Canon 7D - ERR 40?

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
ebolantix
Viestit: 284
Liittynyt: Tammi 21, 2006 12 : 16
Paikkakunta: Kotka

Canon 7D - ERR 40?

Viesti Kirjoittaja ebolantix »

Elikkäs apuja kaivataan.

Reilun kolmisen vuotta vanha 7D päätti sitten yllättäen Jouluaattona lopettaa yhteistyön täysin. Akkuja olen testannut vaihtaa ja ottanut myös ton rungon (kellon?) patterin irti.

Oisko mitään vinkkejä mikä mahtaisi olla tuollaisen errorin syynä?

Onko kamera entinen vai kannattaako tiedustella huollosta? varmasti halpa korjata :)
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Gamma
Viestit: 1723
Liittynyt: Tammi 13, 2004 14 : 14
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Gamma »

Googlesta löytyy sivukaupalla juttua tuosta. Onko siellä jotain hyödyllistä, sitä en tiedä kun en niitä lukenut.
kalevi
Viestit: 87
Liittynyt: Marras 25, 2003 3 : 27

Viesti Kirjoittaja kalevi »

Err 40 Malfunctions related to the power source have been detected. (Virtalähteeseen liittyviä toimintahäiriöitä on havaittu.)
ebolantix
Viestit: 284
Liittynyt: Tammi 21, 2006 12 : 16
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja ebolantix »

Tuntuu että aina kun on ongelma ja siihen hakee vastausta asiaan vihkiytyneiden foorumilta, niin ensimmäinen vastaus on että kato Googlesta. Check.

Jotkut topikit puhuvat virtalähteestä, toiset muistikortista.. Ilmeisimmin kuitenkin virtalähdeongelma kuten kalevi mainitsi.

Lähinnä haluaisin tietää mitä tälläisen korjaaminen kustantaa suomessa, jos on korjattavissa jne.
Force75
Viestit: 343
Liittynyt: Tammi 19, 2011 20 : 48
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Force75 »

Kamerasta pitää joku piirikortti vaihtaa jos tuo ilmoitus tulee... Aika yleinen ongelma 7d kamerassa, tai ainakin useammalle tapahtunut... Tässä poiminta netistä:

Hi Guys , Thanks for all of your responses , well in the end I had to take the camera to Cameratek , it is out of warranty so I had to pay R2050.00 upfront after receiving a quote to replace a pc board . Apparently this is quite a common problem with the 7D - there are so many people all over the world who have experienced the same Error 40 with their Canon 7D , I am surprised that Canon has not sorted this issue.

Kirjoittaja asuu johannesburgissa joten tiiä mitä tuo 2050r summa nyt sit euroissa onkaan...

Tässä toinen poiminta jossa tarkennetaan ongelman aiheuttaja:

This problem has been quite common with the 7D model. When it is not a matter of clean terminals or bad batteries it is being caused by a week circuit in the power control board of the camera. This board is what regulates power to the parts of the camera and when it does not do it right you get the error 40. The only fix for it is to have the board replaced either by a local shop or, I recommend having Canon do the job. There is a chance Canon will do it without cost but this would depend on how old the camera is.

Tässä vissiin se kyseinen osa:
http://www.dhcameras.com/canon-eos-7d-m ... w-genuine/

EDIT: Rahayksikkö on vissiin ZAR ja se euroissa 141€
D810 & D5300
(ex. 450D,600D,7D,5D2,5D3,M)
janman
Viestit: 392
Liittynyt: Elo 14, 2004 19 : 38
Paikkakunta: Suur-Kuusaa

Viesti Kirjoittaja janman »

Force75 kirjoitti:
EDIT: Rahayksikkö on vissiin ZAR ja se euroissa 141€
Eli Suomessa noin 600-1000 euroa, riippuen korjaamon ahneudesta...
Ei kuvaustoimintaa tällä hetkellä
ebolantix
Viestit: 284
Liittynyt: Tammi 21, 2006 12 : 16
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja ebolantix »

Kiitokset vastauksista.

Pitänee toimittaa kamera huoltoon ja toivoa että saavat kuntoon kohtuu hintaan. Eihän tollasta museovärkkiä isolla rahalla haluaisi enää korjata, mutta minkäs teet.
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

Minä en maksaisi yhtään yli 500e 7dn korjauksesta

ebaysta näyttää löytyvän emolevyä alle 150e.
Force75
Viestit: 343
Liittynyt: Tammi 19, 2011 20 : 48
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Force75 »

Kaiken järjen mukaan tuo pitäisi saada Canonin piikkiin korjattua koska ihan selkeä valmistusvirhe tuo on. Osa noista piireistä on varmaan viallisia jo tehtaalta lähtiessään ja paukahtavat sitten satunnaiseen aikaan missä kullakin...

Voihan se olla, että tulevat jo piirin vaihdossa hinnasta vastaakin jolloin jää maksettavaa vain joku osa summasta? Noh, selviäähän se sitten huollossa...
D810 & D5300
(ex. 450D,600D,7D,5D2,5D3,M)
thuttu77
Viestit: 113
Liittynyt: Joulu 05, 2011 0 : 33

Viesti Kirjoittaja thuttu77 »

Itse veikkaisin että vika on jossain muualla kun emolla esim DC/DC board tai bottom board assy hintaa en osaa sanoa mitä maksavat mutta luulen että jos huollossa korjauttaa niin vaihtoon menevät gripit myös.

itse ERR40 vikaisiin olen törmännyt vain vesivahinkoisina.

PS: jos joskus luovutat tuon kanssa niin saattaisin olla kiinnostunut ostamaan raadon osiksi
Force75
Viestit: 343
Liittynyt: Tammi 19, 2011 20 : 48
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Force75 »

ebolantix kirjoitti:Kiitokset vastauksista.

