(2013 - 2017 ) Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
baader
Viestit: 255
Liittynyt: Heinä 31, 2008 14 : 27
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja baader »

Mulla on tollanen 28/2 ja se on melkein täydellinen lasi. Nopea, hiljanen. Ja piirtää hienosti. Varmasti hintaansa paras lasi mitä on. Ei mulla ollu canonillekaan koskaan mitään noin hyvää.

Ainoa vika on että 28 on mulle liian lyhyt, pitäis vaihtaa sellaseen 35/2,8:iin.
-Clubs are for seals-
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viestit: 21496
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Parin kymmenen metrin etäisyydelle toi 35 on terävä kuin mikä. Ei se paha hankinta käytettynä ole. Uutena vähän niin ja näin.
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Ite maksoin siitä Zeissin 35/2.8 muistaakseni 375. Siinä on kyl lasia koko rahan edestä. Mites olis siihen 28:n rinnalle? Kuitenkin erilaisia ja hyviä kumpainenkin.
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Viesti Kirjoittaja niffe »

baader kirjoitti:Mulla on tollanen 28/2 ja se on melkein täydellinen lasi. Nopea, hiljanen. Ja piirtää hienosti. Varmasti hintaansa paras lasi mitä on. Ei mulla ollu canonillekaan koskaan mitään noin hyvää.

Ainoa vika on että 28 on mulle liian lyhyt, pitäis vaihtaa sellaseen 35/2,8:iin.
Tuo 28mm f2.0 on oikein terävä ja kontrastikas lasi, mutta vastaavasti Canon ei ole koskaan tehnyt noin suurilla kuvautumisvirheillä edes 24-millistä.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

niffe kirjoitti:
baader kirjoitti:Mulla on tollanen 28/2 ja se on melkein täydellinen lasi. Nopea, hiljanen. Ja piirtää hienosti. Varmasti hintaansa paras lasi mitä on. Ei mulla ollu canonillekaan koskaan mitään noin hyvää.

Ainoa vika on että 28 on mulle liian lyhyt, pitäis vaihtaa sellaseen 35/2,8:iin.
Tuo 28mm f2.0 on oikein terävä ja kontrastikas lasi, mutta vastaavasti Canon ei ole koskaan tehnyt noin suurilla kuvautumisvirheillä edes 24-millistä.
ei muotia enää kun digitaalisesti saa korjattua pienet virheet hyvin. koko kasvaa kun geometriaa ruvetaan korjamaan, mutta valovoima säilytetään. J ahinta kasvaa.
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Viesti Kirjoittaja niffe »

Canonin 24-millinen f2.8 IS on saman kokoinen ja hintainen, enkä miettisi hetkeäkään ottaa sillä arkkitehtuuria sisältävät kuvat ensisijaisesti. Tynnyrivirheen pystyy korjaamaan, mutta juosten kustut linjat vaativat warppauksen, eikä siitä tule mitään.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

niffe kirjoitti:Canonin 24-millinen f2.8 IS on saman kokoinen ja hintainen, enkä miettisi hetkeäkään ottaa sillä arkkitehtuuria sisältävät kuvat ensisijaisesti. Tynnyrivirheen pystyy korjaamaan, mutta juosten kustut linjat vaativat warppauksen, eikä siitä tule mitään.
höh. Kamera korjaa jpg kuviin sony 28/2 virheet ja ainakin adoben raw softassa lköytyy profiilit.

eikä jotain Ok piirtoista 24millistä f/2.8 aukkoista voi verrata erinomaisesti piirtävään f/2 aukkoiseen 28 milliseen.

tää sony vaikuttaa helevetin hyvältä lasilta joka suhteessa (hinta-kuvanlaatu-koko), taidan ostaa.

sitten säästelemään 35mm sony zeissiin, 55/1.8 löytyykin jo. laatutavaraa laatukameraan. tykkään.
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Viesti Kirjoittaja niffe »

temama kirjoitti:
niffe kirjoitti:Canonin 24-millinen f2.8 IS on saman kokoinen ja hintainen, enkä miettisi hetkeäkään ottaa sillä arkkitehtuuria sisältävät kuvat ensisijaisesti. Tynnyrivirheen pystyy korjaamaan, mutta juosten kustut linjat vaativat warppauksen, eikä siitä tule mitään.
höh. Kamera korjaa jpg kuviin sony 28/2 virheet ja ainakin adoben raw softassa lköytyy profiilit.

eikä jotain Ok piirtoista 24millistä f/2.8 aukkoista voi verrata erinomaisesti piirtävään f/2 aukkoiseen 28 milliseen.

tää sony vaikuttaa helevetin hyvältä lasilta joka suhteessa (hinta-kuvanlaatu-koko), taidan ostaa.

sitten säästelemään 35mm sony zeissiin, 55/1.8 löytyykin jo. laatutavaraa laatukameraan. tykkään.
Mulla on tuo 28mm f2. EF24-millisen olen jo myynyt. Ei siinä 28:ssa tosiaan muuten ole vikaa, mutta suoria rakenteita sisältävät kuvat ovat haasteellisia woblauksen vuoksi.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

niffe kirjoitti:Mulla on tuo 28mm f2. EF24-millisen olen jo myynyt. Ei siinä 28:ssa tosiaan muuten ole vikaa, mutta suoria rakenteita sisältävät kuvat ovat haasteellisia woblauksen vuoksi.
ah, ymmärrän. et ajatellut säästää Cänonin 24millistä adapterin kanssa sonyyn? henk.koht. olisin miettynyt tuotakin liikettä 24mm ja 28mm saattaisivat täydentää toisiaan kivasti.
Maffer
Viestit: 21496
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Sonyyn Sonya. Sillä tavalla siinä systeemissä pysyy joku järki.
graphiksi
Viestit: 119
Liittynyt: Huhti 27, 2009 4 : 16

Viesti Kirjoittaja graphiksi »

Onko perus A7:ssa tarkennus parantunut huomattavasti FW päivitysten myötä? Oikeastaan kiinnostaa todella hämärässä tarkennus? Onkohan jossain yökerhossa discovalojen varassa kuvaaminen edes kohtuullisesti ihan tuhoon tuomittu ajatus esim Samyangin 50mm f1.4 objektiivilla? Vai kannattaako suosiolla katsoa mk II mallia?

