Päivän :(

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
mremonen
Viestit: 9240
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Maffer kirjoitti:En tiedä kuinka tuskaista on yrittää itse lähetellä Ponia ruotsiin.
Infocaren kautta menee... Ponin huoltokumppani Suomessa, vaikka eihän ne itse mitään huolla.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
mremonen
Viestit: 9240
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

Huoltoarvio 328 EUR. Laitoin Fenniaan pureksittavaksi. Mutta kyllä tuon tuohon hintaan voi huollattaa. Varsinkin kun a6300 maksaa edelleen niin järjettömästi. Kuusjapuolitonnisesta puhumattakaan.

Kuitteja kun selasin, niin olen aikanaan maksanut tuosta 598 EUR ja siinä hinnassa noiden pitäisi olla. 500-700 juuroa. Ja niin ne olivatkin aina 6300:een asti. Parilla satkulla sai päivitettyä uudempaan. Nyt pitäisi laittaa väliin tonni. No way, Jose...
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

mremonen kirjoitti:Kyllähän sitä äkkiä on kassilla hintaa, vaikkei mitään ihmelaseja tai leicoja olisikaan. Jos on vaikka pari DSLR-runkoa (D810 + D500) ja vaikka ihan normisetti laseja, niin ei tuo kahdeksan tonnia riitä, jos veneessä käsi lipeää,

Pitäisi varmaan tuplata tuo. Fiksuinta olisi, jos vakuutusyhtiöt möisivät lisäturvaa vähän niin kuin matkavakuutuksissa. Voisi ostaa jollekin kahden viikon reissulle kunnon turvan, eikä sillä olisi mitään väliä vaikka se maksaisi satasen tai jotain.
Saanko kysyä minkälainen kameravakuutus sinulla on? Naiivisti olen kuvitellut, että kotivakuutuksella, vapaa-ajan vakuutuksella ja matkavakuutuksella pärjää aika pitkälle.

Ja tätä käsitystä toki myös vakuutusyhtiöt tukevat kun heiltä kysyy, että kattaako tämä vakuuus myös kameran? Ei taida vastauksen antaja silloin ymmärtää, ettei kysymys ole 120e pokkarista ;-)
mremonen
Viestit: 9240
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

nomad kirjoitti:Saanko kysyä minkälainen kameravakuutus sinulla on? Naiivisti olen kuvitellut, että kotivakuutuksella, vapaa-ajan vakuutuksella ja matkavakuutuksella pärjää aika pitkälle.
Tällä hetkellä mulla on Fenniassa laajennettu kotivakuutus ja matkavakuutuksessa erikseen matkatavaran arvo sen 8000. Tuolla nuo korvaukset ovat tulleet. Aikanaan Pohjolassa mulla oli erillinen laitevakuutus.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Maffer
Viestit: 21566
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Viime vuonna nostin tuota kameraromujen rajaa ja kyllä se neiti pöydän toisella puolella oli tosiaan kujalla siitä mitä nämä maksaa. Että voi suoraan nyt todeta ettei kannata olettaa niiden tietävän asiasta mitään.
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

mremonen kirjoitti:
nomad kirjoitti:Saanko kysyä minkälainen kameravakuutus sinulla on? Naiivisti olen kuvitellut, että kotivakuutuksella, vapaa-ajan vakuutuksella ja matkavakuutuksella pärjää aika pitkälle.
Tällä hetkellä mulla on Fenniassa laajennettu kotivakuutus ja matkavakuutuksessa erikseen matkatavaran arvo sen 8000. Tuolla nuo korvaukset ovat tulleet. Aikanaan Pohjolassa mulla oli erillinen laitevakuutus.
Jeps. Pitäisi varmaan ilmoittaa korkeammasta matkatavaran arvosta. Matkatavaroiden arvoa tuumiessa jo pelkät perusvarusteet, tyyliin läppäri, kännykkä ja vaihtovaatteet, ovat todennäköisesti yli 2000e arvoiset. Siihen päälle kalliimpaa ulkoiluvaatetta, hyvä pokkarikamera ja täyskennoinen runko 3-4 objektiivilla, niin 10000e voisi olla asiallisempi limitti kuin 8000e.
nsamppa
Viestit: 6431
Liittynyt: Helmi 10, 2010 21 : 25
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja nsamppa »

Kyllä niihin vakuutuksien päälle saa lisää vakuutusta. Olisko mulla ny 20k asti vakuutettu? Jotain sinnepäin.
hassel
Viestit: 3703
Liittynyt: Tammi 18, 2013 21 : 24

