(2013 - 2017 ) Sony A7, A7r, A7II, A7s, A7rII ja A7sII

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
jvviita
Viestit: 471
Liittynyt: Helmi 22, 2011 12 : 03

Viesti Kirjoittaja jvviita »

Maffer kirjoitti:Ni sulla ei ollu mikään soikio yksilö?
Testailin tuota eri asetuksilla ja kääntelin vielä kameran ylösalaisin, ja vastaava tulos tuntuu olevan joka tapauksessa. Eli tarkennustason kaarevuus vaikuttaisi olevan symmetrinen riippumatta siitä miten päin kamera on, eli luultavasti kyseessä on ominaisuus eikä suoranainen vika.
No täytyy testata vielä ristiin jossain liikkeessä toisen yksilön kanssa että käyttäytyykö samalla tavalla.
Viimeksi muokannut jvviita, Huhti 10, 2016 14 : 26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mjuhani
Viestit: 393
Liittynyt: Kesä 01, 2008 19 : 04

Viesti Kirjoittaja mjuhani »

temama kirjoitti:
tn1krr kirjoitti:
Kyllähän tässä píkkuisen Sony ownataan, mutta toisaalta todella hyvien ja (lähes) natiivitasoisesti toimivien lasien tarjonta kasvaa mukavasti etenkin telepäässä eli A7R II runkojen myyntiä tää Sigman setup auttaa, kun tuosta koko ajan muodostuu enempi ja enempi universaalimpi runko.
Hyvin sanottu. Sony todellakin rokkaa universaalisena runkona markkinoilla.
Mut toihan on ihan sauber, sanoisin jopa huippuu. Ihan kivan siistii i alla fall! Kyl nyt on jo kummaa jos meitsinki kuvat ei ala rokkaa. Växlaa Sonyyn nyt kaikki kama, ja sit heti alkaa. Mut hei, nyt on kyl niin huippuu, ettei vaan tu pissii housuu, ninku siis yöllä, hei
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

mjuhani kirjoitti:
temama kirjoitti:
tn1krr kirjoitti:
Kyllähän tässä píkkuisen Sony ownataan, mutta toisaalta todella hyvien ja (lähes) natiivitasoisesti toimivien lasien tarjonta kasvaa mukavasti etenkin telepäässä eli A7R II runkojen myyntiä tää Sigman setup auttaa, kun tuosta koko ajan muodostuu enempi ja enempi universaalimpi runko.
Hyvin sanottu. Sony todellakin rokkaa universaalisena runkona markkinoilla.
Mut toihan on ihan sauber, sanoisin jopa huippuu. Ihan kivan siistii i alla fall! Kyl nyt on jo kummaa jos meitsinki kuvat ei ala rokkaa. Växlaa Sonyyn nyt kaikki kama, ja sit heti alkaa. Mut hei, nyt on kyl niin huippuu, ettei vaan tu pissii housuu, ninku siis yöllä, hei
Joillekin Sonyn menestys on vain liikaa. Mutta kyllä sen ymmärtää, onhan toi tekninen ylivertaisuus jo sen verran kovaa, ettei se enää ole edes hauskaa.
mremonen
Viestit: 9182
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

temama kirjoitti:Joillekin Sonyn menestys on vain liikaa. Mutta kyllä sen ymmärtää, onhan toi tekninen ylivertaisuus jo sen verran kovaa, ettei se enää ole edes hauskaa.
Ei siinä mitään. Uskotaanhan sitä mielikuvitusolentoihinkin.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

mremonen kirjoitti:
temama kirjoitti:Joillekin Sonyn menestys on vain liikaa. Mutta kyllä sen ymmärtää, onhan toi tekninen ylivertaisuus jo sen verran kovaa, ettei se enää ole edes hauskaa.
Ei siinä mitään. Uskotaanhan sitä mielikuvitusolentoihinkin.
Ihan mihin vaan, jopa peililäpsyttimien erinomaisuuteen.
aikaarska
Viestit: 11898
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

A7RII akkuluukku

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Maffer & Co:

Muistaakseni maffer joskus kirjoitti, ettei A7RII:n akkuluukussa ole pientä aukkoa minkä läpi saisi kulkemaan virta-adapterin piuhan....

Onko tämä asia muuttunut uusimmissa A7RII malleissa koska ainakin minun rungossa sellainen lisäaukko näyttäisi olevan?

