Canon EOS 70D kokemuksia

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Munt
Viestit: 9998
Liittynyt: Joulu 31, 2008 3 : 23

Viesti Kirjoittaja Munt »

harva kirjoitti:Ootteko 70Dtä käyttäneet koittaneet dual pixel -systeemin hyödyntämistä käsin tarkennettaessa? Ilmaiseeko järjestelmä vastaavasti kuin peilin kautta toimiva vaihetarkennus, että milloin tarkennus on kohdallaan?
Kiinnostaisi muakin ja varsinkin makroillessa, että syttyykö valoja tai mitään siihen näytölle?

..
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Sepek
Viestit: 42
Liittynyt: Elo 19, 2004 12 : 47
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sepek »

550D + akkukahvan jälkeen. Tukevampi ja hieman isompi (leveys/korkeus), en toistaiseksi tarvitse akkukahvaa.
Valikoissa lisää ja opettelemista. Hyvä käteen, hyvät nappulat (kunhan ne oppii). Ex painoi 1,5kg, tämä samalla Tamron 17-55 F2.8 linssillä 1,3kg.
Harmi, että kuvauskelit ovat niin masentavia.
masinasi
Viestit: 329
Liittynyt: Joulu 06, 2006 10 : 46
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masinasi »

AF-alueen valinta näppärästi yhden napin päässä. Nopeasti löytyy piste tarkennus, vyöhyketarkennus, ja 19 pisteen automaativalintainen tarkennus...ei muuta päng päng päng :-)
murmelt
Viestit: 801
Liittynyt: Marras 02, 2005 23 : 48

Viesti Kirjoittaja murmelt »

Matti Sulannolta tuli positiivinen arvio, mutta valitti sähköisen etsimen puutetta.
http://www.sulantoblog.fi/canon-70d-kokeilussa/
jraikkis
Viestit: 12
Liittynyt: Touko 02, 2013 19 : 53
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Canon EOS 70D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jraikkis »

sixsti kirjoitti:Laitetaas uusi aihe pystyyn ja toivotaan että ketju pysyy asiallisena. Kerätään tähän ketjuun käyttäjäkokemuksia tästä uudesta Canon croppirungosta.

itse pidän tätä 70D:tä erittäin innovatiivisenä ja monipuolisena runkona mikä antaa maksettuun rahaan varmasti vastinetta. Runko on aikaisempia Canon APS-C kennoisia kuvanlaadussa edellä. Kamera on erittäin monipuolinen ja taipuu moneen, nopeista still-kuvaus tilanteista laadukkaisiin videoihin uuden dual pixel kennon avulla. Vertailu kohtana toimivat useat nykyisin ja aiemmin omistamani Canon rungot, lähinnä sarjat XXD ja XD.

Plussat / miinukset;

+hyvä kuvan laatu, terävyys, yksityiskohdat
+värit, kontrasti
+toimiva valotuksen mittaus (toimii hyvin myös sisällä keinovalossa)
+parantunut herkkyys n. 1 aukko vrt. 7D
+tarkennus järjestelmä (vaikka rampautettu pari AF zone tilaa vs. 7D)
+säädettävä auto iso (samanlainen kuin 5d mk3:ssa)
+loistavat videointi ominaisuudet
+sama akku kuin monessa muussa Canonissa (LP-E6)
+Wifi mahdollistaa uudenlaisia kuvausideoita yhdistettynä liveview tilaan jossa toimiva AF

-hieman pieni koko omaan makuun
-käyttöergonomia kun on tottunut isompiin Canoneihin
-joystikin puute
-akun kesto käytettäessä LV-tilaa ja wifiä

Olen muuten tyytyväinen 70D:hen, mutta vaikka olen juuri ladannut akun täyteen, niin indikaattori näyttää heti vain kolmea pykälää.
Minulla on alkuperäinen- sekä tarvikeakku ja molemmilla sama juttu.
Onko muilla kokemuksia asiasta?
sarai
Viestit: 177
Liittynyt: Maalis 02, 2005 8 : 25

Viesti Kirjoittaja sarai »

Tyytyväinen olen minäkin. Ei ole minun kamerassani mitään latausongelmaa ilmennyt.
murmelt
Viestit: 801
Liittynyt: Marras 02, 2005 23 : 48

Viesti Kirjoittaja murmelt »

Akku saattaa vaatia aluksi muutamia lataussyklejä ennen kuin se alkaa toimia kunnolla.
GiraFFi
Viestit: 10
Liittynyt: Loka 29, 2009 22 : 41

Viesti Kirjoittaja GiraFFi »

Tulipa käytyä viikonloppuna hipelöimässä miltä tuntuu omaan kouraan. Nykyinen runko 40D. Tämä 70D tuntui jotenkin väärältä mittasuhteiltaan. Ei ollut yhtä helposti käsiteltävissä yhdellä kädellä kuin 40D. Kuviahan ei yhdellä kädellä oteta, mutta itse ainakin tulee pieniä pätkiä kanneltua kameraa normi otteella oikeassa kädessä ja tällä se ei tuntunut onnistuvan vaikka oli kevyt optiikka nokalla.
Onko muilla samoja huomioita? Voisiko olla vaan oppimis kysymys?
masinasi
Viestit: 329
Liittynyt: Joulu 06, 2006 10 : 46
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja masinasi »

