Vuoden lehtikuva-pohdintaa

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
mremonen
Viestit: 9181
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Vuoden lehtikuva-pohdintaa

Viesti Kirjoittaja mremonen »

En minä, mutta Sami Kero...

http://www.vuodenlehtikuvat.fi/#tuomaristo
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
AnHa
Viestit: 1766
Liittynyt: Elo 04, 2009 17 : 33
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnHa »

Lyhyesti ja ytimekkäästi. Jos repäiseviä aiheita ei löydy "hyvinvoivista" länsimaista, en allekirjoita täysin Keron näkemystä kuvajournalismin kovasta tasosta. Tänään julkaistuista palkinnoista vain Perttu Saksan Fotofinlandia on ansaittu. Tiivistän: on helppoa ottaa vaikuttavat kuvat kärsivistä köyhien maiden asukkaista, kuin katsoa peiliin ja ottaa päräyttävä kuvasarja länsimaiden korporaatiokolonialismista. Loppupeleissä kaikki Maailman suuret ongelmat ovat länsimaiden aiheuttamia Afrikan kiristyneestä tilanteesta ilmastonmuutokseen.

Jos oikeasti verrataan kuvajournalismin kärkeen, ainoa vertailukohta on National Geographic.
kuvahemmo
Viestit: 116
Liittynyt: Loka 05, 2011 19 : 43

Viesti Kirjoittaja kuvahemmo »

Yleisesti ottaen heikoin taso kilpailun historiassa. Vuoden urheilukuva...hohhoh
eetu1978
Viestit: 1186
Liittynyt: Tammi 09, 2011 21 : 14

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

Antin kanssa samoilla linjoilla.

Plus tuo urheilukuva, voi että sentään.. Eikö urheilukuvalta voisi odottaa sen edes jollain tapaa esittävän urheilusuoritusta..?
Samanlaisen kuvan saa minkä tahansa kaupungin puistossa hämärään aikaan :D
PaPo
Viestit: 149
Liittynyt: Syys 23, 2013 15 : 37

Viesti Kirjoittaja PaPo »

Joo, messuilla olin vähän ihmeessäni, että ovatko nuo kuvat todella siis voittajia. Ei pahalla. Mutta kiihkoa, tarinaa, poseeramattomuutta, näytti olevan harvassa kuvassa. Meeri on tietysti omaa luokkaansa. Pidin myös kohtukuoleman kokeneiden naisten kuvasarjasta, joskin sekin vaatii otsikon, jotta voi ymmärtää.

Hyvähän sitä on tietysti muita kritisoida, kun on itse niin täydellinen :D, mutta kyllä kai maasta pitäisi löytyä enemmän oivaltavia kuvia?
Vastaa Viestiin