Kuva

Idea siis, että tälläisen akkuadapterin virtapiuhan saisi kulkemaan kannen läpi niin, ettei akkukantta tarvitsisi pitää auki:

Kuva

Hyvä homma kuitenkin, että tuo lisäaukko löytyy. Saan käytettyä lisävirtalähdettä paremmin.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
Maffer
Viestit: 21493
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

En kyllä muistaakseni ole tuollaista maininnut. Kyllä tossa omassa myös tuollainen on. Siitä vaan menee kaiken maailman päästäiset sisään kun ei ole enää tiivis se kotelo.
aikaarska
Viestit: 11898
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Maffer kirjoitti:En kyllä muistaakseni ole tuollaista maininnut. Kyllä tossa omassa myös tuollainen on. Siitä vaan menee kaiken maailman päästäiset sisään kun ei ole enää tiivis se kotelo.
Ok. Se liittyi johonkin toiseen juttuun sitten, olisiko ollut fujin vastaava asia sitten...jokatapauksessa hyvä että tuo aukko löytyy kun muutakaan keinoa ei ulkoiseen virtasyöttöön ole (paitsi akkukahva).
Saahan virtajohdon tyveen jonkun pienen silikoniköntin tai vastaavan pehmusteen tiivistämään aukkoa kun läpi kulkee virtapiuha.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
eetu1978
Viestit: 1186
Liittynyt: Tammi 09, 2011 21 : 14

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

aikaarska kirjoitti:
Maffer kirjoitti:En kyllä muistaakseni ole tuollaista maininnut. Kyllä tossa omassa myös tuollainen on. Siitä vaan menee kaiken maailman päästäiset sisään kun ei ole enää tiivis se kotelo.
Ok. Se liittyi johonkin toiseen juttuun sitten, olisiko ollut fujin vastaava asia sitten...jokatapauksessa hyvä että tuo aukko löytyy kun muutakaan keinoa ei ulkoiseen virtasyöttöön ole (paitsi akkukahva).
Saahan virtajohdon tyveen jonkun pienen silikoniköntin tai vastaavan pehmusteen tiivistämään aukkoa kun läpi kulkee virtapiuha.
Akkukahva ottaa virran tuon saman aukon kautta, ainakin a6000.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

eetu1978 kirjoitti:
aikaarska kirjoitti:
Maffer kirjoitti:En kyllä muistaakseni ole tuollaista maininnut. Kyllä tossa omassa myös tuollainen on. Siitä vaan menee kaiken maailman päästäiset sisään kun ei ole enää tiivis se kotelo.
Ok. Se liittyi johonkin toiseen juttuun sitten, olisiko ollut fujin vastaava asia sitten...jokatapauksessa hyvä että tuo aukko löytyy kun muutakaan keinoa ei ulkoiseen virtasyöttöön ole (paitsi akkukahva).
Saahan virtajohdon tyveen jonkun pienen silikoniköntin tai vastaavan pehmusteen tiivistämään aukkoa kun läpi kulkee virtapiuha.
Akkukahva ottaa virran tuon saman aukon kautta, ainakin a6000.
juuh, mut arska tarkoitti varmaan luukkua luukussa eli sitä pientä hiirenpimpsaa akkuluukussa joka on suojattu kumiläpällä normaalikäytössä.
Suurin osa akkukahvoista kuitenkin työntää tanakan akun kokoisen vehkeen kameran sisään.
burmanm
Viestit: 469
Liittynyt: Elo 31, 2015 21 : 44

Viesti Kirjoittaja burmanm »

temama kirjoitti:Suurin osa akkukahvoista kuitenkin työntää tanakan akun kokoisen vehkeen kameran sisään.
Tekeekö joku muu kuin Canon näin? Ai Sony.. eihän sen pitänyt kopioida dinosauruksia.
eetu1978
Viestit: 1186
Liittynyt: Tammi 09, 2011 21 : 14

Viesti Kirjoittaja eetu1978 »

temama kirjoitti:
eetu1978 kirjoitti:
aikaarska kirjoitti: Ok. Se liittyi johonkin toiseen juttuun sitten, olisiko ollut fujin vastaava asia sitten...jokatapauksessa hyvä että tuo aukko löytyy kun muutakaan keinoa ei ulkoiseen virtasyöttöön ole (paitsi akkukahva).
Saahan virtajohdon tyveen jonkun pienen silikoniköntin tai vastaavan pehmusteen tiivistämään aukkoa kun läpi kulkee virtapiuha.
Akkukahva ottaa virran tuon saman aukon kautta, ainakin a6000.
juuh, mut arska tarkoitti varmaan luukkua luukussa eli sitä pientä hiirenpimpsaa akkuluukussa joka on suojattu kumiläpällä normaalikäytössä.
Suurin osa akkukahvoista kuitenkin työntää tanakan akun kokoisen vehkeen kameran sisään.
Samaa hiirenpimpsaa mä tarkoitin :D
A6000:ssa itse akkukotelon kansi ei irtoa, ainakaan ilman väkivaltaa ;)

