Sigman yhteensopivuus

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Vastaa Viestiin
mappe
Viestit: 1103
Liittynyt: Heinä 15, 2003 16 : 08
Viesti:

Sigman yhteensopivuus

Viesti Kirjoittaja mappe »

Tähän ketjuun voisi kerätä käyttäjien löytämiä yhteensopivuusongelmia Sigman lasien kanssa.

Omalla kohdalla tuli vastaan melko erikoinen ongelma 150mm OS macron kanssa. Jos rungosta (5D mk3) on käytössä pelkät ristipisteet, niin käytössä on vain kaksi riviä keskimmäisiä pisteitä. Jos taas ottaa kaikki pisteet käyttöön niin reunapisteet heräävät eloon. Huollossa kokeiltu kahdella objektiivilla ja todettu ominaisuudeksi. Googlaamalla en löytänyt asiasta yhtään mainintaa.

Onko muilla jotain vastaavia kokemuksia?
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jiihaa2
Viestit: 909
Liittynyt: Marras 22, 2011 11 : 25

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

Mun 150 ei-OS macro ei AF tarkenna D800 liveview tilassa lainkaan. En ole muilla rungoilla kokeillut.
kribe
Viestit: 4537
Liittynyt: Loka 07, 2006 18 : 14
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

jiihaa2 kirjoitti:Mun 150 ei-OS macro ei AF tarkenna D800 liveview tilassa lainkaan. En ole muilla rungoilla kokeillut.
30/1.4 ei myöskään tarkenna LV-tilassa D7100:ssa. Tosin niilläkin laseilla jotka tarkentaa, käytän mielummin MF:ää.

Avokid muistaakseni sanoi samaa D800 + 120-300 OS kombosta.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
jiihaa2
Viestit: 909
Liittynyt: Marras 22, 2011 11 : 25

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

kribe kirjoitti:
jiihaa2 kirjoitti:Mun 150 ei-OS macro ei AF tarkenna D800 liveview tilassa lainkaan. En ole muilla rungoilla kokeillut.
30/1.4 ei myöskään tarkenna LV-tilassa D7100:ssa. Tosin niilläkin laseilla jotka tarkentaa, käytän mielummin MF:ää.

Avokid muistaakseni sanoi samaa D800 + 120-300 OS kombosta.
Muistaakseni olen kokeillut 120-300 sports versiota LV tilassa ja se toimii ok. Pitääpä vielä tarkistaa.
kribe
Viestit: 4537
Liittynyt: Loka 07, 2006 18 : 14
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

jiihaa2 kirjoitti:
kribe kirjoitti:
jiihaa2 kirjoitti:Mun 150 ei-OS macro ei AF tarkenna D800 liveview tilassa lainkaan. En ole muilla rungoilla kokeillut.
30/1.4 ei myöskään tarkenna LV-tilassa D7100:ssa. Tosin niilläkin laseilla jotka tarkentaa, käytän mielummin MF:ää.

Avokid muistaakseni sanoi samaa D800 + 120-300 OS kombosta.
Muistaakseni olen kokeillut 120-300 sports versiota LV tilassa ja se toimii ok. Pitääpä vielä tarkistaa.
Ok. Avokidilla oli se ensimmäinen OS-versio.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
onninpoika
Viestit: 1422
Liittynyt: Helmi 26, 2004 13 : 34
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja onninpoika »

Itsellä D7000 rungossa turistilasina Sigman 18-250 macro. Ainut tuunaaminen oli pieni hienosäätö tarkennuksen kanssa. Tuo tuunaaminen on nyt kameran muistissa ja kamera koplaa sen aina päälle kun vaihdan Sigman Nikonin nokalle. Tarkennus ja muut toimii ihan jees.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