Kiinostaa kyllä kovasti kinokenno, ja nimenomaan tuo uusi Samyangin optiikka. Käytettynä A7:n hinnat alkaa olla jo ihan asiallisia.

Panasonic GX8 tarkentaa salaman nopeasti ja varmasti vaikka miten hämärässä ja surkeassa valossa, ja vaikka kuvanlaadullisesti ottaisin askelen eteenpäin, ei se paljoa lohduta jos tarkennus sahaa ja laahaa jatkuvasti perässä.
Maffer
Viestit: 21496
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Chambers lyttäsi Samyangin juuri testissään. F/8 lasi joo, täydellä aukolla ja sielläpäin suttu.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

Maffer kirjoitti:Chambers lyttäsi Samyangin juuri testissään. F/8 lasi joo, täydellä aukolla ja sielläpäin suttu.
minkä samyangin?
Maffer
Viestit: 21496
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

50 1.4 AF.
graphiksi
Viestit: 119
Liittynyt: Huhti 27, 2009 4 : 16

Viesti Kirjoittaja graphiksi »

Maffer kirjoitti:Chambers lyttäsi Samyangin juuri testissään. F/8 lasi joo, täydellä aukolla ja sielläpäin suttu.
Siltä ne muutamat sampletkin Flickrissä näyttikin. Ajattelin että ehkä voisi olla kuvaaja virhe. No, jos/kun kerran näin on, saa olla. Kun hankkii jonkun nopean primen, saisi se olla terävä heti täydellä aukolla.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

graphiksi kirjoitti:
Maffer kirjoitti:Chambers lyttäsi Samyangin juuri testissään. F/8 lasi joo, täydellä aukolla ja sielläpäin suttu.
Siltä ne muutamat sampletkin Flickrissä näyttikin. Ajattelin että ehkä voisi olla kuvaaja virhe. No, jos/kun kerran näin on, saa olla. Kun hankkii jonkun nopean primen, saisi se olla terävä heti täydellä aukolla.
ostakeehan pojjaat Sonu Zeiss 55/1.8 ! Siinä on lasia! Ja hyvää. mitä noita samppyjangeja ihmettelee tolla polttovälillä. varsinki jos täydellä aukjolla viel pehmyt, sonu 55/1.8 on terävä aukko levällään.
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

nsamppa kirjoitti:
nsamppa kirjoitti:Olisko kansalla vinkkaa joku hyvä ohjelmoitava kaukolaukaisin näille? Rajalan ukolta oon tivannu semmosta jo pitkään, mutta eioota vaan tulee. Muutama kiinanmiehen laukaisin on. Toimiihan ne mut jo parin vuoden jälkeen ne alkaa reistaamaan. Nyt ajattelin muutaman uuden hommata ja noi kiinanmiehen viritykset ei ny niin hirveesti nappaa. Vinkkejä?
No joutu ny tilaa näitä kourallisen:

http://www.ebay.com/itm/Timer-Remote-Co ... Sw14xWQB1P

Ainakin näyttää samanlaisilta ku Canonin vastaavat ja ne on sairaan hyviä. Saas nähdä kauan kestävät.
Meikäläinenpä jatkaa tätä mun saagaa näiden kanssa. Saapuivat pirulaiset. Ja hienon näköisiä ovat. Tatsi taas on aika... no ei ainakaan samanlainen ku Canonin vastaavassa. Mutta sanottakoon etten juuri muuta odotellutkaan. Sen sijaan kaikki lähti mukavasti käyntiin. Kaikkiin nappeihin totteli kaikki. Paitsi yksi vaan kun painoi valot päälle, niin ei laittanut valoja päälle. Sen sijaan pärähti kaikki digitaalit vaan ruutuun. Muuten toimii kyllä. Sitten taas kaikissa on sama kummallinen ongelma. Kun laittaa intervallikuvauksen käyntiin, niin mikään näistä ei räpsäse ensimmäistä kuvaa. Vasta toisella kierroksella alkaa paukkumaan. Onpahan ainakin jännitystä elämässä.

Nyt mä oon noita kiinan kaverin laukaisimia ostanut kahdeksan. Nää uudet sentään toimii. Jotenkin. Mieluummin kuitenkin olisin ostanut kalliimmat ja tylsän varmasti toimivat laukaisimet. Ja niitä kolme kappaletta. Voi kun semmoisia vaan olisi.

Nyt riittää parkuminen.
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja kohan »

...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Grrrr.... Minähän tuosta sitten innoissani päivittämään runkoja. Oli vaan tuossa suuressa puhdistuksessa, mikä tehtiin täällä kotona, päässy lipsahtaa piuhat ser:iin. Löysin jonkun USB piuhan ja sehän ei natsannu luonnollisestikaan vaikka paikalleen napsahtikin. Kevyen luokan sonyvero tuokin. Noh, kaippa noita piuhoja sentään saa uutena ja alkuperäisinä.
kohan
Viestit: 12556
Liittynyt: Helmi 21, 2004 15 : 02
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja kohan »

Ja USB Connection oli "Mass Storage"?
...kuvia lisätään myöhemmin...
http://kohan.1g.fi/
Vastaa Viestiin