SONY NEX 6 vai NEX 7?

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Waski
Viestit: 466
Liittynyt: Maalis 26, 2013 15 : 54

SONY NEX 6 vai NEX 7?

Viesti Kirjoittaja Waski »

Tervehdys tietäjät!
Hankinnassa joko Sony Nex 6 tai Nex 7...testejä katsellut, muttei englanti oikein taivu hyvin...kumpi olisi parempi; kakkoskameraksi tulisi, joka kulkisi aina mukana. -- Jokunen pika-arvio (kuvanlaatu,käyttömukavuus,ym) tms olisi tervetullut. -- Auttakaa miestä mäessä! Kiitos etukäteen!
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
tn1krr
Viestit: 1174
Liittynyt: Tammi 08, 2013 13 : 10

Re: SONY NEX 6 vai NEX 7?

Viesti Kirjoittaja tn1krr »

Vasamatti kirjoitti:Tervehdys tietäjät!
Hankinnassa joko Sony Nex 6 tai Nex 7...testejä katsellut, muttei englanti oikein taivu hyvin...kumpi olisi parempi; kakkoskameraksi tulisi, joka kulkisi aina mukana. -- Jokunen pika-arvio (kuvanlaatu,käyttömukavuus,ym) tms olisi tervetullut. -- Auttakaa miestä mäessä! Kiitos etukäteen!
Olen omistanut molemmat ja tykkään 7:sta enemmän, perustelut
- 6:n hienot uutuudet eivät minua vakuuttaneet. Appsit on pääosin gimmickejä ja Wi-Fi on vain lelu, josta ei esim. saa automaattisesti puskettua kuvia koneelle/Lightroomiin ja sensori-PDAF ei tajuntaa räjäyttänyt
- 24 MP > 16 MP, koska ISO suorituskyky noilla on 16 megan kuvakoolla käytännössä sama. Eli 24 mp kuvan suurempi noise tippuu samalle tasolle kuin 16:ssa kun downsämplätään samaan kokoon. 24 MP kennolta kuitenkin irtoaa matalilla ISO:illa parempi cropattavuus/yksityiskohdat
- 7:ssa on ominaisuuksia joita 6:ssa ei ole, esim. mahdollisuus back button AF:ään, AF/AEL kytkimet ja vapaampi nappuloiden customointi ja enemmän nappeja
- 7:n TriNavi on aika kinkkinen muokata mieleisekseen ja opetella, mutta kun sen kanssa pääse kavereiksi on se varsin tehokas käyttää

7:n taitaa saada tällä hetkellä jopa halvemmalla...
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Re: SONY NEX 6 vai NEX 7?

Viesti Kirjoittaja nomad »

tn1krr kirjoitti:
Vasamatti kirjoitti:Tervehdys tietäjät!
Hankinnassa joko Sony Nex 6 tai Nex 7...testejä katsellut, muttei englanti oikein taivu hyvin...kumpi olisi parempi; kakkoskameraksi tulisi, joka kulkisi aina mukana. -- Jokunen pika-arvio (kuvanlaatu,käyttömukavuus,ym) tms olisi tervetullut. -- Auttakaa miestä mäessä! Kiitos etukäteen!
Olen omistanut molemmat ja tykkään 7:sta enemmän, perustelut
- 6:n hienot uutuudet eivät minua vakuuttaneet. Appsit on pääosin gimmickejä ja Wi-Fi on vain lelu, josta ei esim. saa automaattisesti puskettua kuvia koneelle/Lightroomiin ja sensori-PDAF ei tajuntaa räjäyttänyt
- 24 MP > 16 MP, koska ISO suorituskyky noilla on 16 megan kuvakoolla käytännössä sama. Eli 24 mp kuvan suurempi noise tippuu samalle tasolle kuin 16:ssa kun downsämplätään samaan kokoon. 24 MP kennolta kuitenkin irtoaa matalilla ISO:illa parempi cropattavuus/yksityiskohdat
- 7:ssa on ominaisuuksia joita 6:ssa ei ole, esim. mahdollisuus back button AF:ään, AF/AEL kytkimet ja vapaampi nappuloiden customointi ja enemmän nappeja
- 7:n TriNavi on aika kinkkinen muokata mieleisekseen ja opetella, mutta kun sen kanssa pääse kavereiksi on se varsin tehokas käyttää

7:n taitaa saada tällä hetkellä jopa halvemmalla...
Heh... Vasamatti kun kysyi neuvoa koska englanti ei kuulemma oikein taivu. Jäämme odottamaan suomennosta ;-)
Sahaaja
Viestit: 1497
Liittynyt: Loka 07, 2009 21 : 04

Viesti Kirjoittaja Sahaaja »

http://goo.gl/fsh5cy "Dprevyyn" linkki

Tuosta käsitys että NEX-6 korkeilla ISOilla parempi mutta ei käytännön kokemusta! Siis alivalottuneissa kohdissa.

Miten 7:n säätörullat on pykälöity, pyörivätkö liian helposti?

Sitten kuvan reunojen pehmeys johtuen suuresta megapikkelssi määrästä, onko joku optiikka jolla toimii tuolta osin hyvin?