Pitänee toimittaa kamera huoltoon ja toivoa että saavat kuntoon kohtuu hintaan. Eihän tollasta museovärkkiä isolla rahalla haluaisi enää korjata, mutta minkäs teet.
Onko tästä casesta uutta kerrottavaa? Kiinnostaa tietää mitä moinen kustantaa ja mikä Canonin kanta asiaan olisi... Tietenkin vedetään kosteusvika kortti esiin jotta ei tartte korjata valmistajan piikkiin?
D810 & D5300
(ex. 450D,600D,7D,5D2,5D3,M)
ebolantix
Viestit: 284
Liittynyt: Tammi 21, 2006 12 : 16
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja ebolantix »

Vihdoin sain kameran toimitettua JAS:lle huoltoon. Sain puhelun että virtapiiri on hajonnut (kuten pelkäsin).

Korjaus maksaisi lähemmäs 300€.

Kamera on 3 vuotta ja kuukauden vanha. Canonin linjaus on, että virhevastuu rajoittuu 3 vuoteen. Eli korjauksen maksan minä.

Ilmoitin että en maksa, vaan korjaus kuuluu valmistajalle, koska vika ei ole minusta johtuva ja kameran odotettu "elinikä" on mielestäni paljon pidempi kuin 3 vuotta. JASsin kaveri kertoi ottavansa yhteyttä Canoniin ja palaavan asiaan. Tuosta on nyt kulunut jo muutama viikko.
thuttu77
Viestit: 113
Liittynyt: Joulu 05, 2011 0 : 33

Viesti Kirjoittaja thuttu77 »

Kannattaa varmaan kuluttajaasiamien mielipidettä kysyä valmiiksi kanssa
ovat muutamassa päivässä vastanneet yleensä kun olen laittanut netin kautta kyselyä jostain.

Pahoin vaan pelkään että sielläkään ei kuvitella elektroniikan tarvitsevan kestää yli 3 vuotta. jolloin ei ole paljoa vaihtoehtoja kun maksaa tai jättää huoltamatta tokihan raastuvassaa voi yrittää saada rahjoja takas mutta luulen että ei juurikaan auta ja joutuu vaan maksamaan lisää.

Itse olen ollut todella pettynyt useampaan otteeseen kuluttaja suojan tulkinnasta ei niinkään elektroniikan kanssa mutta autojen kyllä.
ebolantix
Viestit: 284
Liittynyt: Tammi 21, 2006 12 : 16
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja ebolantix »

Onhan tuo 3 vuotta pitkä aika, mutta kyllä mielestäni kameran tulisi kestää hyvinkin paljon pidempään (sulkimet ja muut kuluvat osat on eri asia). Toki tässähän ei minun mielipiteellä ole mitään merkitystä :D

Ei kai auta kuin odotella mitä tuolta huollon ja valmistajan puolelta vastataan.
thuttu77
Viestit: 113
Liittynyt: Joulu 05, 2011 0 : 33

Viesti Kirjoittaja thuttu77 »

Joo niin minäkin odottaisin mutta meinasin vaan että jos kuluttaja asiamies olisi samaa mieltä niin mukisematta valmistaja sen varmasti maksaisi.
ebolantix
Viestit: 284
Liittynyt: Tammi 21, 2006 12 : 16
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja ebolantix »

Canoni hyväksyi reklamaationi ja korjaa laitteen laskuunsa. Erinomaista toimintaa :)
hupppu
Viestit: 37
Liittynyt: Helmi 04, 2012 8 : 48
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja hupppu »

Tänään olin kuvaamassa, kun yhtäkkiä kamera lakkasi toimimasta laukaisinta painettaessa. Taulussa luki tämä "ERR40". Muistin heti että jollain oli täällä ollut tällainen ongelma. Oli vara-akku mukana, minkä vaihdoin ja kamera alkoi taas toimimaan.

Tämä error taitaa olla selvä merkki viasta, joten taidanpa ottaa yhteyttä JAS:iin. Kameran ostamisesta ei ole vielä vuottakaan aikaa, joten takuuseenhan tuo pitää saada korjattua...eikö?
hattumies
Viestit: 559
Liittynyt: Maalis 11, 2012 11 : 57

Viesti Kirjoittaja hattumies »

Kokeile ensin puhdistaa akun ja akkupesän kontaktipinnat spriillä varovasti.
hupppu
Viestit: 37
Liittynyt: Helmi 04, 2012 8 : 48
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja hupppu »

hattumies kirjoitti:Kokeile ensin puhdistaa akun ja akkupesän kontaktipinnat spriillä varovasti.
Ei ainakaan silmämääräisesti näytä olevan mitään erikoista akkujen kontaktipinnoissa. Akkupesässä olevia kuparin värisiä pintoja ei näe, kun ovat siellä pohjalla...

Meinaatko ettei ole syytä huolestua, jos kyseisen ilmoituksen heitti kerran kameraan ja akun vaihtamisella rupesi taas toimimaan?

Onko tämä vikailmoitus yleensä sellainen, joka tullessaan pysyy eikä häviä taulusta? -> kameran korjaantuu vain vaihtamalla virtapiiri uuteen?
ebolantix
Viestit: 284
Liittynyt: Tammi 21, 2006 12 : 16
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja ebolantix »

Suosittelen että toimitat heti huoltoon, kun kerran takuuta on.. Mun kamera aloitti samat viat jo vuosi takaperin, mutta en sillon tajunnut tehdä asialle mitään.. Nyt joutu sitte vähä hikoilemaan.
Vastaa Viestiin