Laukku + jalusta komboa

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Laukku + jalusta komboa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Semmosta tässä snadisti pohdiskelen. Nyt mulla on kombona Lowepron Passport Sling ja siellä menee Sirui T-025. Samalla se hörppää mukavasti myös Nex-6:n speedboosterilla ja muutamalla optiikalla. Oon muutaman keikan sillä duunannu ja havainnu sen aikasta makoisaksi komboksi. Tuosta saa sen jalustan aika nopsaan repäistyä käyttöön ja toisaalta sen saa nopsaan poiskin kun sitä ei tartte. Nyt vaan tuo videopuoli vähän vetää mennessään ja aattelinkin jotain videopäällistä jalustaa. Idiksenä olisi sama että menee pieneen tilaan (siten että mahtuu laukkuun), olisi nopsaan saatavissa ja olisi mahdollisimman kepeä. Vaikeitahan nuo yhtälöt on, mutta aattelin tässä vähän tuuletella idiksiä. Hinnalla tässä tapauksessa ei suuremmin ole väliä jos saa semmoisen jalusta+laukku kombinaation mikä futii. Reput taitaa tipahtaa yhtälöstä pois kun niihin se jalustan kiinnittäminen on aina liian työlästä. Mitään ylimääräisiä tiloja ei tartte. Vara-akut ja kortit menee tarvittaessa taskussa.

Niin ja tulevaisuudessa tuohon settiin on tulossa A7R ja muutama M-mount-lasi, kenties Voigtländereitä, joten siltä puolen laatu-keveys-kombinaatio on hiottu aikasta mukavaksi, vai onko?. Jotenka, onko tuon Sirui+Lowepron voittanutta? Pitääkö tuohon jalkaan (Sirui) vaan virskaa joku videopää? Mikä olisi hyvä ja kepeä videopää, mikä tuon em. kombon kestäisi? Oon kyl tässä joululomien jälkeen menossa r-kauppaan testailee ja potkii renkaita, mutta aattelin tuuletella täällä josko saisi jotain ideoita.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

Sony A7R mallissa on sitten sulkimesta johtuva tärähdysvaara kohtalaisen iso:

http://www.fredmiranda.com/forum/topic/1256012

Kovin pieni jalusta ei oikein taida toimia pitempien lasien kanssa ja tuollainen tosi kevyt ei välttämättä lainkaan.
Itsellä sama pulma, eli tukevahko jalusta ja kevyt FF setti muutamalla primellä helposti mukaan. Vastausta ei ole vielä löytynyt...

..
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Kyl. Mut lähinnä videohommiin tuota funtsin, joten silloin tuo sulkimen tärinä ei niin häiritse. Vaivaako muuten sama tärinä probleema A7:aa? Pisin lasi mikä mulla tuohon komboon tulisi on 85 tai 100. Siihen kylkeen 35 ja 21 niin niillä saan kyllä hommani tehtyä. Stillit oon usein nykässy ihan käsistä ja se laatu (tai laaduttomuus) on tähän mennessä täyttänyt tarpeensa. Eli ei tarvita sitä ihan viimeisintä pikselin piippausta. Tuo kameran kääntely vaan videohommissa tekisi pirun mukavaa lopputuloksen kannalta ja siihen mulla on tällä hetkellä tämä jalusta+pää-kombo:
http://www.dynaphos.com/product.php?c=1 ... 1909&ln=EN

Sen roudaaminen on kyl semmonen operaatio että siitä on keveys h*lvetin kaukana. Muuten kyllä toimii todella hyvin.
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

A7 suljin on elektroninen, mutta A7R on mekaaninen suljin. Se siis menee ensin kiinni ja aukeaa vasta sitten valotusta varten. Edes itselaukaisimessa ei ole valintaa, jolla sulkimen saisi kiinni ja ajastuksen jälkeen tärinän vaimennuttua suljin aukeaisi valostusta varten uudelleen. Tuon saa korjattua päivityksellä myöhemmin, mutta siellä on jotain muutenkin pahasti pielessä. A7 rungossa taas tulee pahoja heijastumia kirkkaista valopisteistä. Tuosta on foorumeilla monta ketjua asiaa...

..
Bansku81
Viestit: 1069
Liittynyt: Touko 05, 2010 20 : 58
Paikkakunta: Rauma
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bansku81 »

Onko tuo videojalusta sinulle pakollinen varuste vai voisiko sen reissuja varten korvata esimerkiksi jollain video rigillä tai vaikka steadicamillä?

Itse hankin omaan kohtuu kevyeen Cullmanin jalustaan Manfrotton MVH500AH videopään, on kyllä ihan hyvä, mutta olen myös miettinyt tuon kuljettamista, vie aika ison tilan vaikka sen kiinnittäis reppuunkin.
Sony:A77ll, A37,A550, SAL70400G, SAL35f18, SAL1650F28
Tamron:17-50mmf2.8XRDiII,90mmf/2.8 Di Macro
Sigma 10-20f3.5, 50mmF1.4 EX
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Bansku81 kirjoitti:Onko tuo videojalusta sinulle pakollinen varuste vai voisiko sen reissuja varten korvata esimerkiksi jollain video rigillä tai vaikka steadicamillä?

Itse hankin omaan kohtuu kevyeen Cullmanin jalustaan Manfrotton MVH500AH videopään, on kyllä ihan hyvä, mutta olen myös miettinyt tuon kuljettamista, vie aika ison tilan vaikka sen kiinnittäis reppuunkin.
Hmmm... Kyllä taitaa mun tyyliin sopia paremmin videojalusta kuin rigi tai steadycam. Muutenkin näitä kahta viimeistä voi olla aika haastava saada pieneen kokoon ja nopsaan käyttövalmiiksi ja pois.

Olkalaukun olen havainnut kyllä noissa tapahtumissa aika paljon paremmaksi kuin repun. Ensinnäkin liikkuminen ihmisten joukossa on aika paljon ketterämpää olkalaukun kanssa. Toisekseen linssien vaihdot on aika paljon nopeampia. Ei nyt mitään F1 pysähdyksiä, mutta kuitenkin aika tavalla kätevämpää kuin reppu pois selästä- systeemillä.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Homma etenee. Ny tarttu mukaan A7R ja voigtländerit 35 1.2 ja 21 1.8. Samalla tuli tämä:
http://www.rajalacamera.fi/slik-sh-736hd-kinopaa.html
Mukavasti menee siihen siruin päälle ja pannaukset toimii noin pikaisen pläräilyn jälkeen. Koko kombo menee siihen olkalaukkuun ja on vielä oikein hyvin kannettavissa. Nyt sitten telen metsästykseen. Zeissin 100 f2 johdossa tällä hetkellä ja se se todennäköisesti tulee olemaankin.
Vastaa Viestiin