Kameroiden turhat ominaisuudet

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
JKyytinen
Viestit: 1584
Liittynyt: Joulu 21, 2013 19 : 03
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Lopputuloshan olisi selvästi Leica M9.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mremonen
Viestit: 9180
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Tai ehkä kuitenkin M Monochrom.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
P V
Viestit: 723
Liittynyt: Joulu 28, 2008 15 : 17

Viesti Kirjoittaja P V »

JKyytinen kirjoitti:Lopputuloshan olisi selvästi Leica M9.
http://naurunappula.com/501623/ne-viisaat.jpg
Alex
Viestit: 969
Liittynyt: Tammi 30, 2003 14 : 39
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Alex »

Eiköhän kaikille ominaisuuksille löydy joku käyttäjä, ehkäpä tässä keskustellaankin kunkin henkilökohtaisista tarpeista.

Itse käytän M/S/A-moodeja, S-moodia käytän pidempien optiikkojen kanssa, kun haluan varmistaa tietyn suljinajan. Useimmiten kuitenkin M-moodia, jolloin valitsen itse täysin miten valottelen, M-moodin kanssa ISO-asetus on kiinteä, muiden kanssa auto-ISO.

Tarkennuksessa käytän yleensä manuaalisesti valittavaa yhtä pistettä. M-moodissa pistemittausta ja muutoin matriisimittausta.

Salamakenkä on minulle turha, Viimeksi otin salamalla kuvan ehkäpä viisi vuotta sitten. Valovoimaiset optiikat ja suurten herkkyyksien käyttö on vienyt tapeen. Täytesalamaa voisi tietysti joskus käyttää ja siihen taitaa jopa yhdysrakenteinen salama riittää.

Kaikki jpeg-moodit ovat minulle turhia, Koko digiajan olen kuvannut yksinomaan RA-muodossa, pitkälle toistakymmentä vuotta.

Tarkennuksen käynnistän aina takanapista, jolloin tiedän milloin tarkennetaan. Hallinta näpeissä.

Ymmärrän kuitenkin ihmisiä jotka toimivat toisin, tiedän myös että jpeg on ammattilaisille elinehto.

Tärkeämpiä kuin yksittäiset ominaisuudet ovat: Riittävä koko ja paino, laitetta pitää pystyä käyttämään "sokkona" ja hanskat kädessä. Paino vakaannuttaa kuvan ottoa. Esimerkiksi 1-sarjan Canonit ovat juuri oikean painoisia.
Primet rulaa!
Whig
Viestit: 828
Liittynyt: Elo 15, 2003 9 : 00

Viesti Kirjoittaja Whig »

En pistäisi pahakseni jos kameroista löytyisi jokin lista josta voisi ruksia valikoista näkyviin vain ne valinnat mitä haluaa.
Canoneissa oleva My Menu on ainakin omassa käytössä ollut todella kätevä.
Huuto.net <- Objektiiveja yms. Canoniin yms.
Flickr
Instagram
Rockford
Viestit: 7275
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Whig kirjoitti:Canoneissa oleva My Menu on ainakin omassa käytössä ollut todella kätevä.
Nikonissa käytän myös vastaavaa valikko johon olen itse poiminut eniten tarvittavat jutut haluttuun järjestykseen. Useimmiten etsin tuolta akun varaustilan näyttöä kun tuo muutaman palkin näyttö LCD-näytössä ja etsimessä ei oikein tyydytä.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
kivioja
Viestit: 396
Liittynyt: Syys 18, 2005 16 : 55

Viesti Kirjoittaja kivioja »

Jopa joidenkin järkkäreiden valikoista löytyvät kuvausvihjeet kuuluvat tähän listaan.
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Alex kirjoitti:Eiköhän kaikille ominaisuuksille löydy joku käyttäjä, ehkäpä tässä keskustellaankin kunkin henkilökohtaisista tarpeista.
Luonnollisestikin, faktoista on turha puhua, mielipiteistä voi taittaa peistä loputtomasti. Ja jos kysytään mielipidettä, niin luonnolisesti niitä annetaan...aika vaikea sitä pahana on pitää -ei silti, aika usein saa kuulla että "urheilijat selittelee" -niiltä kysytään ja sit ne menee vastaamaan! Järkkyä ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
mremonen
Viestit: 9180
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Kukaan ei ole kokenut itseään turhaksi? Että kamera on täydellinen, mutta kuvaaja pilaa lopputuloksen?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
kivioja
Viestit: 396
Liittynyt: Syys 18, 2005 16 : 55

