Päivän :(

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Piti saada uusi reititin ja 4G-tikku eilen, ja viikonloppuna sisäverkko uudelleen konfiguroitua.

Paketti saapuikin, reititin oli oikea (Dovado PRO), mutta nettitikku väärä. Kuinka vaikeaa on katsoa pakettia kootessa, että pakettiin menee oikea tuote? Todella ärsyttävää.
Sapere aude.
---
flickr
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Maffer
Viestit: 21574
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Supikoira pamahti auton vasemaan etukulmaan minkä seurauksena sumuvalo meni paskaksi ja puskuri repsottaa TAAS. Vasta kaksi vuotta sitten mäyrä päätti juosta eteen.

Saako perus henkilöautoihin mitään ekstrapuskuria eteen mikä on laillinen?

Noh, ei siinä mitään onneksi on eläinturva vakuutuksessa.
Maffer
Viestit: 21574
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Jatketaan säheltämistä. Piti ottaa 120x 30 sec star trail pino. Tunnin päästä ihmettelin kun ei näy pinolle loppua...

Pitkän valotuksen kohinanpoisto oli jäänyt päälle. No ei kun uusiksi koko *sensuroitu* :]
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Vuos sitten keväällä mursin vasemman nilkkani. Nyt oon pikkuhiljaa taas päässy lenkille ja sählyihin. Eilen murtu ehkä sitten oikea nilkka. Toivoa on et olis vaan jotain pienempää, mut ... Voi *sensuroitu* että osaa *sensuroitu*.
Maffer
Viestit: 21574
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Otan osaa...se että ei pääsee liikkeelle raajarikosta johtuen on aikamoinen ketutuksen aihe.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Tattikset.
Maffer
Viestit: 21574
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Motonetistä ostamani kolmen euron eräjakkara hajosi pitkän valotuksen aikana. Vitja mitä romua. Mut toisaalta se on ollut vuosiin paras kuvauskalustohankinta. En tiedä mille kiinalaisille noita tehdään mutta kyllä 100kg pitäis kestää. No kesti se sen kolmisen kuukautta.
mremonen
Viestit: 9241
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Koitin mitä ponille käy kun sen pudottaa puolestatoistametristä kiveykselle. Rikki meni. Tosin vain akkukotelon kansi antautui kokonaan, mutta nähtäväksi jää, mitä piileviä vikoja siellä vielä on. Kamera kuitenkin toimi vielä tuon jälkeen, eli siitä pisteet ponille. Eikä edes takatöllö hajonnut. Linssistäkään en osaa sanoa tarkempaa, himmennin ja tarkennus toimivat. Kyseessä valitettavasti mun suosikkilasi Sony Zeiss 24/1.8.

No, nyt pääsee kokeilemaan tätä Mafferin kehumaa ponihuoltoa...
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Auts. Vakuutukset?
mremonen
Viestit: 9241
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

nsamppa kirjoitti:Auts. Vakuutukset?
Joo, eiköhän tuo vakuutukseen mene... Muistaakseni mulla on kahdeksan tonnin raja kameravakuutuksessa.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Maffer
Viestit: 21574
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Itse nostin rajan 30 000 euroon. Ettei tarvi liikoja selitellä. Itse olen vienyt risat Sonyt suoraan Rajalaan mutta en ole kertaakaan ryssinyt Sonya niin ettei kyseessä olisi ollut takuuvika. En tiedä kuinka tuskaista on yrittää itse lähetellä Ponia ruotsiin.

