Vanhankaupunginlahti @today

Esittele omia kuviasi! Anna palautetta muiden kuvista!
Vastaa Viestiin
mremonen
Viestit: 9239
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Vanhankaupunginlahti @today

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Tänään tätä, huomenna jotain muuta. HDR:istä luulisi irtoavan kommentti tai pari :)

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut mremonen, Syys 21, 2013 18 : 32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

Missäs tässä ad-blockissa olikaan se hdr flitteri...

Väkisin vilahtaa nuo keskimmäiset kuvat mukaan, vaikka miten rivakasti rullaa pyörittelee :)
mremonen
Viestit: 9239
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

paaton kirjoitti:Missäs tässä ad-blockissa olikaan se hdr flitteri...

Väkisin vilahtaa nuo keskimmäiset kuvat mukaan, vaikka miten rivakasti rullaa pyörittelee :)
Muutin kuvien järjestystä, niin sun ei tarvi hankkia uutta hiirtä...
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

Kiitti ;)

Ensimmäinenhän on oikein komea.
Minulla ei vaan näin paljon käsitellyt hdr kuvat uppoa.

Olisi muuten oikein komea auringonpaiste juuri nyt tuonne koskelle päin
camcam
Viestit: 1077
Liittynyt: Heinä 16, 2007 16 : 03
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja camcam »

Mitä sinä mremonen olet mennyt tekemään? Sinulla on hyviä kuvia, mutta nuo hdr:t ovat kakkaa.
mremonen
Viestit: 9239
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

camcam kirjoitti:Mitä sinä mremonen olet mennyt tekemään? Sinulla on hyviä kuvia, mutta nuo hdr:t ovat kakkaa.
Kaikkea pitää kokeilla. Tuo viimeinen on tarkoituksella vedetty överiksi, mutta ei tuo toinen HDR mielestäni niin paha ole. Jos siitä vetäisi vihreän saturaatiota hieman alas, niin sitä ei edes HDR:ksi äkkinäinen tunnistaisi.

Itse pidän tuosta kuvasta.
iikkoo
Viestit: 640
Liittynyt: Heinä 01, 2008 15 : 12

Viesti Kirjoittaja iikkoo »

Mielestäni on paras sarjasta, siinä hdr ei haittaa minun silmiini.
Sarek
Viestit: 1048
Liittynyt: Huhti 23, 2008 9 : 33

Viesti Kirjoittaja Sarek »

Aivan ok. Ekan suoristaisin ja kahta viimeistä katselisin mielellään ämveenä.
mremonen
Viestit: 9239
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Sarek kirjoitti:Aivan ok. Ekan suoristaisin
Itse asiassa tuossa on horisontti suorassa, vaikkei se näykään. Tuo on suoristettu rajauksen ulkopuolelle jäävän lyhtytolpan perusteella. Silta on kaareva.
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

Sarek on muuten tuossa mv:ssa oikeassa. Väännän itsekkin kuvat usein mustavalkeiksi, jos varjojen availu muuttaa värit luonnottomiksi. Ero normaalin on tuossa hdr kuvassa kuitenkin iso mustavalkeanakin. Taivaassa näkyy sävyjä ihan eritavalla.
mremonen
Viestit: 9239
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Nääh... te ette vaan tykkää HDR:stä. Ei se nyt kyllä munkaan ehdoton suosikki ole, varsinkaan noin överinä kuin tuo viimeinen. Mutta edelleen seison tuon Vantaanjoki-näkymän takana.

Ei HDR ole mikään mörkö tai helvetin esikartanon tuote. HDR:hän on vain tapa laajentaa dynamiikkaa vaikeissa olosuhteissa. Sitten mitä tekee niille haarukoiduille kuville, on toinen juttu. HDR-kuvasta saa ihan normaalin näköisen jos vain haluaa. HDR on vain yksi työkalu valokuvaajan pakissa, se miten sitä työkalua käyttää on toinen juttu. Jos ei sitä käytä, saattaa joskus menettää jotain. Sama juttu kun kaikkien muidenkin efektien kanssa: joku tykkää ND-filtterillä aikaansaadusta softista vedestä, toinen ei voi sietää. Kaikelle on kuitenkin paikkansa, esimerkisi kuva Virossa sijaitsevasta noitakaivosta ei näyttäisi miltään normaalisti kuvattuna. ND-filsun läpi siitä on saatu todella noitakaivo.

Tosin kuvaavaa on, että tuolla FB:n HDR-ryhmässä tuo viimeinen kuva on saanut enemmän tykkäyksiä kuin tuo toiseksi viimeinen. Eli siellä HDR tarkoittaa todella näitä överiksi vedettyjä.
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

Hyvin tehdyt hdr:t näyttävät tosiaan hienoilta. Tuossa koskikuvassa esimerkiksi loistaa silmiin halot puiden yläpuolella ja oksien läpi. Tuollaiset on varmaankin tosi hankalaa saada kuntoon, ainakaan itse en vaan osaa.

Enkä minä käsiteltyjä kuvia vierasta. Hienot näyttävät hienoilta. Esimerkiksi tuolla laukun puolella on muutama kuva vuosaaren kivikoista, jotka ovat todella komeita.
mremonen
Viestit: 9239
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

paaton kirjoitti:Tuossa koskikuvassa esimerkiksi loistaa silmiin halot puiden yläpuolella ja oksien läpi. Tuollaiset on varmaankin tosi hankalaa saada kuntoon, ainakaan itse en vaan osaa.
Totta. Ja jpg:ksi kääntäminen näköjään korostaa ongelmaa. Tuo on mahdollista saada käytännössä pois HDR:n tekovaiheessa, nyt mulla on jäänyt näköjään homma kesken :( No, itsekin vasta harjoittelen näitä, enkä kyllä ole ottamassa HDRää miksikään elämäntehtäväksi.
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

Harjoittele ihmeessä lisää. Ja vetele vaan reilusti överiksi alussa. Jos lopputulos näyttää virheettömältä näissä ylivedeityissä, niin piirun maltillisempana kuva on jo loistava.
mremonen
Viestit: 9239
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Paree ny?

Kuva
janole
Viestit: 722
Liittynyt: Kesä 26, 2009 10 : 29
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja janole »

On, erinomainen.
Vastaa Viestiin