onninpoika kirjoitti:Itsellä D7000 rungossa turistilasina Sigman 18-250 macro. Ainut tuunaaminen oli pieni hienosäätö tarkennuksen kanssa. Tuo tuunaaminen on nyt kameran muistissa ja kamera koplaa sen aina päälle kun vaihdan Sigman Nikonin nokalle. Tarkennus ja muut toimii ihan jees.
Toimiiko tarkennuksen hienosäätö objektiivikohtaisesti myös useamman Sigman kanssa? Minulla on nimittäin probleemina, että Nikonini tarkennuksen hienosäätö ei erota kahta käyttämääni Zeissin ZF.2 objektiivia toisistaan.
kribe
Viestit: 4537
Liittynyt: Loka 07, 2006 18 : 14
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

nomad kirjoitti:
onninpoika kirjoitti:Itsellä D7000 rungossa turistilasina Sigman 18-250 macro. Ainut tuunaaminen oli pieni hienosäätö tarkennuksen kanssa. Tuo tuunaaminen on nyt kameran muistissa ja kamera koplaa sen aina päälle kun vaihdan Sigman Nikonin nokalle. Tarkennus ja muut toimii ihan jees.
Toimiiko tarkennuksen hienosäätö objektiivikohtaisesti myös useamman Sigman kanssa? Minulla on nimittäin probleemina, että Nikonini tarkennuksen hienosäätö ei erota kahta käyttämääni Zeissin ZF.2 objektiivia toisistaan.
Kyllähän tuo tunnistaa yleensä kaikki missä on joku piiri.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

kribe kirjoitti:
nomad kirjoitti:
onninpoika kirjoitti:Itsellä D7000 rungossa turistilasina Sigman 18-250 macro. Ainut tuunaaminen oli pieni hienosäätö tarkennuksen kanssa. Tuo tuunaaminen on nyt kameran muistissa ja kamera koplaa sen aina päälle kun vaihdan Sigman Nikonin nokalle. Tarkennus ja muut toimii ihan jees.
Toimiiko tarkennuksen hienosäätö objektiivikohtaisesti myös useamman Sigman kanssa? Minulla on nimittäin probleemina, että Nikonini tarkennuksen hienosäätö ei erota kahta käyttämääni Zeissin ZF.2 objektiivia toisistaan.
Kyllähän tuo tunnistaa yleensä kaikki missä on joku piiri.
Niin juu, exifitkin kirjautuvat oikein. Mutta tarkennuksen hienosäädön näkökulmasta kumpikin Zeissi on sama objektiivi. Ei ole iso ongelma mf-objektiivin kanssa, mutta kiinnostaa silti.
onninpoika
Viestit: 1422
Liittynyt: Helmi 26, 2004 13 : 34
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja onninpoika »

nomad kirjoitti: Toimiiko tarkennuksen hienosäätö objektiivikohtaisesti myös useamman Sigman kanssa? Minulla on nimittäin probleemina, että Nikonini tarkennuksen hienosäätö ei erota kahta käyttämääni Zeissin ZF.2 objektiivia toisistaan.
En osaa tuohon vastata kun omistan tuon lisäksi vain kaksi kiinteää Nikonia. Noissa Nikoneissakin toisessa oli tarvetta pieneen hienosäätöön joten tuo säädöntarve ei ole Sigman yksinoikeus.
jiihaa2
Viestit: 909
Liittynyt: Marras 22, 2011 11 : 25

Viesti Kirjoittaja jiihaa2 »

Mulla on Sigmoja muutama ja kyllä toimii nikoneiden hienosäätö jokaiselle erikseen.

Uusien Sigmojen usb dock säätö toimii myös hyvin, mutta on työläs, eikä korjaa fokus shiftiä, eikä luonnon / keinovalo eroja tarkennuksessa. Molemmilla alueilla on sigmoissa sanomista enemmän kuin nikkoreissa, joissain laseissa. Mutta näyttäisi olevan jossain määrin runkokohtaista ainakin tuo tarkennus eri valoissa. En tosin ole asiaa oikein kunnolla testannut, tämä on hiukan mutu kommentti.

Näkyykö zeiss objektiivien millit oikein kuvissa tässä ongelmatapauksessa?
Vastaa Viestiin