Paras joka paikan linssi Sonylle
-
- Viesti:
Paras joka paikan linssi Sonylle
Uskaltaisin väittää että Sony 18-135mm f3.5-5.6 sam on paras joka paikan objektiivi, mitä Sonylle (ja etenkin a77:lle) on tehty. Sain sen käteeni viikko sitten, ja testikuvien jälkeen olen siihen erittäin tyytyväinen. Erityisesti minua miellyttää telepään terävyys, nopea tarkennus, linssin rakenteen laatu ja keveys sekä hiljainen toiminta videossa. Bokehkaan ei ole hullumpi. Aivan mainio lasi yleiskuvaukseen ja muotokuvaukseen!
-
Re: Paras joka paikan linssi Sonylle
Kiva kuulla, että olet tyytyväinen objektiiviin jonka moni mieltää polttovälin ja suht. pimeän aukon perusteella jo kättelyssä korkeintaan perustason zuumiksi.Bengt kirjoitti:Uskaltaisin väittää että Sony 18-135mm f3.5-5.6 sam on paras joka paikan objektiivi, mitä Sonylle (ja etenkin a77:lle) on tehty. Sain sen käteeni viikko sitten, ja testikuvien jälkeen olen siihen erittäin tyytyväinen. Erityisesti minua miellyttää telepään terävyys, nopea tarkennus, linssin rakenteen laatu ja keveys sekä hiljainen toiminta videossa. Bokehkaan ei ole hullumpi. Aivan mainio lasi yleiskuvaukseen ja muotokuvaukseen!
Onhan sinulla listasi mukaan kuitenkin kokemusta myös valovoimaisista ns. erinomaisiksi tunnustetuista objektiiveista.
Kiinnostuin itsekin tuosta zuumista, mutta luin siitä hieman ristiriitaisia arvosteluita, enkä vielä uskaltanut sitä hankkia.
http://kurtmunger.com/sony_dt_18_135mm_ ... id329.html
Reunojen/kulmien terävyydessä ilmeisesti laajassa- ja telepäässä toivomisen varaa.
Positiivinen arviosi kuitenkin taas kääntää kelkkaa omalta osaltaan sen puoleen...Ehkä tästäkin zuumista on markkinoilla hieman erillaisia yksilöitä?
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
- Viesti:
Kiitos kommentista, aikaarska! Tuo Kurt Mungerin arvostelu on miltei ainoa, jossa tämä objektiivi saa suhteellisen kriittisiä arvioita. Olen lukenut melkoisen määrän muita arvosteluja, jotka ovat melkeinpä järkiään hyvin kiittäviä. Olisikohan Kurtille sattunut maanantaiyksilö.
Itse olen käyttökokemukseni jälkeen sitä mieltä, että tämä on yksi parhaista linsseistäni. Tietysti sen valovoima ei sisätiloissa ole sitä luokkaa kuin kiinteän polttovälin linsseilläni, mutta jo kohtuullisessa valossa se selviytyy hyvin. Pidän erityisesti objektiivin käyttökelpoisuudesta potrettikuvauksessa ja tietysti myös sen yleiskäyttöisyydestä matkoilla.
Itse olen käyttökokemukseni jälkeen sitä mieltä, että tämä on yksi parhaista linsseistäni. Tietysti sen valovoima ei sisätiloissa ole sitä luokkaa kuin kiinteän polttovälin linsseilläni, mutta jo kohtuullisessa valossa se selviytyy hyvin. Pidän erityisesti objektiivin käyttökelpoisuudesta potrettikuvauksessa ja tietysti myös sen yleiskäyttöisyydestä matkoilla.
-
Onhan tuo Sonyn zoomi saanut hyvät arviot Dyxumin kavereilta:
http://www.dyxum.com/lenses/Sony-DT-18- ... ns660.html
http://www.dyxum.com/lenses/Sony-DT-18- ... ns660.html