Sopiva kouraan, mutta tottunut akkukahvaan joten se menee hankintaan.
jka71
Viestit: 2019
Liittynyt: Loka 14, 2004 16 : 00
Viesti:

Re: Canon EOS 70D kokemuksia

Viesti Kirjoittaja jka71 »

jraikkis kirjoitti:
sixsti kirjoitti:Laitetaas uusi aihe pystyyn ja toivotaan että ketju pysyy asiallisena. Kerätään tähän ketjuun käyttäjäkokemuksia tästä uudesta Canon croppirungosta.

itse pidän tätä 70D:tä erittäin innovatiivisenä ja monipuolisena runkona mikä antaa maksettuun rahaan varmasti vastinetta. Runko on aikaisempia Canon APS-C kennoisia kuvanlaadussa edellä. Kamera on erittäin monipuolinen ja taipuu moneen, nopeista still-kuvaus tilanteista laadukkaisiin videoihin uuden dual pixel kennon avulla. Vertailu kohtana toimivat useat nykyisin ja aiemmin omistamani Canon rungot, lähinnä sarjat XXD ja XD.

Plussat / miinukset;

+hyvä kuvan laatu, terävyys, yksityiskohdat
+värit, kontrasti
+toimiva valotuksen mittaus (toimii hyvin myös sisällä keinovalossa)
+parantunut herkkyys n. 1 aukko vrt. 7D
+tarkennus järjestelmä (vaikka rampautettu pari AF zone tilaa vs. 7D)
+säädettävä auto iso (samanlainen kuin 5d mk3:ssa)
+loistavat videointi ominaisuudet
+sama akku kuin monessa muussa Canonissa (LP-E6)
+Wifi mahdollistaa uudenlaisia kuvausideoita yhdistettynä liveview tilaan jossa toimiva AF

-hieman pieni koko omaan makuun
-käyttöergonomia kun on tottunut isompiin Canoneihin
-joystikin puute
-akun kesto käytettäessä LV-tilaa ja wifiä

Olen muuten tyytyväinen 70D:hen, mutta vaikka olen juuri ladannut akun täyteen, niin indikaattori näyttää heti vain kolmea pykälää.
Minulla on alkuperäinen- sekä tarvikeakku ja molemmilla sama juttu.
Onko muilla kokemuksia asiasta?
Minä huomasin juuri sen ,että 70D laturi ei lataa tarvikeakkuja oikein.Alkuun vilkuttaa harvakseltaan ja sitten muuttuu tiheäksi.Oikein ladatessahan pitäisi vilkuttaa sarjoissa kun alkaa täyttymään.Meinasin jo hylätä nuo akut,mutta ajattelin kokeilla toisella laiturilla.5Dmk2 laiturilla näyttää vielä ottavan virtaa.Nyt vilkuttaa kolmen sarjaa.Pitää vielä odottaa muuttuuko valo vihreäksi mitä ei tehnyt yön yli latauksella 70D laiturilla.

Itse kamerasta sen verran,että on kameraa koko rahan edestä.Ei voi moittia vajaan kuukauden kokemuksella.
Topiainen
Viestit: 325
Liittynyt: Joulu 13, 2009 13 : 20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Topiainen »

Parin viikon jälkeen täytyy sanoa, että olen enemmän kuin tyytyväinen . Mulla ei ole ollut ongelmia laturin tai akkujen kanssa; tarvike-sellaistenkaan.
Akkukahvan kanssa ergonomia erittäin hyvä ainakin minun kouraan.
Tarkennus toimii uskomattoman hyvin!
JKyytinen
Viestit: 1584
Liittynyt: Joulu 21, 2013 19 : 03
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Kohta puoli vuotta 70D:tä käyttäneenä:

+vähäinen kohina
+hyvät video-ominaisuudet
+myös LiveView-automaattitarkennuksesta on joskus apua.
+hyvä tarkennus yleensäkin, tosin oletuksena ollut kaikkien pisteiden käyttö pilasi muutaman kuvan ottamalla tarkennuksen kuvan reunasta
+kameran päälläkin on näyttö
+kääntyvä (kosketus)näyttö
+ohjelmakiekossa on lukitus, ei tule samanlaisia vahinkoja, kun viime talvena, Av vaihtui koko ajan 1 sek valotukseen aukolla 6.3 ISO800
+todella hyvä Live View-videokytkin
+nelinäppäinrenkaan lukitus
+akku on pituussuunnassa otekahvassa, voi vahtaa myös ollessa jalustassa
+ei tungettu liikaa nappeja vasemmalle, vain Menu ja Disp
-halvempi tuntuma, kun vanhassa 450Dssä
-tunnottomat pehmonapit, vrt. 450Dn napsahtavat napit
Tuukkah
Viestit: 345
Liittynyt: Marras 02, 2007 20 : 08

videokuvaus

Viesti Kirjoittaja Tuukkah »