Viesti Kirjoittaja hassel »

Hermo paloi jalustan kanssa ja pistin sen p'illun päreiks.
Nyt olisi kai uusi tilattava..
Maffer
Viestit: 21566
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Lollero...vedikkö sen päin puuta :D Nimimerkillä kaksi jalustaa särkenyt...
hassel
Viestit: 3703
Liittynyt: Tammi 18, 2013 21 : 24

Viesti Kirjoittaja hassel »

hassel kirjoitti:Että sinäkin, heh.
Ihan vääntelin jalat mutkalleen, kun eivät ruenneet aukeemaan..
Pikalukot jäässä, putket jumissa ja kuusiokulma-avain pitäisi roikkua kaulassa, jotta voi kiristellä jalkoja aina pystytysten välillä.
No kuulapää jäi vielä talteen..
Maffer
Viestit: 21566
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

No mulla on käynyt joko niin että pikalukot ja putket on täynnä hiekkaa sun muuta kakkendaalia ja sit talvella siihen vielä jäätyminen -> RAGE. Fokan huoltomies ihmetteli hyvän aikaa kun edellisen kerran vein sinne Benron korjattavaksi. Sisällä kasvoi sienikasvustoa ja joka ikinen metalliosa oli jotenkin ruosteessa. Kaikki muovipalat jalkonen sisällä halki.

Kyllä siitä kalu tuli, mutta samaan tapaan ryvettyi uudestaan ja sitten se kalahti mäntyyn Kuusamossa viime vuoden syksyllä. Benroa ennen jysäytin manfrotton terävään rantakiveen hetken riehumisen seurauksena kun olin ensin vetäny lipat leväiseen kiveen.
Turmio
Viestit: 416
Liittynyt: Loka 19, 2014 10 : 44
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Turmio »

Maffer kirjoitti:kun olin ensin vetäny lipat leväiseen kiveen.
Pääsi äänihymy..
Maffer
Viestit: 21566
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Semmost se on. Tämän päivän ketutus oli semmottii että eilen hörppäsi saapas vettä ja äsken tajusin että siellähän se vieläkin homehtuu auton takakontissa...ja just kun olisi käyttöä sille taas.
moonshine
Viestit: 1312
Liittynyt: Heinä 27, 2010 21 : 08

Viesti Kirjoittaja moonshine »

Maffer kirjoitti:Semmost se on. Tämän päivän ketutus oli semmottii että eilen hörppäsi saapas vettä ja äsken tajusin että siellähän se vieläkin homehtuu auton takakontissa...ja just kun olisi käyttöä sille taas.
Hyvää settiä. :-D
Kryptos
Viestit: 3920
Liittynyt: Huhti 09, 2014 10 : 10
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kryptos »

Osta Matti tämä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/4012241/ ... puku-musta

Sinulla olisi oikeasti käyttöä sille. Pomppisit pitkin koskeani (Latokartanonkoski) Ursuitissa, ottaen eeppisiä kuvia sääsuojatulla Pentaxillasi matkan varrelta. Ei tarvitsisi miettiä saappaiden kastumista. Kahlaisit tai uisit paikkoihin, minne muut eivät pääse. Kuivana, lämpimänä.

Aika kirjoittaa Joulupukille. ;)
Sapere aude.
---
flickr
niffe
Viestit: 2158
Liittynyt: Marras 11, 2012 21 : 56

Viesti Kirjoittaja niffe »

Hamasta nuoruudesta, lähinnä kevytvenepurjehduksessa hankittuun kokemukseen nojaten pari varoituksen sanaa kuivapuvuista - kyllä, ne ovat lämpimiä, mutta ne ovat myös äärimmäisen kantavia ja siksi lohisaapastelija voi yllättyä huomatessaan kelluvansa alavirtaan vaihdettuaan kuivapukuun :D
Maffer
Viestit: 21566
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Mjoo o. Voisi se olla ihan kätevä paikoin. Mutta asiasta kolmanteen, tajusin juuri että aivan liian monta objektiivia tullut hankittua Pentaksiin. Niitä on yhteensä viisi, aivan hanurista koko tilanne. Optimitilanne on tietenkin vain yksi obiska, maksimissaan kaksi.
Rockford
Viestit: 7275
Liittynyt: Loka 05, 2004 10 : 06
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Joululoman puuhasteluna olen rakennellut seinään kiinnitettävää vinyylistä rullataustaa, jotta pääsis joskus harjottelemaan "studiokuvausta" tanssijoiden kanssa vähän vähemmällä kaluston roudauksella. Tilasin jo kesällä Saksasta muun tavaran ohessa hyvin huokean Jinbein taustakartongin kiinnityssetin, jossa oli kolmen rullataustan seinäkiinnikkeet ja rullan päihin tulevat expan-osat eli akselit/pidikkeet yhdelle rullalle. Tuota ostaessa en tutkaillut asiaa sen kummemmin vaan ajattelin että eiköhän noi mun todella satunnaisessa käytössä asiansa aja kun paikallinenkin kauppa saman näköistä Manfrotto-kopiota myi, oikean Manfrotton ohella.