Sinne taidettiin laittaa akun tilalle adapteri, josta tuli nastat tuosta reiästä, jonka kautta sitten virta kulki.
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Niinpä. Tänään taas tuli sitä Sonyismia harrastettua tai pikemminkin työskenneltyä. Piti firman pomomiehen videotervehdys kuvata. Hyviä puolia. A7II:ssa kiinni Zeissin 35 f2 ja A7S:ssä Leican 90 f2. Eri linssejä saa laitettua kiinni miten huvittaa. Valotuksen säätö ym. härvääminen kääntyvien näyttöjen ansiosta aika miellyttävää. Tärkeimmät säädöt on mulla suoraan pikanäppäinten takana, joten käyttö on aika ripeää. Zebrat myös oikein näppärät. Tarkennussuurennoksella saa tarkennuksen aikas tarkasti kohdilleen. Voi rällytellä isoilla aukoilla. Vielä voi olla aika varma että videonlaatu on hyvää.

Sitten taas se Sonyvero. Pari kertaa siinä säätäessä A7II ihan vaan kaatu. Otin testikuvia ja se vaan kyykähti. Siihen sitten perus PC-tyyppinen ränkslytiränkslyti. Ärsyttähän se, mutta se on se vero. Onneksi ei sentään tarvinnu kertoa mikä maa mikä valuutta. Mut mulla on se vero aika usein varaa maksaa. Tarkkaillahan niitä pitää todella kun ei niihin oikein kannata luottaa, mutta usein mä kyllä jonkin otoksen pystyn ottamaan uusiksi. Pitää vaan olla skarppina että huomaa sen koska nää sekoilee.

Tämmöisiä nämät.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

nsamppa kirjoitti:Niinpä. Tänään taas tuli sitä Sonyismia harrastettua tai pikemminkin työskenneltyä. Piti firman pomomiehen videotervehdys kuvata. Hyviä puolia. A7II:ssa kiinni Zeissin 35 f2 ja A7S:ssä Leican 90 f2. Eri linssejä saa laitettua kiinni miten huvittaa. Valotuksen säätö ym. härvääminen kääntyvien näyttöjen ansiosta aika miellyttävää. Tärkeimmät säädöt on mulla suoraan pikanäppäinten takana, joten käyttö on aika ripeää. Zebrat myös oikein näppärät. Tarkennussuurennoksella saa tarkennuksen aikas tarkasti kohdilleen. Voi rällytellä isoilla aukoilla. Vielä voi olla aika varma että videonlaatu on hyvää.

Sitten taas se Sonyvero. Pari kertaa siinä säätäessä A7II ihan vaan kaatu. Otin testikuvia ja se vaan kyykähti. Siihen sitten perus PC-tyyppinen ränkslytiränkslyti. Ärsyttähän se, mutta se on se vero. Onneksi ei sentään tarvinnu kertoa mikä maa mikä valuutta. Mut mulla on se vero aika usein varaa maksaa. Tarkkaillahan niitä pitää todella kun ei niihin oikein kannata luottaa, mutta usein mä kyllä jonkin otoksen pystyn ottamaan uusiksi. Pitää vaan olla skarppina että huomaa sen koska nää sekoilee.

Tämmöisiä nämät.
niinpä. viallinen elektroniikka.

Tämä on ainakin toinen kerta kun raportoit samasta ongelmasta samassa kamerassa, kaatuminen.

http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... c&start=94

kiva kun jaksat ottaa sen kevyesti sonyverona vain, minä kutsuisin sitä henk.koht. välinpitämättömyys veroksi. Itse kiikuttaisin viallisen härvelin huoltoon varsinkin jos oikein töitä pitäis sillä tehdä. Onko takuu voimassa?
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Niinpä. Epäluotettava kamera. Samaa tekee A7S ja samaa tekee nex6. Samaa teki myös A7.

Mikäs puudeli se sinä olet kun mun viestien perässä juokset?

Ja kyllä, ihan töitä pitäisi tehdä. Ja onnistuukin:

https://www.youtube.com/watch?v=6soC8ImI0Uk
https://www.youtube.com/watch?v=xZ3Z-Kr0zCE
https://vimeo.com/126358929

Harrastuksetkin sujuu näillä:

https://www.youtube.com/watch?v=MWBhMlPGn8Y
https://www.youtube.com/watch?v=7ghQjB9FbIA

Kunhan vaan muistaa että se sonyvero on maksettava. Varakamera, vara-akkuja taskut täynnä, pitkää pinnaa ja tarkkaavaisuutta. Ja joo, vähän mä chilpakkaasti näiden kanssa oon oppinut ottamaan. Turhaa näille on vittusaatanaa huutaa. Menee vaan fokus pois tekemisestä.
Maffer
Viestit: 21493
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Viiraako adapterin kiinnitys? Jos toi oli se canon mount 35mm f2 ni pienikin klappi kontakteissa kaataa helposti koko setin.
temama
Viestit: 9961
Liittynyt: Maalis 13, 2008 9 : 12

Viesti Kirjoittaja temama »

nsamppa kirjoitti:Niinpä. Epäluotettava kamera. Samaa tekee A7S ja samaa tekee nex6. Samaa teki myös A7.

