi muutaman ostaa ihan testimielessä. Niihin ei montaa kymppiä mene ja siinäpähän näkee oliskos se sitten se oma juttu.
jörgestern
Viestit: 50
Liittynyt: Loka 07, 2005 17 : 43
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja jörgestern »

Paljonhan se riippuu minkälaisista videohommista on kyse. Minun projekteissa 5D2 nokalla Samyang 35mm 1.4 on ollut erittäin hyvä. Sen lisäksi olen tarvinnut laajista. Mulla tällä hetkellä laajakulman virkaa toimittanut Voigtländer 20mm pannari on ollut riittävän hyvä tähän mennessä, vaikka joku jykevämpi voisi olla parempi. Jos telempää tarvii niin vanhoissa manuaalilaseissa on monia moinia hyviä linssejä, ainakin pentaxilla ja olympuksella on tullut edullisia, valovoimaisia, mekaanisesti ja optisesti hyviä yksilöitä vastaan. Kroppikennoisella jos kuvaa, niin mieleen tulee ainakin sigma 18-35mm f1.8 tai tokina 11-16mm f/2.8
JPQ
Viestit: 6412
Liittynyt: Huhti 03, 2004 19 : 15
Paikkakunta: Viiala

Viesti Kirjoittaja JPQ »

Miksi järkkäri videossa kiinteitä ?
ps. jotain kiinteitä aina välillä miettii tosin muuhun käyttöön lähinnä. ei taida olla kuin käytettyt ja noin pari lasia (toisen omistan jo) johon valovoimaisena ja uutena varaa. en laske Samyang etc laseja kun vähän pelottaa sijoittaa ei merkki lasiin kokemustensa pohjalta.
Vastaa Viestiin