NEX-6 af kuulemma parempi, totta vai tarua?
Tuli taasen sotkettua asiallista keskustelua;-)
mremonen
Viestit: 9185
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Minä olen taas kallistumassa kutosen puolelle. Ja siitä saa nyt lähinnä syyttää nimimerkkiä "tn1krr" (kts. bloki) ;).

Kävin Rahalassa kokeilemassa molempia ja lähinnä seiskassa hieman arveluttivat nuo molemmat pyörät (aika herkkiä pyörimään). Toisaalta kutosessa on turhaan rajattu tuota kustomoitavuutta.

Wifille ja appseille en laske mitään arvoa. Toivottavasti wifin saa pois huutamasta ruokaa.

Kutosesta on tällä hetkellä jopa rahalassa hyvät tarjoukset: 599 pelkkä runko ja 699 runko + SEL1650. Tuo pannukakkutsuumi ei kyllä ole mitään palkintoja voittanut, laajassa päässä tynnyrivääristymää ilmeisesti enemmän kuin mun Sigman kalansilmässä. Toisaalta jos sillä nyt edes jotain kuvaa saa, niin sen kanssa kamera menee pienempäänkin taskuun.
Viimeksi muokannut mremonen, Marras 08, 2013 14 : 56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
tn1krr
Viestit: 1174
Liittynyt: Tammi 08, 2013 13 : 10

Viesti Kirjoittaja tn1krr »

Sahaaja kirjoitti:http://goo.gl/fsh5cy "Dprevyyn" linkki

Tuosta käsitys että NEX-6 korkeilla ISOilla parempi mutta ei käytännön kokemusta! Siis alivalottuneissa kohdissa.
Scorettavat dxomark:sta samat lukemat ISO-testissä (tuollahan normalisoidaan kuvat samaan kokoon) ja aika monessa muussakin paikassa on testattu tuo, että samassa koossa ISO-suorituskyky on sama. dperfuu ei normalisoi eli siellä iso-testikuvissa on aina etu sillä jolla on isommat pikselit.
Sahaaja kirjoitti: Miten 7:n säätörullat on pykälöity, pyörivätkö liian helposti?
Monet sanovat että pyörivät, itse en ole moista huomannut vaikka sormet melkoiset nakit ovatkin. Itseasiassa pidän noista helposti pyörivistä rullista; koska Nex-7:n braketointi tukee vain 3:a kuvaa pitää isommat hooreeäärr- valotusmäärät ottaa manuaalisesti ja jos rullat olisivat kauhean jäykät niitä pyöritellessä helposti tönisi tripodiakin.
Sahaaja kirjoitti: Sitten kuvan reunojen pehmeys johtuen suuresta megapikkelssi määrästä, onko joku optiikka jolla toimii tuolta osin hyvin?
Isompi pikkelssimäärä aiheutta paitsi närästystä, on se myös alttiimpi jyrkälle saapuvan valon tulokulmalle, joka näkyy lähinnä nurkkien värjäytymisenä tiettyjen UWA-optiikoiden kanssa. SLR-UWA-lasit ja esim. Zeiss Touit 12/2.8 toimivat täysin moitteetta myös Nex-7:ssa.
Sahaaja kirjoitti: NEX-6 af kuulemma parempi, totta vai tarua?
Niin kuulemma on, mutta en ole itse käytössä suurta eroa huomannut. Nex-7:n CDAF:lla pärjäsin lentönäyksessäkin kunhan tajusin ampua rätätätä-sarjaa sillä hetkellä kun etäisyys kohteeseen ei hirveästi muutu. 6:ssahan parannuksena on PDAF-pisteet kennossa, jotka käytännössä mittaavat etäisyyden kohteeseen ja osaavat lähettää AF:n suoraan oikeaaan postikoodiin, lopullinen hienotarkennus menee kuitenkin kuvan kontrastia iteroimalla. 6:n PDAF ei toimi huonossa valossa eikä 6.3:sta pienemmällä aukolla.
mremonen
Viestit: 9185
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

mremonen kirjoitti:Minä olen taas kallistumassa kutosen puolelle. Ja siitä saa nyt lähinnä syyttää nimimerkkiä "tn1krr"
Ja korjataan tätä huonosti kirjoitettua kohtaa. Siis kutoseen olen päätymässä ihan omista mieltymyksistä johtuen. Se, että olen yleensäkään vaihtamassa vitosesta, johtuu tuosta ostamastani laajiksesta...
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Waski
Viestit: 466
Liittynyt: Maalis 26, 2013 15 : 54

Viesti Kirjoittaja Waski »

Nomadille suomennos: englantini ei taivu= englannin kielen taitoni ei riitä täysin ymmärtämään englannin kielisiä testejä asiaan liittyen.
Heh heh! ;)
Auliss
Viestit: 29
Liittynyt: Tammi 08, 2007 18 : 44

Viesti Kirjoittaja Auliss »

Englanti ei taivu mullakaan katselen tätä sivustoa grome selaimella niin saan jotain käsitystä vieraskielisiin linkkeihin joita usein on. Kääntäjä on kehittynyt paljon muutamassa vuodessa.
Vastaa Viestiin