Lopulta sain sitten 2,75m vinyylirullan paikoilleen ja aloin testailemaan sen laskemista alas rullalta. Ei tarvinnut laskea kuin reilu metri (rullan korkeus noin 2,8m lattiasta) niin huomasi että eipä tuon kiristettävän jarrun pito riittänyt painavaa vinyyliä pitämään enää paikoillaan vaan rulla pyrki jatkamaan avautumistaan itsestään, mistä vinyylin mukana tulleessa ohjeessa varoiteltiinkin. Muovisesta ketjusta sain rullailtua vinyylin takaisin ylös, mutta sekin tuntui niin huteralta ja venyvältä että tulin siihen tulokseen, että en uskaltaisi sillä alkaa nostamaan lattian tasoon asti auki rullattua vinyyliä, vaikka ketjun seinäkoukkuun lukitsemalla saisinkin tuon itsepurkautumisen aisoihin kuvaamisen ajaksi. Tarkemmin kun katsoi niin paperitaustallehan tätä vain mainostettiinkin ja myös lähikaupassa sanoivat että suosittelevat vinyylille Manfrottoa.

Siispä kokemuksesta viisastuneena takaisin lähikauppaan hakemaan Manfrotto 046MC expan-setti, jossa on metallinen ketju ja toivon mukaan myös paremmin toimiva kitkajarru. Tämä sitten paikoilleen kiinavirityksen tilalle ja uutta testailua. Jarrussa riittää nyt pitoa, eikä metalliketju veny. Kuitenkin ketjun istuvuus muoviselle hammasrattaalle on melko surkeaa hökötyksen hinta huomioiden. Kun tuota vain rullaa kevyesti ylös/alas koko ajan se ketju hankaa muoviseen kehikkoon, jonka kai onkin tarkoitus varmistaa että ketju ei hyppää rattaan viereen ihan helposti. Ketju ei kuitenkaan istu rattaalle oikein vaan joka hampaan kohdalla ketju meinaa mennä hampaan ohi ja vasta tuo muovinen kehikko pakottaa ketjun oikein rattaalle ikävän räpättävän äänen kera (kuuluu myös YouTube-videoilla missä tuota on käytetään, ei siis varmaakaan vika).

Sitten kun vinyyliä oli päästänyt lattian tasoon asti ja tarvittiin enemmän voimaa nostamiseen niin ketju hyppii välillä "yli" yksittäisiä hampaita tuosta hammasrattaasta. Eli suomeksi sanottu myös tämä 99 euron Manfrotto toimii surkeasti, vaikka onkin vähän parempi kuin 22 euron kiinaversio. Mitähän tästä olisi tullut jos olisin raaskinut ostaa sen leveämmän, ja siten myös painavamman, 3,6 metrin vinyylitaustan mistä haaveilin? Toinenkin vinyyli odottaa asennusta mutta melkein mieluummin ostan jonkun moottorisetin kuin toisen Manfrotton "Made in Italy" -tekeleen.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
mremonen
Viestit: 9240
Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
Paikkakunta: itähelsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja mremonen »

^Miten olis jos olisis teettänyt jossain lähiamiksessa metallista moisen häkkyrän. Eli metalliputki ja siihen sitten kunnon hammasrattaat ja ketju? Painoahan sille tulisi, mutta olisihan siinä sitten ydinsodan jälkeen arkeologeille ihmeteltävää?
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
---
blogi
Maffer
Viestit: 21566
Liittynyt: Elo 20, 2008 17 : 32
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Näin se käy. Onnistuin hukkaamaan 28mm Zeissin jonnekin...arvasin että tulee ongelmia kun omistaa kerralla enemmän kuin kaksi lasia.
Vastaa Viestiin