Viesti Kirjoittaja kivioja »

mremonen kirjoitti:Kukaan ei ole kokenut itseään turhaksi? Että kamera on täydellinen, mutta kuvaaja pilaa lopputuloksen?
Kuvaajaa tarvitaan edelleen kameran suuntaamiseen, laukaisuhetken valintaan yms. vaikka juuri niissä kohdissa kuvaa eniten pilataankin.
kribe
Viestit: 4537
Liittynyt: Loka 07, 2006 18 : 14
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

mremonen kirjoitti:Kukaan ei ole kokenut itseään turhaksi? Että kamera on täydellinen, mutta kuvaaja pilaa lopputuloksen?
Täydellisestä kamerasta en tiedä, mutta kyllä kuvaajassa on kehitysvaraa enemmän kuin kamerassa ;-)
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

mremonen kirjoitti:Kukaan ei ole kokenut itseään turhaksi? Että kamera on täydellinen, mutta kuvaaja pilaa lopputuloksen?
Kuvaaja on tarpeellinen, kuvat vain turhia -)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Whig
Viestit: 828
Liittynyt: Elo 15, 2003 9 : 00

Viesti Kirjoittaja Whig »

mremonen kirjoitti:Kukaan ei ole kokenut itseään turhaksi? Että kamera on täydellinen, mutta kuvaaja pilaa lopputuloksen?
Jos kamerat osaisivat kertoa mielipiteensä ne todennäköisesti kertoisivat asian olevan juurikin noin.
Huuto.net <- Objektiiveja yms. Canoniin yms.
Flickr
Instagram
kivioja
Viestit: 396
Liittynyt: Syys 18, 2005 16 : 55

Viesti Kirjoittaja kivioja »

Whig kirjoitti:
mremonen kirjoitti:Kukaan ei ole kokenut itseään turhaksi? Että kamera on täydellinen, mutta kuvaaja pilaa lopputuloksen?
Jos kamerat osaisivat kertoa mielipiteensä ne todennäköisesti kertoisivat asian olevan juurikin noin.
Miksi eivät kerro? Tämähän on nimenomaan digicamera.net
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Kuvaajat kertovat sen itse: minkä kameran ostaisin, mitä kuvaisin, miten kuvaisin, mihin menisi kuvaamaan, mitä kuvattavaa tuolla mihin menen? ;-)

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
mremonen
Viestit: 9180
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

OskuK kirjoitti:Kuvaajat kertovat sen itse: minkä kameran ostaisin, mitä kuvaisin, miten kuvaisin, mihin menisi kuvaamaan, mitä kuvattavaa tuolla mihin menen? ;-)
Pitäiskö tän nimi vaihtaa "konditionaali.net". Tai olisko tuollaiselle saitille tilausta? Sinne voisi kirjoittaa kaikki ne asiat, jotka sanoo aikovansa tehdä ilman mitään todellista aikomusta.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Nefertiti
Viestit: 325
Liittynyt: Huhti 18, 2012 11 : 45

Viesti Kirjoittaja Nefertiti »

Kaikki kameroiden automaattitoiminnot ovat turhia, kunnes annat kameran 15-vuotiaalle jälkikasvulle.

Automaattiset loittorenkaat ja loittorenkaat yleensäkin ovat myös turhia. Vessapaperirulla ajaa saman asian.

Digitaalinen valokuvaus on vasta aivan turhaa, palkeella ja kuvauslevyillä saa hyviä kuvia lasten synttärikutsuilla. Vieraat tosin kyllästyvät ja lähtevät tiehensä jo ennen ensimmäistäkään valokuvaa on otettu.
JKyytinen
Viestit: 1584
Liittynyt: Joulu 21, 2013 19 : 03
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Nefertiti kirjoitti:Kaikki kameroiden automaattitoiminnot ovat turhia, kunnes annat kameran 15-vuotiaalle jälkikasvulle.
Olen itse kuvannut ei-manuaalilla muistaakseni 14-vuotiaana. Ja se oli digillä. Korjataanpa vähän:

Kaikki kameran automaattitoiminnot ovat turhia, kunnes annat kameran 8-vuotiaalle jälkikasvulle.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
OskuK
Viestit: 34028
Liittynyt: Joulu 22, 2003 20 : 05

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Kuvaaminen on turhaa, koska google hakee värikkämmän automaattisesti.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
Vastaa Viestiin