Nousevat lentokoneet

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
BarneyG
Viestit: 39
Liittynyt: Heinä 22, 2006 16 : 06
Paikkakunta: Nurmijärvi

Nousevat lentokoneet

Viesti Kirjoittaja BarneyG »

Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
rnyholm
Viestit: 505
Liittynyt: Kesä 12, 2003 22 : 40

Viesti Kirjoittaja rnyholm »

Näitä kuvia kannattaisi mielestäni käsitellä hiukkasen kuvankäsittelyohjelmassa. Varsinkin ensimmäisessä kuvassa ottaa pois mustat ja myös valkoiset tuomalla näin enemmän informaatiota harmaaseen taivaaseen ja etuosaan. Lisäämällä lämpöä etuosaan ja kylmää takaosaan saavutat värein kolmiulotteisuutta kuvaan. Tässä on englanniksi kerrottu mitä yritän sanoa:

[url]http://www.zevendesign.com/1655/blog/cr ... otography/[/url]

URL toiminta yllä olevan ohjeen mukaisesti ei näytä toimivan Mavericksissä.
BarneyG
Viestit: 39
Liittynyt: Heinä 22, 2006 16 : 06
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja BarneyG »

Joo varmasti näin. Selailin tuon linkkisi läpi ja tajusin mitä tarkoitat. Otin eilen illalla nuo kuvat hämärässä ja sumussa ja minun mielestä niissä on enemmän vauhtia ja dramatiikkaa kuin kesällä auringonpaisteessa taivaalla kuvatut lentokoneet. Pitänee kokeilla kuvankäsittelyllä josko saan haluttua tulosta aikaiseksi.
olli R
Viestit: 4808
Liittynyt: Tammi 10, 2003 9 : 21
Viesti:

Viesti Kirjoittaja olli R »

BarneyG kirjoitti:Otin eilen illalla nuo kuvat hämärässä ja sumussa ja minun mielestä niissä on enemmän vauhtia ja dramatiikkaa kuin kesällä auringonpaisteessa taivaalla kuvatut lentokoneet.
Aikasen hyvä havainto, kuvat toimivat oikein hyvin. Olin jo skippaamassa tätä otsikon perusteella - noita lentokoneen kuvia taivasta vasten kun on nähty, mutta kannattikin kurkata.

Minusta tuo ensimmäinen kuvasi toimiikin tuossa kolmiulotteisuudessa juuri niinkuin linkattu ohje sanoo: "Tummalla kehyksellä lämpöä taakse ja kylmää eteen." Taivaan ja koneen alla näkyvän maan pieni punerrus toimii hyvin vastakkaisena tuolle koneen sinisyydelle. Sitä ehkä voisi aavistuksen korostaa, jos haluaa.
mattimi
Viestit: 857
Liittynyt: Elo 27, 2003 16 : 14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja mattimi »

Hei!

Minusta pari ensimmäistä imentävät hyvin sitä, kuinka brutaali tapahtuma koneen nousu on. Siinä on voima kaikki kaikessa. Sen takia rosoisuus ei haittaa.

Mikko
Vastaa Viestiin