Tuomas Keränen Photography

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
NowhereMan
Viestit: 318
Liittynyt: Touko 29, 2005 19 : 12
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Tuomas Keränen Photography

Viesti Kirjoittaja NowhereMan »

Laadin valokuvaportfoliotani varten omat nettisivut.

Mielellään kuulisin rakentavaa kritiikkiä sivuston ulkoasuun liittyen. Olen pyrkinyt tekemään sivut yksinkertaisiksi ja hillityiksi.

Olisi kiinnostavaa kuulla palautetta myös itse kuvista. Esimerkiksi jos jokin gallerian otoksista tuntuu muita heikompitasoiselta, tai muuta vastaavaa.

Linkki galleriaan:
http://tuomaskeranen.prosite.com/
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
fireisland
Viestit: 1132
Liittynyt: Huhti 15, 2010 13 : 43
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja fireisland »

Hyvät ja yksinkertaset sivut.

Osa pikkukuvista näyttää jotenkin suttusilta, esim. Frost Factory. Olisi ehkä myös hyvä, jos isoa kuvaa klikkaamalla pääsisi seuraavaan kuvaan.
NowhereMan
Viestit: 318
Liittynyt: Touko 29, 2005 19 : 12
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NowhereMan »

fireisland kirjoitti:Hyvät ja yksinkertaset sivut.

Osa pikkukuvista näyttää jotenkin suttusilta, esim. Frost Factory. Olisi ehkä myös hyvä, jos isoa kuvaa klikkaamalla pääsisi seuraavaan kuvaan.
Kiitos palautteesta. En aikaisemmin ollutkaan kiinnittänyt huomiota esikatselukuvien suttuisuuteen. Itseäni on häirinnyt se että osan pikkukuvien sävyistä näyttää vääriltä. Yritin korjata ongelmaa lataamaalla esikatselukuvia uudestaan, mutta sillä ei näyttänyt olevan mitään vaikutusta. Sivueditori näyttää pakkaavan pikkukuvat voimakkaasti, enkä ainakaan itse löydä asetusta, josta tätä pääsisi muokkaamaan.

Olisi tosiaan kätevää jos kuvaa klikkaamalla pääsisi seuraavaan kuvaan. Valitettavasti sivueditorina käyttämäni Prosite ei tue sellaista ominaisuutta.

Tämä Prosite-sivueditori on osoittautunut melko surkeaksi ja kömpelöksi, vaikka se on tarkoitettu juuri kuvien/teosten esittelyyn. Jotkin ominaisuudet ovat toki ihan näppäriä. Päädyin tähän editoriin, koska se on ilmainen Adobe Creative Cloudin jäsenille. En kyllä olisi valmis maksamaan tällaisesta editorista :)
Experte
Viestit: 87
Liittynyt: Syys 07, 2011 11 : 02

Viesti Kirjoittaja Experte »

Kuvat ovat hienoja ja ainakin minä pidin kovasti värimaailmasta. Sivut ovat myös hienosti toteutettu mutta yksi asia minua useimmissa weppi-portfolioissa häiritsee. Miksi klikatut kuvat ovat passikuvan kokoisia? Kuvien kopioinnin pelosta?

Muiden (itseään taitavampien) kuvien katselu on olennainen osa harrastusta, mutta tihrustelu vie osan nautinnosta pois.
NowhereMan
Viestit: 318
Liittynyt: Touko 29, 2005 19 : 12
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NowhereMan »

Experte kirjoitti:Kuvat ovat hienoja ja ainakin minä pidin kovasti värimaailmasta. Sivut ovat myös hienosti toteutettu mutta yksi asia minua useimmissa weppi-portfolioissa häiritsee. Miksi klikatut kuvat ovat passikuvan kokoisia? Kuvien kopioinnin pelosta?

Muiden (itseään taitavampien) kuvien katselu on olennainen osa harrastusta, mutta tihrustelu vie osan nautinnosta pois.
Alunperin suunnittelin käyttäväni kuvien kokona 1000 pikseliä pidemmältä sivulta. Lähes kaikki kuvat ovatkin nähtävissä vähän suurempana täällä: http://imageevent.com/tuomas_k/portfolio

Päädyin lopulta 800 pikseliin pidemmältä sivulta täysin teknisestä syystä. Prosite-editori skaalaa automaattisesti kaikki yli 800 pikselin kuvat suuremmaksi, sovittaen ne sivustolle. Pystykuvat siis näkyisivät tällöin yhtä leveinä kuin vaakakuvatkin. Haluan että kaikki kuvat ovat samankokoisia pidemmältä sivultaan, joten ainoa vaihtoehtoni on käyttää pidemmältä sivultaan maksimissaan 800 pikselin kuvia.

Itseäni ei ole koskaan häirinnyt nettikuvien pienuus. Joidenkin harrastamat vesileimat kuvissa taas ärsyttävät suunnattomasti :)
Vastaa Viestiin