Miten hyvin tossa toimii videokuvauksessa tuo autofocus? Pystyykö vertaamaan tuollaseen edulliseen videokameraan käytettävyydeltään? Tarvitsisin video-ominaisuutta ja mulla on 60D, mutta siinä ainoastaan manuaali tarkennus ja se on liian vaikea esim. vaimon käyttää.
Vaihtoehtona on siis videokamera tai järkkärin päivitys esim tähän 70D:hen. Kumpaa suosittelette?
6DII, 24-70 F2.8L, 50 F1.8 +strobot
http://www.flickr.com/photos/tuukkah/" onclick="window.open(this.href);return false;
JKyytinen
Viestit: 1584
Liittynyt: Joulu 21, 2013 19 : 03
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: videokuvaus

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

Tuukkah kirjoitti:Miten hyvin tossa toimii videokuvauksessa tuo autofocus? Pystyykö vertaamaan tuollaseen edulliseen videokameraan käytettävyydeltään? Tarvitsisin video-ominaisuutta ja mulla on 60D, mutta siinä ainoastaan manuaali tarkennus ja se on liian vaikea esim. vaimon käyttää.
Vaihtoehtona on siis videokamera tai järkkärin päivitys esim tähän 70D:hen. Kumpaa suosittelette?
Kunnon (ei siis pakko olla L) objektiivilla 70Dn autofocus toimii hyvin, videokameran pieni kenno tosin auttaa, että ei ole pakko olla juuri oikeassa. 70D kuitenkin voittaa koossaan, ja kuvanlaadussa, ylivoimaisesti.

EDIT: muutin vähän tekstiä, alkuperäisestä tuli ehkä vähän liian huonon kuvan antava.
Viimeksi muokannut JKyytinen, Tammi 20, 2014 15 : 22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
torwinen
Viestit: 901
Liittynyt: Tammi 09, 2003 22 : 43
Paikkakunta: Brexit

Re: videokuvaus

Viesti Kirjoittaja torwinen »

JKyytinen kirjoitti:
Tuukkah kirjoitti:Miten hyvin tossa toimii videokuvauksessa tuo autofocus? Pystyykö vertaamaan tuollaseen edulliseen videokameraan käytettävyydeltään? Tarvitsisin video-ominaisuutta ja mulla on 60D, mutta siinä ainoastaan manuaali tarkennus ja se on liian vaikea esim. vaimon käyttää.
Vaihtoehtona on siis videokamera tai järkkärin päivitys esim tähän 70D:hen. Kumpaa suosittelette?
Kunnon (ei siis pakko olla L) objektiivilla 70Dn autofocus toimii kohtuullisesti, videokameran pieni kenno tosin auttaa, että ei ole pkko olla juuri oikeassa. 70D kuitenkin voittaa koossaan, ja kuvanlaadussa, ylivoimaisesti.
Ei ole 70D:tä, mutta eikös AF + sisäinen mikrofoni -käytössä pitäisi olla STM objektiivi ettei AF äänet kuulu.
JKyytinen
Viestit: 1584
Liittynyt: Joulu 21, 2013 19 : 03
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: videokuvaus

Viesti Kirjoittaja JKyytinen »

torwinen kirjoitti:
JKyytinen kirjoitti:
Tuukkah kirjoitti:Miten hyvin tossa toimii videokuvauksessa tuo autofocus? Pystyykö vertaamaan tuollaseen edulliseen videokameraan käytettävyydeltään? Tarvitsisin video-ominaisuutta ja mulla on 60D, mutta siinä ainoastaan manuaali tarkennus ja se on liian vaikea esim. vaimon käyttää.
Vaihtoehtona on siis videokamera tai järkkärin päivitys esim tähän 70D:hen. Kumpaa suosittelette?
Kunnon (ei siis pakko olla L) objektiivilla 70Dn autofocus toimii hyvin, videokameran pieni kenno tosin auttaa, että ei ole pakko olla juuri oikeassa. 70D kuitenkin voittaa koossaan, ja kuvanlaadussa, ylivoimaisesti.

EDIT: muutin vähän tekstiä, alkuperäisestä tuli ehkä vähän liian huonon kuvan antava.
Ei ole 70D:tä, mutta eikös AF + sisäinen mikrofoni -käytössä pitäisi olla STM objektiivi ettei AF äänet kuulu.
No, esim. Sigma 30mm kuuluu hyvin hiljaisena, vain äänettömässä häiritsevänä.
Jesse Kyytinen

jessekyytinen.wordpress.com
Samyang, Zeiss, ja Canon FDL -manuaalilaseja 5D3:n nokalla
TRa
Viestit: 40
Liittynyt: Joulu 12, 2006 11 : 48
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja TRa »

Ainakin Canonin 17-55mm f2.8 USM tarkennusmoottori pitää ääntä sen verran, että ostin STM linssin videohommiin.
Ohessa testiä: http://www.youtube.com/watch?v=djOPPQycZ8g
Vastaa Viestiin