Kun Nikonit meni aikanaan jokeen tuli hommasta aikamoinen kuittijumppa kun kaikkien romujen arvo huiteli siellä ylärajalla että korvataanko. Siinä laskettiin melkein pennejä silloin.
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Kyinen juttu, Matti R. :(

Toivottavasti asiat etenevät toivotulla tavalla. Pitäisi kaiketi katsoa omankin kalustoni vakuutustilanne, koska ennemmin tai myöhemmin jotakin tapahtuu, se on lähes varmaa.
Sapere aude.
---
flickr
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Viesti Kirjoittaja niffe »

Hyvä, kun muistutitte...
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Mä just tovi sitten vakuutin romuni erikseen. Sitä kun on Leica-kärpänen purassu niin laskin et sitä on olalla nopsaan jo ikävä summa jokeen heitettäväksi.
mremonen
Viestit: 9241
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Kyllähän sitä äkkiä on kassilla hintaa, vaikkei mitään ihmelaseja tai leicoja olisikaan. Jos on vaikka pari DSLR-runkoa (D810 + D500) ja vaikka ihan normisetti laseja, niin ei tuo kahdeksan tonnia riitä, jos veneessä käsi lipeää,

Pitäisi varmaan tuplata tuo. Fiksuinta olisi, jos vakuutusyhtiöt möisivät lisäturvaa vähän niin kuin matkavakuutuksissa. Voisi ostaa jollekin kahden viikon reissulle kunnon turvan, eikä sillä olisi mitään väliä vaikka se maksaisi satasen tai jotain.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
mremonen
Viestit: 9241
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Maffer kirjoitti:En tiedä kuinka tuskaista on yrittää itse lähetellä Ponia ruotsiin.
Infocaren kautta menee... Ponin huoltokumppani Suomessa, vaikka eihän ne itse mitään huolla.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
mremonen
Viestit: 9241
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Huoltoarvio 328 EUR. Laitoin Fenniaan pureksittavaksi. Mutta kyllä tuon tuohon hintaan voi huollattaa. Varsinkin kun a6300 maksaa edelleen niin järjettömästi. Kuusjapuolitonnisesta puhumattakaan.

Kuitteja kun selasin, niin olen aikanaan maksanut tuosta 598 EUR ja siinä hinnassa noiden pitäisi olla. 500-700 juuroa. Ja niin ne olivatkin aina 6300:een asti. Parilla satkulla sai päivitettyä uudempaan. Nyt pitäisi laittaa väliin tonni. No way, Jose...
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

mremonen kirjoitti:Kyllähän sitä äkkiä on kassilla hintaa, vaikkei mitään ihmelaseja tai leicoja olisikaan. Jos on vaikka pari DSLR-runkoa (D810 + D500) ja vaikka ihan normisetti laseja, niin ei tuo kahdeksan tonnia riitä, jos veneessä käsi lipeää,

Pitäisi varmaan tuplata tuo. Fiksuinta olisi, jos vakuutusyhtiöt möisivät lisäturvaa vähän niin kuin matkavakuutuksissa. Voisi ostaa jollekin kahden viikon reissulle kunnon turvan, eikä sillä olisi mitään väliä vaikka se maksaisi satasen tai jotain.
Saanko kysyä minkälainen kameravakuutus sinulla on? Naiivisti olen kuvitellut, että kotivakuutuksella, vapaa-ajan vakuutuksella ja matkavakuutuksella pärjää aika pitkälle.

Ja tätä käsitystä toki myös vakuutusyhtiöt tukevat kun heiltä kysyy, että kattaako tämä vakuuus myös kameran? Ei taida vastauksen antaja silloin ymmärtää, ettei kysymys ole 120e pokkarista ;-)
mremonen
Viestit: 9241
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

nomad kirjoitti:Saanko kysyä minkälainen kameravakuutus sinulla on? Naiivisti olen kuvitellut, että kotivakuutuksella, vapaa-ajan vakuutuksella ja matkavakuutuksella pärjää aika pitkälle.
Tällä hetkellä mulla on Fenniassa laajennettu kotivakuutus ja matkavakuutuksessa erikseen matkatavaran arvo sen 8000. Tuolla nuo korvaukset ovat tulleet. Aikanaan Pohjolassa mulla oli erillinen laitevakuutus.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Maffer
Viestit: 21574
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Viime vuonna nostin tuota kameraromujen rajaa ja kyllä se neiti pöydän toisella puolella oli tosiaan kujalla siitä mitä nämä maksaa. Että voi suoraan nyt todeta ettei kannata olettaa niiden tietävän asiasta mitään.
Vastaa Viestiin