Mikäs puudeli se sinä olet kun mun viestien perässä juokset?

Ja kyllä, ihan töitä pitäisi tehdä. Ja onnistuukin:

https://www.youtube.com/watch?v=6soC8ImI0Uk
https://www.youtube.com/watch?v=xZ3Z-Kr0zCE
https://vimeo.com/126358929

Harrastuksetkin sujuu näillä:

https://www.youtube.com/watch?v=MWBhMlPGn8Y
https://www.youtube.com/watch?v=7ghQjB9FbIA

Kunhan vaan muistaa että se sonyvero on maksettava. Varakamera, vara-akkuja taskut täynnä, pitkää pinnaa ja tarkkaavaisuutta. Ja joo, vähän mä chilpakkaasti näiden kanssa oon oppinut ottamaan. Turhaa näille on vittusaatanaa huutaa. Menee vaan fokus pois tekemisestä.
En ihan muistisairas puudeli kuitenkaan kun tuohon edelliseen valitukseesi vastasinkin. Eikä ole kovin pitkä aika siitä.

Itse veisin kameran takuuhuoltoon.
aikaarska
Viestit: 11898
Liittynyt: Joulu 06, 2004 6 : 41

Viesti Kirjoittaja aikaarska »

Maffer kirjoitti:Viiraako adapterin kiinnitys? Jos toi oli se canon mount 35mm f2 ni pienikin klappi kontakteissa kaataa helposti koko setin.
Minulla kaatui kanssa a7r2 canon smart adapterin kanssa. Ei auttanut kun akun poisto.

'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
nsamppa
Viestit: 6423
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Maffer kirjoitti:Viiraako adapterin kiinnitys? Jos toi oli se canon mount 35mm f2 ni pienikin klappi kontakteissa kaataa helposti koko setin.
Hmmm... Tällä kertaa se tosiaan oli se canon pyrstöinen 35. Välissä siinä on Metabones IV. Se kolmosversio on vähän knöhnömpi. Sitä saa veivaa koko ajan. Mun mielestä noi on vähän aina sekoillu ni en vaan jaksa siitä niin ressata. Kuhan ei kesken videon kaadu, niin kattelen kyllä läpi sormien.

Ja temamalle. Vois ton kiikuttaa huoltoon jos sais lainalaitteen siks aikaa. Nyt taas vähän skidiä hoppua, eikä oikein oo varaa tulla yllätetyks "housut kintuissa". Noi haastikset ku tarvii aina vähintään sen kaks kameraa. Muuten tulee vähän tylsää leikkuupöydällä.
tn1krr
Viestit: 1174
Liittynyt: Tammi 08, 2013 13 : 10

Viesti Kirjoittaja tn1krr »

nsamppa kirjoitti:
Maffer kirjoitti:Viiraako adapterin kiinnitys? Jos toi oli se canon mount 35mm f2 ni pienikin klappi kontakteissa kaataa helposti koko setin.
Hmmm... Tällä kertaa se tosiaan oli se canon pyrstöinen 35. Välissä siinä on Metabones IV. Se kolmosversio on vähän knöhnömpi. Sitä saa veivaa koko ajan. Mun mielestä noi on vähän aina sekoillu ni en vaan jaksa siitä niin ressata. Kuhan ei kesken videon kaadu, niin kattelen kyllä läpi sormien.

Ja temamalle. Vois ton kiikuttaa huoltoon jos sais lainalaitteen siks aikaa. Nyt taas vähän skidiä hoppua, eikä oikein oo varaa tulla yllätetyks "housut kintuissa". Noi haastikset ku tarvii aina vähintään sen kaks kameraa. Muuten tulee vähän tylsää leikkuupöydällä.
Tuossa kyllä kaataa melkoisen varmasti adapteri kameran ja kamerassa ei ole mitään vikaa. Kuten aiemmin jossain kirjoittelin Art 35 ja MB III vetää A7R II kamera turvat joka kerta kun shutteriin koskee (MC-11:sta odotellassa kokeilin) ja Metabones Mark II:n kanssa samaa teki joskus Canon 100/2.8L. Mulla on varmaan joku 15K ruutua A7RII:lla ja tuota MB III + Sigma 35 kaatuilua lukuunottamatta kyykkyjä 0, kun MB III + Zeiss APO 135:sta lukuunpottamatta en käytä kuin natiivi tai LA-EA3+Sony laseja.
Vastaa Viestiin